Berjihad dengan Susu Ibu - CIK MIL MILA

Sunday, September 22, 2013

Berjihad dengan Susu Ibu

Artikel ini saya petik dari majalah kegemaran saya. Solusi : Isu 59.

Sememangnya majalah ini sangat menarik. Islamik dan bertepatan dengan keadaan umat masa kini. Berharga RM10. Isu dikupas dengan bijaksana. Subhanallah. Jatuh cinta saya dengan majalah ini. Benarlah setiap musibah itu ada jannah. Saya dipertemukan majalah ini ketika saya menunggu giliran untuk bertemu doktor di Pusat Darah Negara.

Isu yang dikupas---Berjihad dengan Susu Ibu (Siti Hasnor Khamis)

Rahsia Susu Ibu

1. Makanan Pelengkap
Wanita itu dikira berjihad jka dia ingin menyusukan bayi sehingga berumur genap 2 tahun. Selain mengandungi nutrisi seimbang, komposisi air yang bersih tanpa kurang adalah sebanyak 90% pelengkap makanan bayi. Ia sekaligus mempercepatkan pertumbuhan sel otak dan perkembangan sistem saraf dalam tempoh tersebut.

2. Untuk penjagaan kesihatan
Jihad ini boleh memupuk kasih sayang utuh selain mudah dihadam, mengandungi antibodi tinggi bagi menghalang kembung perut, alahan, radang, masalah jantung, pernafasan serta komplikasi penyakit kronik lain. Sekaligus dapat mencegah daripada jangkitan kuman, virus, kanser dan risiko penyakit. Bukankah mencegah lebih baik daripada mengubati.

3. Semata-mata kerana Allah
Jihad ini tidak dijanjkan dengan sebarang habuan tetapi lebih kepada tautan kasih ibu sayang bayi. Bahkan, seseorang itu boleh berjihad semata-mata kerana Allah. Boleh jadi atas dasar kegembiraan atau kesyukuran. Contohnya "Alhamdulillah aku kini bergelar ibu. Ya Allah berikanlah aku kekuatan untuk menyusukan bayi ini genap dua tahun"


http://www.hdwallpapersplus.com/cute-baby-girls.html

Jadi bukanlah semarak intelektual, spiritual dan fizikal si comel dambaan para ibu bapa?

Ramai wanita tertipu dengan istilah jihad. Realitinya, "kuasa susu ibu" harus didedahkan dengan lebih progresif.

Nikmatilah saat-saat keemasan tempoh menyusukan itu. Kuasa itu menjana aura luar biasa jika dilakukan dengan penuh komitmen. Betulkan yang biasa dengan membudayakan amalan menyusukan anak dengan susu ibu.

Perlukan nutrisi seimbang untuk susu ibu yang banyak?

Tips istimewa untuk pelanggan saya.

COD di kawasan berikut:- Puchong, Cyberjaya, Putrajaya, Bandar Baru Bangi, Serdang, Seri Kembangan, Equine Park, Pasar Borong Selangor, Pulau Meranti, Highway MEX, Bukit Jalil, Sri Petaling, Kuchai Lama, Klang Lama, Sg Besi, Kem Sg Besi, UPNM, BTS, The Mines dan kawasan-kawasan sekitarnya.
Call/whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: Normila Muhamad
Like Fan Page: Mamanurins Vitamin Shop
Blog: www.mamanurins.blogspot.com

No comments: