Surprise....Surprise... - CIK MIL MILA

Wednesday, June 3, 2009

Surprise....Surprise...

Penat betul siang tadi. LDP from Damansara to Puchong is (extra, extra and extra) ordinary jammed. Nasib baik aku naik bike dengan hubby. Itupon tersangkut juga...waaaaaaa..tensennya aku. Selalu kalau dari opis kul 6.10ptg mcm tu before 7ptg aku dah boleh reach umah...tapiiiiiiiiiiiiiiiiii....kul 7.20ptg baru sampai Tadika Islam Haziq...tempat penginapan baru buat anak-anakku...huhuhuhu...macam hotel plak eh...

Sampai-sampai tinggal Nurin & Alya saja. Kengkawannya dia suma dah balik..siannya anak mama...But diaorang tak nangis macam semalam. Semalam...bila nak pick them up..Nurin & Alya both crying...sayunya hati mama...sorry girls...I have to let you stay here...Arghhh..hati mana tak sayu tengok anak kat tadika tu, no personal attention, no freedom, no good food (ice cream, sweets bla bla bla) no – no – no...

Balik umah aku masak sikit.simple...tapi aku tengok nurin banyak. Alya makan main-main. Tak kisahla, janji makan.

After meals, aku kemas kitchen, clear the dining table, buat laundry, sapu lantai and clear the messy toys .Hubby bawa kids naik bilik. Tengok Macam-Macam Aznil.

Then..apa yg surprisenya kannn..kan...

Tu ler...

Bilik masuk bilik...aku tengok kids dah mengantuk sangat. Switch dengan light off, the tv off...and aku took over the duty. Tido kan budak-budak. Hubby kuar gi sedekah duit kat bermacam-macam bank. Then aku pon switch off jugak dengan kids...sebelah lengan kiri Alya..sebelah lengan kanan Nurin...sweet aje kann...

Then apa surprisenya niiiiiiiiiiiiii

Tetiba aku dengar bunyi pintu bilik dibuka. And hubby wakes me up. Dia suruh aku teman dia sidai baju. Dalam samar-samar aku tengok jam pukul 11.30mlm.

“Am I hear it right???”

Sebab selalunya aku yang selalu suruh dia teman since aku ni memang penakot. Backyard kitaorang tu ada sedikit scary sikit...perasaan aku aje...

Then hubby tarik tangan aku. Pastu aku pon bangun ler...mamai...
Tengok kat bawah gelap except ada cahaya tv...Kata nak sidai baju kan..patutnya terang ler...but then I saw something on the table. Macam bunga..but since aku ni memang rabun kan...aku switch on the light. Betul ker apa yang aku tengok ni. But bunga sapa plak tengah 2 malam ada atas meja ni...

Tengok hubby tengah layan dokumentari kat TV1...

Heee...memang bunga lerrrrrr..tok sapa..tuk aku ler....mana ada orang lain dalam umah ni yang boleh menghargai sejambak bunga tu...eh..iya ker..perasan je aku kannn...hehehe..tapi tauuuu...

Tanya hubby

“Bunga ni untuk sapa”...tanya direct aje...tak yah kias-kias

“Tuk ma la...sapa lagi..tak suka ker” melompat juga bila dengar dia cakap macam tuh.

“Suka....tapi kenapa bagi bunga. Ada occasion apa-apa ker..” – bagi ler duit ker kan..leh aku joli sakan..kalau tak pon bg aje credit card leh aku shopping online (dalam hati aje)..hahahaha..sangat tak bersyukur betul ler aku ni. Aku tanya bukan sebab apa, anniversary baru lepas..lagipon we all dah celebrate. Hubby yang belanja. Birthday lambat lagi. So..for what occasion.

“Ye laa..ma kan penat jaga anak, masak ...tuk suma yang telah ma buat”

Macam nak menangis juga masa tuh.. Bukan senang hubby nak cakap macam tu.. sangat terharunya...Well... for what I did, I did because I loves my family.With all my heart...

Pastu aku salam and kiss his hand. No other words. Just THANK YOU.

Note: Tarikh tu bukan tarikh sebenar yer...ha ha..malas ler nk tukar setting camera

2 comments:

  1. Lomentik nyer encik Pie hehehe tp utk minik tersayang ebeliting for you kan hahaha

    ReplyDelete