Vitamin untuk Penyakit Gout - CIK MIL MILA

Sunday, November 17, 2013

Vitamin untuk Penyakit Gout

Penyakit gout memang mudah menyerang mangsanya. Bukan warga emas sahaja malah orang muda juga tidak terlepas dari penyakit ini jika tidak mengambil langkah pencegahan.

Apakah vitamin yang sesuai untuk melegakan penyakit gout ini? Shaklee bukan ubat jadi ia perlu diambil seperti mana makanan tambahan lain bukan ketika waktu penyakit itu menyerang!

SR Vita-C Plus

Untuk mengurangkan urik asid di dalam badan, sekurang-kurangnya 3 biji sehari bersamaan 1500mg. Banyak sangat ke? Tidak...kerana vitamin C bersifat larut air dan mudah hilang. Pastikan ianya dari Shaklee kerana ia bersifat Sustainable Release!

Alfalfa
Punca vitamin dan mineral yang diperlukan badan. Ia dapat mengurangkan pembentukan baru urik asid

Omega Guard
Mengurangkan dan mengelakkan inflammatory (radang/bengkak) pada anggota yang terkena serangan gout.

Performance Drink
Memastikan tubuh pesakit mempunyai kandungan air dan gula yang cukup agar tidak dehidrate.

Selain itu, elakkan pengambilan makanan berprotein seperti daging, makanan laut, kambing. Kurangkan pengambilan minuman manis dan bergas. Aiskrim, mentega dan keju perlu dielakkan.

Minum banyak air kosong yang dicampurkan lemon secara berterusan boleh mengurangkan kadar urik asid di dalam tubuh.

Call/whatapps/sms: 019 2250752 Email : normila.muhamad@gmail.com Add FB: Normila Muhamad Like Fan Page: Mamanurins Vitamin Shop Blog: www.mamanurins.blogspot.com *Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: