Kepentingan Kalsium Ketika Hamil - CIK MIL MILA

Thursday, April 3, 2014

Kepentingan Kalsium Ketika Hamil

Kalsium diperlukan untuk melindungi dan memelihara tulang wanita. Apabila hamil, pengambilan kalsium adalah sangat penting. Untuk membolehkan janin berkembang, ia memerlukan sejumlah besar kalsium. Bayi mendapat vitamin dan nutrien daripada ibunya , terutamanya semasa trimester ketiga. Jika seorang ibu tidak mengambil kalsium yang cukup dari apa yang dia makan, dia boleh mendapat masalah kesihatan dan meningkatkan risiko tulang yang lemah.

Wanita boleh mengelakkan bahaya kesihatan tulang semasa mengandung. Tetapi ia bukan kerana mereka mengambil jumlah kalsium yang diperlukan. Walaupun hamil, badan wanita boleh menyerap jumlah kalsium yang lebih tinggi. Ini sangat ketara terutamanya dalam tempoh 20 minggu hingga ke minggu terakhir kehamilan, tempoh di mana bayi memerlukan kalsium yang paling banyak untuk membesar dan berkembang . Estrogen tambahan diwujudkan semasa mengandung membantu mempertahankan tulang wanita. Walau bagaimanapun , kalsium mempunyai manfaat kesihatan yang lain selain perlindungan tulang.

Pengambilan jumlah yang mencukupi kalsium semasa mengandung membantu wanita mengelakkan terjadinya pre-eclampsia . Jika seorang wanita mendapat pre-eclampsia, dia boleh mendapatkan tekanan darah tinggi dan risiko kehamilan yang lain. Jika tidak dirawat, pre-eclampsia mengurangkan aliran darah kepada janin , yang membawa kepada berat lahir yang rendah dan / atau kelahiran pra-matang . Plasenta juga boleh berpisah daripada dinding rahim terlalu awal. Satu-satunya cara untuk mengubati pre-eclampsia adalah memaksa kelahiran bayi.

Foto: Google

Mencegah pre-eclampsia seolah-olah menjadi rawatan yang terbaik , dan memakan kalsium yang mencukupi boleh membantu dalam pencegahan. Wanita hamil yang berusia lebih daripada 24 perlu mengambil 1200 mg kalsium setiap hari seperti yang disarankan dalam U.S. Recommended Daily Allowance. Uniknya wanita hamil di bawah umur 24 boleh membina tulang dan jisim tulang bayi mereka , jadi mereka hanya memerlukan 300 mg / hari tambahan kalsium.

Wanita hamil boleh mengambil kalsium melalui diet dengan menambah sekurang-kurangnya empat hidangan produk tenusu seperti keju , susu , yogurt dan ais krim ( secara sederhana ) untuk makanan mereka. Sayur-sayuran hijau seperti bayam dan brokoli mengandungi tinggi kalsium. Makanan yang kaya dengan kalsium termasuk lah udang , sardin , kacang kering, kacang kering dan tauhu

Mengambil dalam jumlah yang sesuai kalsium semasa mengandung membantu ibu-ibu yang menjaga kesihatan mereka sendiri yang kuat sementara juga melindungi kesihatan bayi dalam kandungan mereka.

Oleh itu, janganlah mengambil mudah kepentingan kalsium dalam diet harian ibu hamil. Jika anda sukar minum susu yang mencukupi seperti yang disarankan, adalah sangat tepat jika anda beralih kepada makanan tambahan iaitu Ostematrix. 

Apa istimewanya OsteMatrix berbanding vitamin kalsium jenama lain? 

Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapannya adalah 99%. Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati, mengandung kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, maganese dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah membuktikan supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.

Untuk dapatkan harga jimat OsteMatrix anda boleh join membership Shaklee. Bukan sahaja dapat harga murah, dapat juga cash bonus yang masyukkkk $$$

Call/whatapps/sms: 019 2250752 
Email : normila.muhamad@gmail.com 
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad 
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop 
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com 
*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: