ESP Shaklee Mengaktifkan Sel-sel Kanser? - CIK MIL MILA

Saturday, March 8, 2014

ESP Shaklee Mengaktifkan Sel-sel Kanser?

Soalan biasa yang saya dapat dari customer dan juga bakal-bakal customer. Dulu-dulu saya pun tak tahu bagaimana untuk menjawabnya.  Maklum baru lagi dan kurang ilmu.  Sekarang kalau tanya zasss je. Maklumlah...pantang master saya atau upline saya buat kelas. Mesti saya dulu yang mendaftar.

Ini skema jawapan saya.

Silap tu. Soya tu sebenarnya sangat baik untuk kesihatan. Tapi cara tanam dan cara proses itu yang membezakan soya itu elok ataupun tidak.

Soya yang ditanam Shaklee ini merupakan soya non GMO (non genetically modified organism). Apakah non GMO ini? Pernah tahu tak tembikai bijinya warna apa? Hitam kan? Tapi sekarang ini biji tembikai warna apa? Putih, malah ada yang seedless (tanpa biji). Itulah yang diubah secara genetik. Ia disuntik hormon untuk mempercepatkan hasil.

Soya Shaklee ditanam mengikut program IPP. Maksudnya sejak dari biji benih ia dipantau sepenuhnya.  Organik. Tanpa pesticides atau racun serangga. Hanya soya yang matang dituai. Soya yang matang ini tinggi kualiti nutriennnya kemudian diproses dengan suhu rendah dan menggunakan air. Kebanyakan soya di pasaran yang dikatakan bahaya untuk kesihatan itu dituai ketika muda dan belum cukup matang.  Mengapa? Kerana mereka mahukan hasil yang cepat. Soya yang tak matang tak cukup nutrien.  Kemudian untuk memudahkan proses, mereka menggunakan alkohol dan suhu tinggi. Suhu yang tinggi memusnahkan isoflavene. Isoflavene penting sebagai anti kanser.

Menariknya, cara soya Shaklee diproses, ia memelihara isoflavene yang sangat baik untuk kesihatan. Cara ia ditanam dan diproses sangat 'delicate' dan teliti.

Maka, percayalah ESP Shaklee tidak mengaktifkan sel kanser. Sangatlah penting kita makan vitamin dengan ilmu kerana dengan ilmu kita yakin.  Keyakinan terhadap sesuatu produk itu memberikan 30% keberkesanan (Sumber: Prof Dr. Muhaya)

Faham ke kawan-kawan?

Shaklee ada buat banyak kajian saintifik dan juga paper work. Boleh google. Ini antara link yang boleh dibuat rujukan.

http://www.shaklee.ca/can/en/the-shaklee-difference.html

http://www.organicconsumers.org/gefood/shaklee012103.cfm

https://groups.yahoo.com/neo/groups/polymva/conversations/topics/10652

Call/whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com

 *Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: