Vitamin yang Sesuai untuk Jeragat

4:55 PM

Rasa tak best betul bila tengok cermin ada jeragat kat pipi. 

Sumber: Google
 Jerawat lebih mudah dirawat daripada jeragat.  Jeragat pun bukan keluar sehari dua, makan masa juga. Kalau dan jadi tu, jangan biarkan, jom kita basmi!!! Cakap macam nak basmi penyakit je kan. Eh! penyakit la juga sebab menyakitkan mata. Ni cakap pasal diri sendiri tau. Bukan sapa-sapa. Kalau ada yang terasa, kita ni satu kapal lah kiranya. 

Kadang-kadang kan, bila saya telek-telek muka kat cermin, rasa macam nak kikis pakai pisau je. Hahaha...melampau betul!

Kan best kalau jeragat hilang bak magik! Macam ni tingggggggggggg!!

Sumber: Google

Tapi macam tak mungkin berlaku sekelip mata. Haha.
 
Seperti yang kita tahu, saya guna KITA sebab memang ramai yang tahu bahawa kulit memerlukan tiga vitamin iaitu B, C dan E untuk kulit kekal remaja, tapi tak tahu brand apa yang terbaik. Tentulah saya kata Shaklee yang terbaik kerana saya sendiri sudah menggunakannya. Protein juga sangat ketara hebatnya dalam mengurangkan parut.


B-Complex
  • Penting untuk hormon yang stabil. 
  • Jika tubuh badan kita punya B-complex yang mencukupi, kita lebih bertenaga dan tidak mudah letih. Bila letih, ia sangat jelas terpampang di wajah.  
  • Kukurangan vitamin ini dalam tubuh menyebabkan hormon tidak stabil dan mudah marah. Bila kita asyik marah-marah, air muka kita akan cepat keluar garis-garis halus yang mempercepatkan penuaan. 
  • Jagalah emosi dengan B-Complex sudah pasti kecantikan terpancar di wajah menjadi berseri-seri.

Sustained Release Vita-C Plus
  • Merupakan komponen penting dalam pengeluaran kolagen dalam tubuh manusia. Ia membantu memerangi kemusnahan kolagen dan tekanan oksidatif. Keputusan dari ujian klinikal menunjukkan vitamin C yang semulajadi menggalakkan pembentukan kolagen dan mengurangkan kesan radikal bebas, membantu untuk mengekalkan kulit muda dan tegang
  • Kolagen adalah struktur sokongan protein yang penting untuk kulit muda dan tegang. Secara keseluruhan, jumlah kolagen dalam kulit menurun bergantung kepada usia, proses yang berterusan dipercepatkan oleh beberapa faktor seperti cahaya matahari, merokok, radikal bebas, dan keradangan. Vitamin C adalah salah satu cara yang paling berkesan untuk meningkatkan sintesis kolagen dan melambatkan kemusnahan itu.

Vita-E Complex
  • Dikenali sejak bertahun tahun lamanya sebagai vitamin yang hebat untuk memperbaiki dan menyembuhkan tekstur kulit.
  • Antioksidan yang sangat baik, ia mampu menghalang kerosakan kepada sel-sel kulit.
  • Penyelidikan menunjukkan vitamin E mempunyai kesan yang sangat positif dalam rawatan parut
  • Minyak vitamin E yang tulen dan semulajadi membantu dalam melicinkan tekstur kulit, menjadikannya lebih sekata dan mempercepatkan pertumbuhan semula sel.
  • Sel kulit yang berparut sebenarnya mengalami kekurangan kolagen (protein semulajadi dalam kulit) dan keanjalan. Vitamin E membantu untuk meringankan kemunculan parut dan akhirnya menyingkirkan mereka. Ia meningkatkan tekstur kulit, simulasi aktiviti antioksidan.
ESP
  • Protein soya yang organismanya tidak dibah suai secara genetik (bukan GMO), sangat penting untuk menjana dan memperbaik semula sel-sel tubuh, menyelenggara dan memperbetul tisu, mengeluarkan enzim dan hormon. Bila sel rosak diperbaiki, sel yang diganti dengan sel yang sihat. Kulit yang berjerawat dan berjeragat mendapat manfaat hebat dari protein ini.  

  • Protein mengurangkan kesan hitam dan parut akibat jeragat dan jerawat
Kenapa saya kongsi pasal ni tiba-tiba? sebab permintaan vitamin seperti ini sangat tinggi. Banyak repeat order dari customer tau. 

Call/whatapps/sms: 019 2250752 
Email : normila.muhamad@gmail.com 
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad 
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop 
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com 

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

You Might Also Like

0 comments