New Journey Begins - Part 2 - CIK MIL MILA

Thursday, August 7, 2014

New Journey Begins - Part 2

Relaks sikit. Dah settle amik anak. Dah settle lunch. Dah solat. Tarik nafas panjang-panjang nak sambung cerita ni.

Lepas first test tu, tunggu en suami balik, excited nak cerita. Oleh kerana line yang kedua tu terlalu samar, makanya suami tak lah menunjukkan reaksi pelik-pelik. Reaksi yang sangat plain. Dia kata apa pun keputusan dia tak kisah. Kalau ada dia sangat happy, tak ada pun tak apa. Tu memang jawapan biasa dulu. Dalam hati nekad nak buat second test esok pagi. First urine! Haha... memang tak putus asa kan?

Bukannya desperate sangat, tapi saya ni pengamal vitamin Shaklee yang tegar. Tak semua vitamin Shaklee sesuai untuk wanita mengandung. Antaranya Vivix. Saya mengamalkan vivix untuk masalah virus hepatitis B dan juga untuk kesihatan secara amnya. Alhamdulillah, saya rasa sihat dengan Vivix. Memang saya ambil secara konsisten. Yang pelik bin ajaibnya, bulan puasa ni tekak saya langsung tak berselera nak makan Vivix. Walaupun dah buka botol yang baru, saya biarkan saja dalam peti ais. Entahlah... tu yang rasa badan tak berapa sihat dan lembik sebab saya dah tak makan tonik ajaib. 

Jika saya confirm mengandung, bolehlah saya ambil langkah seterusnya. Stop vitamin yang tak sesuai untuk wanita mengandung dan mula menimba ilmu tentang kehamilan dan penyusuan secara serius. Walaupun bukanlah pengalaman pertama, saya rasa macam terlupa skill semua tu. Apatah lagi saya tidak berjaya menyusukan kedua orang anak saya dahulu.


Keesokkan paginya, bangun je dari tidur cepat-cepat saya ke bilik air. Excited nak buat another UPT. Tuhan saja yang tahu betapa bedebar-debarnya rasa hati. Gerak hati yakin keputusannya positif. Wallahuaklam.


Ini UPT yang kedua. Apa macam... hmm...bagi saya ia masih meragukan. Tapi 2 line tuuuuuuuuuuu....kalau ikut kata packaging dia memang positif. Cepat-cepat tunjuk kat en suami. Hehe.. Senyum senyum aje. Dia kata lepas raya baru kita gi klinik untuk confirmkan. Ya Allah... Subhanallah...


Bila saya consult adik beradik saya masa raya hari tu, mereka kata memang confirm. Cuma berapa usia kandungan, perlu cek dengan doktor. Huhu... confused ni.

Call/whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

2 comments:

  1. wah..bestnyer.doakn pulak sy ye sis.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah..in shaa Allah najiah. Semoga Allah permudahkan usaha awak ye.

      Delete