Tulang Rapuh? - CIK MIL MILA

Thursday, January 16, 2014

Tulang Rapuh?

Adakah anda tahu?

Penyakit tulang rapuh (osteogenesis) adalah disebabkan oleh kekurangan Vitamin D, dan boleh membawa kepada masalah yang lebih serius seperti osteoporosis. cahaya matahari membantu untuk menjana pengeluaran Vitamin D dalam badan kit, Jadi berada di bawah cahaya matahari tidaklah begitu buruk. Sungguhpun begitu, ada waktu-waktu kita tidak digalakkan berada di kawasan terbuka.
http://www.shakopeechiropractormn.com/shakopee-chiropractor-discusses-vitamin-d-and-sunlight/

Elakkan cahaya matahari secara langsung dari pukul 11:00 pagi hingga ke 4 petang

Sinaran matahari adalah kuat dalam tempoh ini, walaupun pada hari mendung. Juga, sinar UVA boleh menembusi tingkap kaca dan pakaian jadi ingat untuk menggunakan perlindungan matahari yang mencukupi

Jika ada antara kita yang mengalami masalah kekurangan vitamin D janganlah risau. Selain cahaya matahari (waktu tertentu sahaja) anda boleh dapatkan khasiat vitamin D dari Shaklee.

Yang menariknya, Ostematrix bukan sahaja kaya dengan kalsium ia juga mengandungi vitamin D, Magnesium, Boron dan banyak lagi. Maka tak perlu risau jika anda mengalami masalah kekurangan Vitamin D. Paling menarik lagi, ianya mudah ditelan. Paling diminati oleh kalangan kawan-kawan saya yang tidak minum susu! Nak tahu rupa bentuk Ostematrix ni. Kecil-kecil cili padi tau. Jangan terkejut jika kawan-kawan yang ada masalah sengal-sengal badan/letih lesu/masalah tidak boleh tidur boleh pulih dengan Ostematrix ini.
Ostematrix-Calcium, Magnesium, Vitamin D & More

Call/whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil:  www.normilamuhamad.blogspot.com

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

No comments: