Bujang vs Kahwin Vs Having Kids - CIK MIL MILA

Wednesday, June 18, 2008

Bujang vs Kahwin Vs Having Kids

I was a bit moody these few days.

It may be because of the pills that i have taken recently. Quote: (Yasmin -the so called mildest pill in the market; expensive).Tak nak gemuk punya pasal. Maybe because of the hormone imbalance.

Last Sunday konon-kononnya was our girls outing day at Alamanda. Was planned by mila and me. Just to flash back our bujang time. Then we invited wan. To wan & me, yeah it’s just like our bujang time 2 years back since Mila is not married yet.

I was late due to the petty petty thing created by my kids. Mila and Wan dah lama sampai Alamanda. Suddenly my husband decided not to join me. He brought along Alya balik BBB (Bandar Baru Bangi), my MIL’s house. Dan aku ditinggalkan bersama Nurin.

Sigh!

Mula-mula tu tak susah nak handle Nurin. Dia suka tengok kolam kat luar Alamanda tuh. She keeps sebut “air...air...”. Happy sangat aku tengok Nurin. Dia memang suka main air. Dia berlari sana...berlari sini. Aku biar aje sebab aku tengok keadaan masih terkawal.

Pastu mila call tanya nak jumpa kat mana. Aku cakap lepak Starbucks la best. Sebab aku rindukan ice blendednya (tapi bagi aku Coffee Bean lagi sedap). Then we met there. Dari jauh nampak Mila & Wan sengih-sengih tengok aku & Nurin. Nurin ni nampak friendly, tapi bila orang dekat dekat dengan dia, dia bleh peluk aku. Malu. Lebih tepat lagi, takut orang. Aduhaiiii...

After that we all pergi Starbucks and order. Cari table & baby chair. Nak umpan Nurin behave aku belikan dia cookies plus lollipop (ni kalau papa dia tau abih aku kena marah nih). Memang menjadi la. Aku ingat lama la Nurin boleh bertahan senyap. Mula-mula jer. Haaa...lepas tu dia menjerit-jerit. Jatuhkan lollipop. Sepahkan cookies. Aku plak yang naik angin. Sebelum aku jadi tarzan, aku ajak Mila & Wan jalan-jalan.

Pastu kitaorang lepak depan kolam tu tadi. Nurin memang enjoy the scenery. Same with me la. Tapi aku tengok muka kawan-kawan aku macam tak happy. Sebab aku tak boleh join diaorang. Nurin buat hal. Aduhaiii.

Dekat 15 minit Mila & Wan ajak masuk dalam plak diaorang nak shopping baju. Aku plak dah serba tak keruan. Nurin tak nak berjalan sendiri. Nak aku dukung aje. Bukan ringan plak tuh. Dah ler scar operate aku tak fully recovered. Penat plus sakit. Lepas ni no way la aku nak jenjalan dengan Nurin without companion papa dia. Rasa nak menjerit-jerit je nak balik cepat. Tapi apakan daya. Aku patah kaki, tak ada transport. Aku telepon papa Nurin suruh amik. Dia mintak tolong Mila antarkan. Tu satu bab yang paling aku tak suka. Betapa tak convenient nya kalau tak drive sendiri ni. Sebab aku bukanlah seorang penyabar!

Aku dah fikir-fikir ni, kalau Mila & Wan lambat lagi nak gi shopping ,aku nak balik umah naik teksi. Aku dukung Nurin turun ground floor cari kaunter pertanyaan. Tanya mana nak dapat teksi. Dia suruh aku naik balik kat tingkat 1 depan Secret Recepi. Waaaaaaa....penatnya. Baru turun dah kena naik balik. Penat yang amat. Apatah lagi Nurin dah mengamuk-ngamuk nangis . Ya Allah, taubat aku tak buat lagi macam ni.

Aku telepon balik papa Nurin, cakap aku dah nak naik teksi. Ntah berapa puluh kali aku telepon dia tak angkat. Tau aje la laki aku tuh...tak suka kalau aku mendesak-desak. Tapi ni dah kritikal ni. Kalau aku bawak kereta sendiri tak ada aku nak susahkan dia.

Aku dah tekad, kalau dia tak angkat jugak...aku balik je naik teksi. Nasib baik dia angkat...cakap dah on the way. Lega...

So...tak adalah session girls outing dengan Mila & Wan. End up lepas papa Nurin amik kitaorg trus shoot balik umah. Nurin masuk jer kereta terus tido kat riba aku. Dia tak mahu tido kat seater dia lagi.

Memang banyak bezanya masa bujang, sukahati nak keluar dengan sapa dan bila.

Dah kahwin (belum ada anak) pon suka hati jugak nak keluar bila provided dengan izin suami. Tapi 1st year of marriage memang melekat aje la dengan husband. Lagipon tengah pregnant time tuh.

Dah ada anak 1 pon keluar macam biasa. Cuma tempat terhad. We go for tempat2 yang banyak kemudahan tuk baby.

Dah ada anak 2...waaa...the best place to hang out is our home. Sebab tu la we make our home the best place to stay , play & rest!

No comments: