Home Office - CIK MIL MILA

Thursday, July 10, 2008

Home Office

Sementara menunggu opis baru aku siap direnovate, aku diarahkan untuk ber’home’ office. Sounds good.

Rutin aku setiap pagi tetap sama. Siapkan kelengkapan anak2 dan abang. Setelah semuanya selesai, baru aku hantar anak2 ke babysitter. Kemudian aku balik semula kerumah. Waktu ini biasanya aku akan mengemas rumah,basuh baju, sidai baju dan buat apa yang perlu supaya sedap mata memandang. Setelah aku puas hati, barulah aku boleh memulakan kerja.

1-Switch on the laptop
2-call my gentleman boss if he wants me to do anything urgent
3-call my lady boss to report work
4-check office email & e- perolehan if got any tender to bid
5-update accounts ( i don’t do daily, will do only and if only my bosses want the report). I don’t like updating sikit-sikit. Tapi bila dh melambak kerja time tu baru gelabah sikit la. Baru la challenging sket.
6-other than that, just chit chat with my friends tru YM. Or else just do my personal work.

Kadang-kadang bila dah jemu duduk depan laptop tu aku call la abang if he is available for lunch together. If he is, then aku siap-siap ke UM. After the lunch appointment aku terus balik rumah.

At 6.45pm, baru kuar amik anak2 from babysitter’s house.

Aku pun xtau layakkah aku menerima gaji setiap bulan on time dengan melakukan kerja-kerja seperti yang di atas?

No comments: