Mari Mengejar Impian - CIK MIL MILA

Sunday, June 2, 2013

Mari Mengejar Impian

Assalamualaikum. Good morning. Alhamdulillah masih diberi nafas oleh Nya untuk mengejar impian.

Hari ni saya ada pantun untuk kawan kawan FB saya:

Pagi pagi makan nasi lemak
Sambalnya pedas, merah menyala
Minta tolong kawan-kawan jangan invite saya main game kat Facebook
Sebab saya dah lah tak minat, tak pandai pula

Hahahhaa..jangan gelakkan pantun saya. sebab saya mmg dapat A1 bahasa melayu.

Saya belajar dekat talk Dr Azizan semalam, dia kata dari kita main game kat FB, atau HP atau komputer, baik la kita guna masa tu untuk buat duit. Tahu tak, jika kita leka dengan games ini semua kita sebenarnya telah berada dalam zone kesukaaan syaitan. Leka dan melekakan? Cukup la awak seorang yang berada dalam tu, nak ajak orang lain masuk zone syaitan tu juga kah? Maaf kalau sentap.

Kenapa nak buat duit?

Betul duit bukan segala-galanya, tapi segala-galanya perlu duit. Jangan nafikan perkara ini. Kalau tidak masakan semua orang sibuk berkempen minta turun harga itu dan ini, hapuskan itu hapuskan ini?

Kalau kita punya duit yang banyak, ada kita kisah nak bayar semua. Pejam mata je kita bayar. Boleh keluarkan zakat & charity yang banyak. Bahagia di dunia, dapat saham yang besar di akhirat.

Cukuplah selama ini (cakap pasal diri saya), asyik complain tak cukup duit. Pagi pagi balik petang, dapat gaji bayar hutang. Mari kita ubah persepsi kita tentang duit. Duit adalah alat untuk kita berjuang di dunia, untuk kebahagiaan akhirat. Bila kali terakhir kita memberi? Berapa jumlahnya? Kalau masih berkira untuk memberi, check balik diri kita. What you give, you get back.

Kita boleh buat syurga di dunia, syurga di akhirat juga in shaa Allah.

Saya bukannya hebat sangat (setakat 4 angka side income sebulan) tapi saya ada cara. Saya juga masih belajar, masih perlukan bimbingan dan saya ada mentor.  Tidak perlu bayar kami beribu-ribu untuk ini, kami ikhlas jika anda sanggup sediakan diri anda untuk belajar bisnes.

Jom sertai saya. Ramai yang dah berjaya dapat side income 4 -5 angka dihujung jari sahaja (internet) dan ramai juga surirumah, yang duduk rumah jaga anak dapat income tetap lebih dari mereka yang bekerja. Segalanya tidak mustahil.

Anda boleh kalau anda mahu.

Hubungi saya untuk sertai saya.

Call/whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: Normila Muhamad
Like Fan Page: Mamanurins Vitamin Shop
Blog: www.mamanurins.blogspot.com

No comments: