Lipas Punya Cerita

3:50 PM

Saya ni memang penakut lipas. Bukanlah takut sangat...tapi lipas kat rumah saya ni suka main cak cak. Lepas tu sergah-sergah. Mahu tak terkejut. Bila terkejut saya jerit lah. Bila anak-anak tengok mama jerit, diaorang pun jerit sama. Mak comel, anak lagi comel. Hahaha. Ni ayat pengganti mak borek anak rintik...LOL

Suatu pagi bertarikh 15hb Februari, 2014, ada seorang budak yang sangat comel, bijak dan licik bernama Nurin Hidayatullah. Tak tahulah mana dia dapat idea ini. Mungkin dia terserempak dengan seekor lipas kot. Biasanya tempat penginapan lipas ni kat bilik air sebelah bilik Nurin & Alya je. Kalau kat bilik air saya en suami dah kejar sampai lubang cacing. Yuck!!

Mama masuk bilik dia nak kejut dia bangun tidur, terkejut tengok whiteboard bilik dia.

Ada rupa macam Oggy & The Cockroaches
Mama pula lepas tu panggil papa, konon-konon nak tunjuk kehebatan anakanda melukis. Sekali papa dia pun nak tunjuk skill lah!

Oh! 6 kaki lipas ni rupanya ye

 Mama memang 'out'. Bab-bab melukis mama memang tak pandai. Komen orang pandai!

Lepas papa tegur lukisan Nurin, dia pun belajar la lukis lipas dengan betul.

Ada lah rupa jugak
Si adik, Alya pun nak juga melukis tu, tapi dia tak berapa nak yakin. Dia suruh kakak Nurin yang lukiskan, tapi dia punya nama

Lipas Alya ada jangot (janggut)
Inilah gambaran sebenar whiteboard mereka pagi itu


Macam-macam dengan budak bijak ini. Sekarang mama sudah rindu sama mereka. 2 jam lagi nak jumpa ni.

Call/whatapps/sms: 019 2250752 
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

You Might Also Like

0 comments