Set Kesuburan Shaklee - CIK MIL MILA

Sunday, May 19, 2013

Set Kesuburan Shaklee

Isu kesuburan memang isu yang agak sensitif. Sesetengah orang tiada masalah untuk berbincang mengenainya secara terbuka . Apatah lagi mereka yang mempunyai masalah sukar hamil sentiasa mencari jalan dan cara untuk hamil malah tidak segan silu merujuk kepada pakar.

Saya faham perasaan pasangan yang mengalami masalah ini. Mungkin perasaan itu tidak sama seperti mereka yang terlalu menginginkan anak pertama, tapi kadang-kadang mengundang rasa rindu untuk mengandung lagi. Syukurlah saya sudah mempunya dua cahaya mata.Walaupun begitu, saya masih lagi berusaha untuk mendapat anak ketiga. Anak yang kedua sudahpun berusia 5 tahun. Saya membuat perancangan kehamilan selama tiga tahun setengah dan sudah berusaha hampir dua tahun untuk mengandung lagi. Belum rezeki saya. Saya redha.

Saya pernah mendengar tazkirah oleh Ustazah Norhafizah Musa, tentang seorang lelaki yang mana teringin sangat hendak mendapatkan zuriat pada zaman nabi. Nabi Muhammad SAW menasihatkannya dua perkara
  1. Banyak-banyak berisighfar. Banyak mana? Sebanyak-banyaknya sehingga dia sudah tidak terdaya.
  2. Banyakkan bersedekah, semata-mata untuk mendapatkan keredhaan Allah
Prof Dr Muhaya pula dalam slot Islam Itu Indah, juga pernah menyentuh hal ini.

Pertamanya, niat untuk mendapatkan anak itu kerana apa? Sekiranya niat itu kerana ikut-ikut orang, atau kerana nama, untuk berbangga, buang la niat itu jauh-jauh. Sebaliknya Prof Dr Muhaya menasihatkan kita untuk perbetulkan niat. Niat untuk mendapatkan zuriat adalah untuk pelaburan atau pencen kita dia akhirat nanti. Sentiasa berdoa dengan Allah dan berjanji untuk mendidik anak-anak untuk mengabdikan diri kepada Allah semata-mata.

Mungkin saya ditakdirkan untuk mendengar tazkirah-tazkirah ini, sebagai peringatan kepada diri sendiri yang selalu lalai. Semoga kita sentiasa dalam rahmatNya.

Vitamin-vitamin Shaklee boleh meningkatkan tahap kesuburan anda.


Mengapa perlu mengambil vitamin tambahan?
Vitamin menyokong kestabilan hormon anda semula dan meningkatkan kesihatan keseluruhan anda dan pasangan. Ini adalah penting untuk mencapai satu konsep yang berkesan.

Mungkin ada yang bertanya
"Saya sedang dalam program diet berkhasiat dan mendapat nasihat pakar pemakanan. Mengapa masih memerlukan vitamin juga? "

Soalan yang bagus. Vitamin tambahan adalah PENTING kerana diet ideal terbaik di dunia, ianya tidak akan merangkumi semua vitamin dan mineral yang anda perlukan untuk memberi anda kemungkinan besar untuk mengandung.

Walaupun sebelum anda hamil, ia adalah penting untuk melihat penggunaan vitamin anda. Ia amat penting bagi sesiapa yang sedang bersiap sedia berjuang untuk hamil kerana beberapa vitamin dan mineral bermanfaat dalam membantu meningkatkan kesuburan.

Mulakan Mengambil B-Complex yang mengandungi Asid Folik - SEKARANG!
Secepat anda mula berfikir tentang mendapatkan hamil, anda benar-benar harus mula mengambil asid folik. Bukan sahaja asid folik membantu menghentikan kecacatan kelahiran yang serius seperti spina bifida, ia juga meningkatkan kesuburan. Asid folik juga sangat bermnafaat untuk lelaki bagi meningkatkan kekuatan dan jumlah sperma mereka. Siasatan menunjukkan wanita yang mengambil multivitamin setiap hari yang mengandungi 400 gram mikro asid folik adalah 40% KURANG cenderung untuk mengalami kemandulan ovulasi.


Tenaga Chewable Vita-C
Vitamin C merupakan antioksidan yang boleh mengembalikan sebahagian daripada kemerosotan tahap kesihatan. Satu kajian mendapati jika lelaki mengambil 1000mg vitamin C setiap hari selama 2 bulan, kiraan sperma mereka bertambah baik sebanyak 60%. Sangat menakjubkan!

Wanita juga boleh mendapat manfaat daripada pengambilan vitamin C kerana ia meningkatkan bekalan mukus serviks yang membantu menyuburkan, mempertahankan, dan menyegerakan sperma dalam perjalanan menuju ke rahim dan ke dalam tiub fallopio supaya ia boleh subur.

Dapatkan Zink Complex
Zink merupakan komponen penting dalam bahan genetik dan kekurangan zink boleh mempengaruhi perbezaan kromosom dalam diri anda atau pasangan, ia menyebabkan kesuburan menurun dan peluang yang lebih besar untuk keguguran.

Kedudukan penting zink adalah untuk membolehkan seluruh badan anda untuk 'menarik dan menahan' dan mengeksploitasi hormon pembiakan, estrogen dan progestero dengan jayanya. Kekurangan zink boleh memberi kesan kepada jumlah sperma.

Membantu mengatasi masalah PMS Dengan Ostematrix( Kalsium,Magnesium dan Vitamin D)

Kalsium adalah cara yang sangat baik untuk mengatasi masalah sindrom pra-haid (PMS). Mengambil dalam 1000mg kalsium setiap hari membantu mengurangkan kembung, kejang dan sakit sendi yang berkaitan pada waktu ini. Pegambilan kalsium juga menguatkan tulang, gigi dan mengurangkan bahaya osteoporosis.

GLA Complex
GLA membantu tubuh menghasilkan ‘cecair kesuburan’ yang antara kebaikannya ialah memberi ‘ruang’ untuk sperma terus hidup dalam tiub fallopio sehingga 5 hari.

Tingkatkan Jumlah kesuburan dengan Vita-E Complex
Vitamin E merupakan satu lagi antioksida yang telah terbukti untuk meningkatkan kesuburan apabila diberikan kepada setiap lelaki dan wanita.

Jika anda mengambil kira rawatan IVF, statistik memaparkan lelaki yang mendapatkan vitamin E berbanding yang tidak mengambil vitamin E telah menyaksikan kadar persenyawaan mereka meningkatkan 19-29 %.

Selenium mengurangkan ancaman kecacatan kelahiran. Ia adalah satu lagi anti-oksida yang sangat memberi manfaat. Ia sebagai perisai sistem badan anda daripada radikal bebas, boleh mengurangkan ancaman kecacatan kelahiran dan keguguran, dan meningkatkan kiraan sperma yang berkurangan pada lelaki.


Vita-Lea Multivitamin Hebat
Membekalkan kesemua nutrien yang diperlukan oleh tubuh. Ia memenuhi ruang-ruang kosong dalam tubuh kita yang kekurangan vitamin dan mineral dari diet kita. Jadi bila badan mendapat nutrient yang cukup, pasti ia dapat berfungsi dengan lebih cekap.

Sekiranya haid anda terlalu banyak atau terlalu kurang, ia mungkin memberi petunjuk yang anda anemia dan kekurangan zat besi. Jika anda seorang yang anemia, ia memberi risiko ketidaksuburan, memungkinkan kemandulan, makanya anda sangat perlu mengambil zat besi tambahan. Pastikan zat besi badan cukup sebelum anda hamil, terutama jika haid terlalu banyak dan banyak setiap bulan.

Jika berminat, anda boleh dapatkan harga yang istimewa dan konsultasi percuma dari saya.

Call/whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: Normila Muhamad
Like Fan Page: Mamanurins Vitamin Shop
Blog: www.mamanurins.blogspot.com

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit




No comments: