Mengapa Kita Perlu Supplemen/Vitamin Tambahan - CIK MIL MILA

Tuesday, March 5, 2013

Mengapa Kita Perlu Supplemen/Vitamin Tambahan

Sebab # 1: Nutrien dalam makanan kita semata-mata tidak mencukupi. Kita tidak boleh mendapatkan semua nutrien penting yang kita perlukan dari makanan sahaja kerana makanan kita pada hari ini merupakan makanan yang diproses, diubahsuai secara genetik dan disediakan dengan cara yang boleh memusnahkan banyak kandungan nutrisi.

Sebab # 2: Sukar dihadam . Jika sistem penghadaman kita berfungsi secara optimum, kita tidak akan memerlukan nutrien berkualiti tinggi yang banyak dalam bentuk tambahan - tetapi itu jarang dan hampir  tidak berlaku. Adalah dianggarkan bahawa kebanyakan manusia di dunia ini menghasilkan asid perut yang tidak mencukupi, yang mengurangkan keupayaan untuk menyerap nutrien daripada makanan dan boleh meningkatkan bakteria keradangan perut, dan banyak isu-isu kesihatan yang lain seperti kembung, sakit perut dan juga kemurungan. Salah satu sebab asid perut rendah adalah disebabkan kekurangan dalam vitamin B.

Sebab # 3: Cara penyediaan makanan. Cara memasak dengan menggunakan  minyak yang banyak atau menggunakan ketuhar gelombang, terdedah kepada risiko pengurangan nutrien makanan. Juga, banyak makanan yang digunakan di restoran-restoran makanan segera merupakan makanan yang diproses.

Sebab # 4: Toksin Alam Sekitar. Lebih daripada 7.1 bilion pound 650 bahan kimia yang berbeza telah dilepaskan ke dalam udara atau air - dan 266 bahan kimia ini telah dikaitkan dengan kecacatan kelahiran. Dalam satu kajian,  yang dijalankan terhadap guru dan wartawan , penyelidik mendapati bahawa darah mereka mengandungi hampir 100 bahan kimia yang tidak wujud 40 tahun dahulu .Mujurlah, banyak bahan pencemar ini boleh dineutralkan oleh makanan tambahan semula jadi seperti vitamin C, selenium dan N-acetylcysteine.

Sebab # 5: Obesiti. Menggunakan makanan tambahan untuk detoksifikasi adalah satu cara untuk memerangi  masalah
obesiti yang semakin meningkat.

Sebab # 6: Insomia dan Tekanan Hidup. Insomia mempunyai banyak kesan buruk ke atas kesihatan kita, sebagai contoh, satu kajian mendapati bahawa mereka yang tidur kurang daripada enam jam setiap malam mempunyai kadar mortaliti yang ketara lebih tinggi daripada mereka yang tidur kira-kira tujuh jam setiap malam. Terdapat banyak makanan tambahan yang boleh membantu memastikan tidur malam yang baik. Bagi mereka yang mempunyai masalah sukar tidur kerana kebimbangan, kalsium, magnesium, vitamin D dan suplemen vitamin E boleh membantu.

Sebab # 7: Program Mengurangkan Berat Badan. Apabila orang mengurangkan kalori untuk mengurangkan berat badan, mereka juga mengurangkan jumlah nutrien yang mereka makan. Ini boleh menyebabkan kekurangan nutrien.  Apabila  kita ingin mengurangkan berat badan, kita perlukan lebih protein kerana badan akan mula bergantung kepada protein sebagai sumber tenaga. Menggunakan makanan tambahan protein membolehkan untuk menggantikan kehilangan otot, mencegah kelaparan dan juga menstabilkan glukosa darah. Di samping itu, tambahan boleh menyediakan protein tambahan tanpa menambah kalori tambahan daripada karbohidrat atau lemak.
 
 
Anda mencari vitamin? Saya adalah pengedar sah Shaklee anda.

Gunakan ID saya : 885213 untuk membuat sebarang pembelian di cawangan Shaklee berdekatan anda.

Saya membuat penghantaran ke seluruh Malaysia, Brunei, Singapura dan Indonesia. Dapatkan konsultasi dengan setiap pembelian daripada saya.

Boleh hubungi saya di:
H/P: 019 2250752 atau
Email: normila.muhamad@gmail.com atau
FB : Mamanurins Vitamin Shop
untuk sebarang pertanyaan.

No comments: