Vitamin untuk Ibu Ketika Berpantang - CIK MIL MILA

Thursday, May 15, 2014

Vitamin untuk Ibu Ketika Berpantang

Apakah vitamin yang terkandung dalam set berpantang/set bersalin Shaklee. Jom kita selusuri satu persatu.





Vita Lea with Iron Formula

Vita Lea merupakan multi vitamin lengkap di dalam satu tablet. Ia mengandugi zat besi yang sangat penting untuk pembinaan sel darah merah. Jika zat besi ibu tidak mencukupi, si ibu akan kelihatan pucat lesi, lesu. tidak bermaya dan paling kritikal boleh mengakibatkan pengsan atau pitam. Pengambilan multivitamin dengan zat besi sangat perlu demi memastikan tubuh mendapat semua nutrisi yang diperlukan. Seringkali kita tidak dapat nutrisi ini dari pengambilan makanan seharian kita.

B Complex
Merupakan vitamin yang sangat penting dalam kehidupan seharian manusia. Tugasnya membantu dalam proses pembinaan sel darah merah dan menstabilkan hormon. Ibu yang berpantang lebih bertenang dan tidak mudah rasa stress dan meroyan. Hormon yang stabil membantu untuk proses pemulihan bagi si ibu yang baru melahirkan anak. Vitamin B complex juga perlu untuk meningkatkan imun sistem dan pertahanan badan.

Sustained Released Vita-C Plus
Kebaikan vitamin C memang tidak dapat disangkal lagi. Merupakan vitamin yang paling penting dalam tubuh manusia. Ia membentuk dan meningkatkan antibodi badan kita. Sangat penting dalam pembentukan kolagen. Kolagen penting sebagai 'gam' untuk menyatukan setiap sel dalam tubuh. Kekurangan vitamin C membuatkan kulit kita mudah terluka. sensitif dan gusi berdarah ketika memberus gigi. Ibu berpantang memerlukan vitamin C lebih dari orang biasa untuk cepat pulih dan mengelakkan pendarahan gusi.

Zinc Complex
Ianya banyak terdapat dalam ikan haruan dan makanan laut. Walaupun begitu, ikan segar sukar diperolehi dan mahal harganya. Mengapa zink baik untuk ibu yang berpantang? Zink membantu mempercepatkan proses baik luka. Ia merupakan antara vitamin yang penting untuk pertumbuhan. Pengambilan zink dapat dilihat kesannya pada pertumbuhan dan pembesaran bayi, rambut ibu tak mudah gugur dan luka bersalin cepat baik. Tidak hairanlah pengambilan zink setiap hari dalam diet ibu berpantang mempercepatkan pemulihan ibu berpantang.

ESP
Mengandungi protein yang sangat berkualiti. Benar, dalam setiap hidangan makanan kita mengandungi protein seperti ikan, ayam, daging, telur serta minuman soya yang segar samada dibuat sendiri atau dibeli di pasar. Tahukah anda nutrisi protien hanya boleh bertahan pada suhu yang tidak melebihi 36 darjah celcius. Protein yang dimasak dengan suhu yang tinggi (pastinya lebih dari 36 darjah celcius) merosakkan kandungan asid amino dalam protein itu tadi. 

Makanan sel ialah protein. Jika sel mendapat makanan yang cukup dan berkualiti, sel menjadi sihat. Sel yang sihat mempercepatkan pemulihan ibu berpantang. Luka cepat pulih. Pengambilan protein yang mencukupi dengan asid amino yang lengkap membantu dalam penghasilan kulit yang cantik, rambut yang sihat, kuku yang kuat serta mempercepatkan dan membanyakkan penghasilan susu ibu. Penghasilan susu ibu tetap bergantung kepada hukum 'supply and demand'. Banyak juga testimoni yang mana anak yang menyusu lebih cepat kenyang kerana susu ibu yang mengamalkan pengambilan ESP menjadi lebih pekat. 

Ostematrix
Ibu berpantang sangat memerlukan kalsium. Ibu berpantang dinasihatkan mengambil kalsium membantu tulang yang kuat dan tidur yang lena. Susu ibu yang kaya dengan kalsium membantu tulang dan saraf agar anak membesar dengan tulang yang kuat. Ostematrix bukan sahaja mengandungi kalsium malah mengandungi vitamin D, magnesium dan boron untuk membantu penyerapan kalsium yang lebih mantap. Ibu berpantang selalunya tidak punya tidur yang cukup. Pengambilan kalsium membolehkan ibu mendapat tidur yang lena walaupun tidur dalam waktu yang singkat. Mengurangkan masalah kejang dan susu ibu lebih nutrisi.

Nasihat saya,  ambillah vitamin secara konsisten. Ia sangat sangat membantu memudahkan tugasan harian sebagai ibu dan isteri. Mempercepatkan proses pemulihan luka bersalin dan proses penyusuan. Alangkah baik ia diambil dari awal supaya badan kita yang sihat akan terus sihat. Mencegah lebih baik dari mengubati. Jangan tunggu sehingga susu merundum baru mula hendak mengambil vitamin kerana ia melambatkan proses penyerapan.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut. Selamat berpantang..

Call/whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com
*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: