Tips Menambah Berat Badan - CIK MIL MILA

Thursday, June 6, 2013

Tips Menambah Berat Badan

Ingin menambah berat badan? Jangan risau

Mahu tips nya? Jom kita semak satu-satu


Makan ikut kalori yang dicadangkan. Ia bergantung kepada umur, jantina, berat, tinggi dan kadar aktiviti seharian. Anda boleh google mana-mana web untuk mengira berapa keperluan kalori anda sehari.

Sumber: MyFitnessPal


Katakanlah ia 1,800kcal sehari. Langkah seterusnya ialah dengan menulis atau catat apa yang anda makan.

Pastikan anda dapat mengagak nilai kalori makanan anda. Boleh rujuk juga mana-mana laman web untuk tujuan ini. Pastikan jumlah kalori seharian anda TIDAK kurang daripada nilai kalori yang sepatutnya anda.

Makan supplemen yang tepat, semulajadi dan selamat.Harus diingatkan supplemen ini bukanlah bertujuan untuk menambah berat badan. Ia tidak mengandungi apa-apa ramuan ajaib untuk menambah berat badan begitu sahaja. Tetapi ia membantu memaksimakan makanan yang anda makan untuk menjadi otot dan darah daging anda yang sihat. 

Vitamin yang kami cadangkan adalah seperti berikut:-.



Meal shake - membekalkan 35% atau lebih nilai harian bagi 19 vitamin dan mineral yang penting. sumber yang kaya kalsium, fiber dan protein. Baunya menyelerakan dan rasa French Vanillanya sangat sedap.  Ia mampu menaikkan selera makan. Bukan sahaja terbukti berkesan untuk kanak-kanak ia juga boleh dimakan oleh orang dewasa dan ibu mengandung yang kurang selera makan akibat morning sickness dan kekurangan nutrisi.

Vitalea - membekal 23 jenis vitamin penting bersama iron yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah. banyak membantu mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, rambut yang kuat dari segi akarnya, membantu mencegah penyakit tiroid (penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea kita), supplement penting untuk diet atau slim yang mana walau kita kurang makan namun pengambilan vitalea ni banyak membantu memberi badan rasa bertenaga, tidak lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang, mengelak pitam dan pening.

B complex - mengandungi 8 jenis vitamin B yang penting untuk badan. mengawalatur kadar metabolisme dalam badan, menggalakkan kesihatan sistem kardiovaskular, mengurangkan rasa letih, tekanan perasaan dan meningkatkan sistem pertahanan badan

Ramai sudah berjaya. Tiada kesan sampingan kerana vitamin Shaklee adalah semulajadi. Tiada pengawet, perasa atau pewarna tambahan.

Mulakan untuk mengangkat berat atau weight training. Anda disarankan melakukan senaman rintangan, beban atau weight training untuk menggalakkan tumbesaran otot tanpa mengira jantina anda. Ramai yang ingin tambah berat badan tetapi gagal kerana tidak melakukan ini. Untuk  tahu cara mengangkat berat, bolehlah rujuk kepada ribuan video di YouTube. Boleh bermula dengan ‘dumb bell’ yang ringan 1 atau 2kg jika anda memulakannya di rumah atau carilah ‘personal trainer’ untuk cara yang betul dan tepat supaya masa anda di gym tidak sia sia. 
 
Sumber: My Fit Basics
 
Untuk harga vitamin yang istimewa, anda boleh hubungi saya.

COD di kawasan berikut:- Puchong, Cyberjaya, Putrajaya, Bandar Baru Bangi, Serdang, Seri Kembangan, Equine Park, Pasar Borong Selangor, Pulau Meranti, Highway MEX, Bukit Jalil, Sri Petaling, Kuchai Lama, Klang Lama, Sg Besi, Kem Sg Besi, UPNM, BTS, The Mines dan kawasan-kawasan sekitarnya.

Call/whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: Normila Muhamad
Like Fan Page: Mamanurins Vitamin Shop
Blog: www.mamanurins.blogspot.com

No comments: