Makanan untuk Banyakkan Susu Ibu? - CIK MIL MILA

Tuesday, June 25, 2013

Makanan untuk Banyakkan Susu Ibu?

Berita baik mengenai susu ibu adalah kita tidak memerlukan makanan tertentu untuk membuatkan susu kita banyak. Ibu ibu di seluruh dunia , makan makanan yang berbeza tetapi masih boleh menyusukan anak mereka sehingga 2 tahun. Walau bagaimanapun , pemakanan seimbang dan sihat boleh meningkatkan kualiti susu kita. Makanan yang berkhasiat membantu kita untuk sembuh selepas melahirkan anak dan memberi tenaga untuk memenuhi keperluan bayi yang membesar. Berikut adalah beberapa perkara yang perlu difikirkan apabila merancang apa yang perlu ibu menyusu makan.

Minum Air 3 liter sehari

Badan anda memerlukan banyak air untuk menghasilkan susu; sekurang-kurangnya 3 liter sehari. Air masak adalah yang terbaik, tetapi jus, susu atau pengganti susu seperti susu soya teh herba, dan sup juga boleh diminum. Salah satu cara untuk memastikan anda mendapat air yang secukupnya ialah dengan sentiasa menyediakan sebotol besar air masak di tepi katil atau tempat di mana kita berada.

Makan Tumbuh-Tumbuhan
 Kelakar juga bunyinya. Hahaha. Ini bermakna banyak sayur-sayuran, buah-buahan dan bijirin penuh. Buah-buahan dan sayur-sayuran yang penuh dengan nutrien, baik untuk anda dan bayi. Cuba makan beberapa sayur-sayuran berdaun hijau gelap seperti bayam setiap hari. Buah-buahan bukan sahaja makanan ringan yang hebat, tetapi boleh memberi rangsangan tenaga yang bagus juga. Gantikan beras putih kepada beras perang.

Mengambil protein yang berkualiti tinggi.

Dapatkan dua atau tiga hidangan protein sehari. Satu hidangan adalah 3 hingga 4 auns daging, ayam, makanan laut, telur, tauhu, kacang, keju, yogurt atau susu. Ikan adalah pilihan yang hebat, tetapi hadkan pengambilannya kerana kandungan merkuri yang tinggi. Boleh juga dapatkan protein dari tumbuhan-tumbuhan seperti soya iaitu tauhu dan tempe

Vitamin dan Mineral


Ketika menyusukan anak, kita sangat memerlukan vitamin dan mineral yang mencukupi, terutamanya zat besi, b-complex, vitamin C, kalsium, Vitamin D dan asid .Walaupun kita boleh mendapat banyak nutrien ini daripada makanan yang kita makan, hakikatnya ia adalah sukar untuk mengetahui jika kita mendapat cukup nutrien setiap hari. Maka, seharusnya kita berusaha untuk mengambil supplemen untuk melengkapi kekurangan nutrien dalam makanan kita.

Dapatkan Set Penyusuan kami yang sangat famous di pasaran. Selamat, mudah dan terbukti membantu ibu ibu mengekalkan stamina untuk menyusukan bayi dan membanyakkan susu ibu.

Baca sini untuk mengetahui lebih lanjut tentang Set Penyusuan Shaklee

Tidak ada yang lebih semulajadi daripada susu ibu. Wanita telah melakukannya di serata dunia untuk beribu-ribu tahun. Tetapi hanya kerana susu ibu adalah semula jadi, tidak bermakna ia sentiasa mudah. Jangan panik dan susah hati, kami sentiasa membantu memberikan konsultasi sekiranya anda membeli Set Penyusuan kami.

COD di kawasan berikut:- Puchong, Cyberjaya, Putrajaya, Bandar Baru Bangi, Serdang, Seri Kembangan, 
Equine Park, Pasar Borong Selangor, Pulau Meranti, Highway MEX, Bukit Jalil, Sri Petaling, Kuchai Lama, Klang Lama, Sg Besi, Kem Sg Besi, UPNM, BTS, The Mines dan kawasan-kawasan sekitarnya.

Call/whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: Normila Muhamad
Like Fan Page: Mamanurins Vitamin Shop
Blog: www.mamanurins.blogspot.com


* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit. 




No comments: