Prosante: Untuk Rambut Sihat dan Menawan - CIK MIL MILA

Thursday, December 19, 2013

Prosante: Untuk Rambut Sihat dan Menawan

Teks: Panduan Nutrisi
Foto: Normila Muhamad

Sebagaimana kita memotong, mewarna dan mendandan, rambut kita mencerminkan mood kita, aktiviti dan sentiasa berevolusi tentang diri kita. Lelaki seperti juga wanita mengalami kerosakan rambut.  Manakala 50% dari lelaki akan mengalami masalah berkaitan penipisan rambut dalam hidup mereka, 40% wanita juga akan mengalami tanda ketara masalah berkaitan penipisan rambut pada umur 35 tahun.

Rambut setiap orang akan sentiasa mengalami kerosakan disebabkan oleh diet yang tidak baik, kurang nutrisi,  proses kimia (mewarna,  keriting dan meluruskan rambut), ditambah pula dengan stres kehidupan yang meningkat dan kekangan masa.
Akhirnya,  Prosante dari Shaklee memberi penyelesaian kepada dua masalah biasa rambut: kerosakan dan penipisan yang berkaitan.



Untuk jangkamasa hampir setengah abad, Shaklee telah menerajui dunia saintifik dalam memahami bagaimana untuk menyuburkan tubuh dan kulit kita. Kini, kepakaran yang tiada bandingannya telah diaplikasikan kepada penjagaan rambut, dengan satu pendekatan yang eksklusif dan semulajadi,  untuk menangani punca masalah rambut: kulit kepala.

Ujian klinikal yang meluas telah menunjukkan sistem penjagaan rambut Prosante secara semulajadi mengurangkan kehilangan rambut sewaktu bersikat, meningkatkan ketebalan, mengurangkan kerosakan untuk semua jenis rambut.  Sistem Prosante tidak menanggalkan atau mengeringkan rambut anda dan sebenarnya membantu rambut mengekalkan kelembapan dan melawan kerosakan.  Keputusannya adalah rambut yang menawan, berseri, cantik dan sihat.


No comments: