Yes. Life is To Solve Problem! - CIK MIL MILA

Thursday, February 27, 2014

Yes. Life is To Solve Problem!

Saya cuba untuk bertenang bila masalah datang. Selalunya mulut saya akan sebut-sebut perkara itu untuk melepaskan kemarahan, biasanya tanpa mengambil kira siapa di depan saya. Itu lah saya. 

Bila meningkat usia, ilmu semakin banyak ditimba, sukarnya bila hendak mengamalkannya. Itulah ujian saya. 

Sebelum tidur, maafkan orang. Mudah bukan? tapi saya terlalu ber-oriented kan keduniaan, kadang-kadang bila letih lesu, lupa dan alpa. Hari ini seorang non muslim mengingatkan saya betapa memberi maaf itu sangat penting untuk kekal optimistik dalam kehidupan. 

Yes. Life is to solve problem!

Jangan lihat pada ujian itu, lihatlah pada pemberi ujian. Lihat pada diri kita, kita bukan tuhan. Kita hanya hamba. Selayaknya diuji. Allah berfirman dalam surah Al-Ankabut 29:2 bermaksud "Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: Kami beriman, sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?"

Ya Allah, Engkau sahajalah yang mengetahui kelemahan diri kami zahir dan batin, berilah kekuatan, taufik dan hidayah kepada kami supaya kami dapat memperbaik diri kami, tambahkanlah ya Allah kepada kami ilmu, iman dan amal; hidupkanlah kami dalam Islam, dan matikanlah kami dalam Islam. Aamiin ya rabbal alamin.

Call/whatapps/sms: 019 2250752 
Email : normila.muhamad@gmail.com 
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad 
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop 
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com 

 *Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: