Penawar Demam Denggi - CIK MIL MILA

Friday, February 21, 2014

Penawar Demam Denggi

Sejak akhir-akhir ini, banyak betul kes demam denggi. Bila buka FB, newsfeed saya penuh juga cerita pasal kawan-kawan yang dijangkiti demam denggi. Tak terkecuali ada di kalangan ahli keluarga yang terkena. Di entri sebelum ini, kita sudah maklum, demam denggi ini berpunca daripada gigitan nyamuk Aedes. Doktor maklumkan tiada ubat untuk kes begini. Ianya merupakan virus dan mereka yang dijangkiti mudah untuk dijangkiti lagi. Hanya ubat demam (paracetamol) diberi untuk mengurangkan panas badan. Jika demam berlarutan lebih seminggu, cepat-cepatlah berjumpa doktor, biasanya pesakit tidak akan di tahan wad terus. Doktor akan membuat ujian darah iaitu Full Blood Count (FBC).

FBC ialah ujian pengiraan sel2 darah merah, putih dan yang penting sekali platelet. Platelet perlu untuk pembekuan darah dan virus denggi suka makan platelet ini. Platelet yang normal ialah antara 150 000-400 000. Jika bacaan anda kurang dari 150 000 ada kemungkinan anda kena denggi. Ada juga virus2 lain yang menyebabkan platelet turun. Biasanya anda kena hadir semula keesokan harinya untuk ujian semula. Jika platelet count anda kurang 100 000, rasanya confirmedlah dan anda perlu masuk ke wad untuk rawatan selanjutnya.   


FBC juga mengira kecairan darah, Packed Cell Volume (PCV) dan kepekatan sel darah merah, Hemoglobin (Hb). Kedua2nya digunakan menentukan sama ada anda berisiko untuk kena Demam Denggi Berdarah(DHF) atau tidak. DHF lah boleh membawa maut jika tidak dikesan awal. Ada doktor yang salah konsep iaitu denggi berdarah adalah keadaan bila berlaku pendarahan. Ini adalah salah. DHF adalah keadaan dimana virus denggi itu telah menyerang sistem saliran badan yang menyebabkan kebocoran atau salur darah menjadi lebih telap. Ini bermakna cecair darah 'hilang' dari badan dan masuk ke 'third space' iaitu ruang2 yang sepatutnya takda air seperti dalam perut, paru2 dan otak. Bila cecair dalam darah kurang, darah menjadi pekat dan nilai Hb dan PCV akan naik. Jika doktor tak perasan dan hanya tengok platelet sahaja, anda dalam bahaya. Bila darah jadi pekat, sistem buah pinggang gagal berfungsi. Cecair yang berlebihan dalam otak dan paru2 juga mengancam nyawa anda. Ini adalah penyebab utama kematian dalam demam denggi berdarah.

Jadi, apakah penawar demam denggi yang ingin saya kongsikan?

Pesakit perlu melawan serangan virus ini. Bagaimana untuk melawan jika sel-sel sudahpun dijangkiti ? Kita berusaha, Allah juga yang mengizinkan kesembuhannya.

Vitamin untuk Demam Denggi

Nutriferon


Apakah Nutriferon? Nutriferon merupakan pendekatan secara semulajadi untuk menggalakkan penghasilan interferon dalam badan. Bagaimana ianya terjadi? Interferon yang aktif akan memberi isyarat kepada sel-sel berhampiran dan mencetuskan mekanisma rintangan mereka. Ia mendorong sel-sel imun untuk membunuh patogen.  Ia sangat membantu dalam usaha untuk melawan virus dan bakteria. Interferon biasanya diberi kepada pesakit kanser, HIV, Hepatitis B dan C, Multiple Sclerosis untuk melawan virus dan memberi ketahanan badan.

Performance Drink
Ia bekerja seperti minuman isotonik yang lain. Kita sering dengar pesakit demam denggi minum air isotonik dengan banyak sekali dan ianya berkesan. Minuman isotonik yang diberikan mengandungi banyak gula dan tentunya ianya tidak memberi manfaat kesihatan secara keseluruhannya. Jika kita mempunyai pilihan yang lebih baik, apa kata kita minum air performance Drink ini sahaja. Tidak mengandungi gula yang tinggi dan fungsinya sama malah lebih baik kerana ianya diperkaya dengan OptiCar. Ia membantu mengekalkan keseimbangan cecair dalam badan dan elektrolit bagi mengelakkan penyahidratan.

Perkara yang baik harus dikongsi. Ada banyak testimoni yang saya terima. Antaranya seperti yang di bawah ini


"salam semua...selalu asyik baca testimoni org lain je..ari ni, sy nk share testimoni dr sy..

husband saya demam dari hari jumaat mggu lepas..sy igt demam biasa je..so juz bg panadol..sabtu plak, husband sy masih lg pegi keje..blk keje, die ckp demam die makin terok..sy xpk ape la..sbb die mmg slalu kene demam..ahad pg sy bawak die g klinik..doc ckp kalo demam xkebah esok, dtg lg wat further checkup..mmg x kebah pun smpi pagi isnin..isnin pagi, kiteorg decide pegi klinik kerajaan..trus wat blood test..doc ckp husband sy SUSPECTED DENGUE..sy mmg dh risau la...hari-hari followup bwt blood test..hari isnin platlet 129, hari selasa platlet 122, hari rabu platlet 133, hari khamis platlet turun sampai 116..ikutkan mmg nk anta masuk wad je..tp ujung2 bulan ni, bru nak masuk gaji..maklumla..
ptg khamis tu, sy baru terpk psl NUTRIFERON..trus ke branch dapatkan NUTRIFERON dan PERFORMANCE DRINK..blk tu sy trus bg NUTRIFERON 1 sachet dlm kul 3 petang..pastu ...kul 7 mlm sy bg lagi 1 sachet dan sebelum tido sy bg lg 1 sachet..antara waktu tu, sy bwtkan 1 botol besar PERFORMANCE DRINK..

pg td wat blood test lg, alhamdulillah result sgt mengujakan..platlet naik ke tahap normal..160..lega rasanya hati ni..so, doc ckp husband sy bebas dr denggi..NUTRIFERON & PERFORMANCE DRINK Shaklee mmg best!!"



Jangan risau, semua vitamin Shaklee sudah disahkan selamat dan halal. Saya doakan perkongsian ini memberi manfaat. Dapatkan panduan dan tips pemakanan vitamin daripada saya selepas pembelian untuk memaksimumkan nilai wang anda.


Call/whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop

Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com *Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: