Surirumah Berpendapatan

4:27 PM

Surirumah memang sinonim dengan kerja-kerja di rumah. Dari urusan menjaga suami dan anak-anak, memasak, membasuh, and the list goes on. Kerja rumah tak akan pernah habis. Pagi-pagi sampai ke malam, kalau duduk rumah segala perkara hendak dibuat. Memang tak menang tangan. Cuma zaman sekarang ini, ramai sungguh surirumah yang hanya duduk rumah tapi berpendapatan. Bukan sedikit malah ada juga yang menjana sehingga 5 dan 6 angka.

Maka wahai sekalian surirumah, perlulah bijak bahagikan waktu untuk menjana pendapatan. 

Sumber: Google

Paling untung sebab diri sendiri lah pekerja, diri sendiri jugalah bos nya. Bebas membuat keputusan dan punya waktu kerja yang flexible. Walaupun begitu bukan hanya goyang kaki tapi duit masuk berkepuk-kepuk dalam bank.  Perlu ada usaha dan strategi, percayalah setiap yang datang itu adalah rezeki biarpun penuh onak duri dan menduga kesabaran. Man jadda wa jadda.

Saya tak pernah menyesal berhenti kerja dan duduk rumah bertitile suri rumah. Biarpun hiruk pikuk dengan anak-anak tapi itulah suatu kepuasan. Banyak sangat perkara yang kami suami isteri boleh lakukan jika saya usahakan Shaklee dari rumah sahaja.  Keluarga lebih terurus, anak-anak di depan mata, suami gembira hidangan sudah tersedia dan banyak lagi yang tak terluah dengan kata-kata. Bukan hanya wang ringgit, tapi ia tentang kehidupan!

Impian saya, semoga lebih ramai surirumah yang berjaya mendidik anak sambil menjana pendapatan membangunkan diri dan ummah. Kita beri orang peluang, Allah memberi lebih banyak peluang untuk kita.  Hubungi saya jika anda berminat untuk menjana wang dari rumah seperti saya. In shaa Allah, kita sama-sama ubah diri bukan hanya untuk diri tapi untuk ummah. Hidup untuk memberi...

Call/whatapps/sms: 019 2250752 
Email : normila.muhamad@gmail.com 
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad 
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop 
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com 

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

You Might Also Like

0 comments