Lecithin Mengurangkan Berat Badan?

4:48 PM

Banyak dakwaan yang mengatakan lecithin mampu menurunkan berat badan. Bukan itu sahaja malah baik untuk meningkatkan prestasi fizikal, daya tahan dan meningkatkan ketajaman mental serta tindak balas masa.

Nampak hebat kan? Macam dongeng jer?

Bagaimana lecithin dikatakan boleh mengurangkan berat badan? Peranan asas lecithin adalah sebagai pengemulsi lemak. Sebab itulah lecithin ditambah kepada marjerin supaya lemak akan tersebar/bersatu apabila bercampur dengan air.

Check sekarang coklat yang anda makan.  Pasti ada ramuan lecithin dan kebanyakan nya daripada soya. Jom kita cuba buat ni; tuangkan minyak di atas air dan ia melekat bersama-sama dan terapung di atas. Minyak dan air tidak akan bercampur. Semua pun tahu kan. Dan sekarang cuba tambah ejen mengemulsi iaitu lecithin, kacau dan kesemuanya bercampur dengan air.

Tetapi adakah ia berkesan dalam tubuh untuk memecahkan lemak dan menyingkirkan lemak badan yang dimetabolismekan? Haaaa.... nak tahu?

Jika anda percaya ia berlaku, memang ia akan berlaku. Sekarang ni terdapat banyak testimoni/bukti bahawa lecithin dalam aliran darah boleh melarutkan lemak, mengelakkan lemak daripada melekat pada dinding arteri, menyebabkan darah beku dan aterosklerosis (penebalan dinding arteri). Kedua-dua ini merupakan sebab-sebab penyakit kardiovaskular jika tidak diubati. Lagi sebab lecithin perlu diambil.


Lecithin mengurangkan risiko penyakit jantung! Sebab tu ramai orang mengambil produk soya untuk kesihatan jantung.  Tapi AWAS!!! Ambil yang non-GMO!


Walau bagaimanapun, jangan buta-buta je ambil lecithin untuk kurus tapi tidak makan makanan seimbang dan tidak bersenam.  Sia-sia je lah. Ye la, makan lecithin tapi makan makanan berminyak. Lemak memang diemulsi tapi tidak sepenuhnya. 

Nak lebih berkesan ambil sekali dengan alfalfa. Barulah ngetop!!

Lagi info berguna tentang lecithin. Klik link ini

http://www.mamanurins.blogspot.com/search/label/lecithin?m=1

Call/whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com

 *Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

You Might Also Like

0 comments