New Journey Begins - Part 5 - CIK MIL MILA

Thursday, August 7, 2014

New Journey Begins - Part 5

Hari Isnin, saya ke Klinik Suraya. Agak lambat juga kami pergi dengan andaian ramai orang kalau pergi pagi. Maklumlah, klinik baru dibuka setelah cuti panjang dan ramai juga yang mula bekerja (ramai juga yang kurang sihat. Kami ke sana pukul 11 pagi. Phew!~~ sangkaan saya meleset bila tengok manusia terlalu ramai di klinik. Sampai melimpah-limpah keluar. Aduhai... rasa macam pergi klinik kerajaan pula dah. Tak pe tak per. Persediaan mental sebelum buat buku merah ni.

Lama juga menanti. Harap-harap selesai sebelum pukul 12:30 kerana Nurin pulang dari sekolah pukul 12:50 noon. Akhirnya dapat jumpa sebelum pukul 12:30. Doktor decide untuk scan je sebab memang dah positif kan. Scan punya scan... doktor cakap dah ada heart beat. Subhanallah. Ikut measurement, kandungan sudah berusia 8 minggu. Ya Allah...syukurlah baby sihat walaupun mama tak sedar dia membesar dalam rahim mama. Kalau ikut scan due date 10hb March 2015. Ikut 1st day period (sebelum last period) 6th June 2014, EDD 13hb March 2015. Match date tu. Tak kisahlah janji baby sihat. Mama sihat.


Jadi semuanya sudah jelas. Alhamdulillah dipermudahkan semuanya oleh Allah. Next step buat buku merah. Petang tu juga kami ke Klinik Desa Pulau Meranti. Memang plan nak bersalin di hospital kerajaan. Hospital Serdang. Kes saya memang di situ sejak anak pertama.

Bila ke sana, dapat tarikh appointment. Minggu depan. Yang bestnya, hampir semua nurse kat situ masih kenal saya. Teruja gitu. Sebab dulu saya lah yang paling rajin gi klinik. Dua tahun berturut-turut. Dah ler kene MGTT. Kwang kwang...

Oklah. Setakat ini tentang perjalanan tentang awal kehamilan saya. Untuk sharing seterusnya, saya akan ceritakan pengalaman-pengalaman indah hamil saya, in shaa Allah.

Oh.. saya dah mula dengan Set Kehamilan. Terpaksa say goodbye to Vivix, Alfalfa, Omega Guard dan vitamin E. Selamat enjoy dengan vitamin Set Kehamilan.

Nak tahu apa ada dalam vitamin Set Kehamilan, dan apa faedahnya? Jom jom baca...

Set Kehamilan Shaklee untuk sepanjang kehamilan.


Vita Lea - Multivitamin yang terbaik dengan zat besi. Ia membantu dalam pembentukan sel-sel darah merah. Sekiranya ibu mengambil Vita Lea, obimin ataupun iron tablet tidak diperlukan lagi. Sebiji Vita Lea memadai untuk dos sehari.

B-complex - Mengandungi 8 kumpulan lengkap vitamin B termasuklah asid folik. Asid folik dan vitamin B12 membantu pembentukan sel-sel darah merah di dalam badan. Jumlah asid folik yang mencukupi dalam diet harian membantu mencegah kecacatan tiub neural.

Vitamin C - Membantu meningkatkan sistem pertahanan badan, berperanan dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat. Ia juga membantu dalam penghadaman zat disamping Vitamin C dapat meningkatkan taraf sistem pertahanan tubuh.

Ostematrix - Ibu hamil memerlukan 1000-1300mg kalsium sehari. Mulai trimester kedua bayi akan menarik kalsium ibu untuk pertumbuhannya. Ostematrix mengandungi bukan sahaja kalsium malah Magnesium dan Vitamin D. Vitamin D berfungsi untuk meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan tulang dan kerangka. Pengambilan Ostematrix juga untuk menguatkan dalam pembentukan tulang dan gigi bayi yang sihat. Pengambilannya juga boleh mengurangkan sakit pinggang , sakit belakang , kebas-kebas atau kekejangan ibu hamil.

ESP - Ia adalah protein yang mengandungi banyak kelebihan kepada ibu dan anak yang dikandung. Protein penting untuk membina dan memperbaharui sel-sel tisu dan hormon dalam tubuh, untuk pembentukan kuku, rambut dan kulit. Protein adalah makanan sel. Sel yang sihat membentuk tubuh badan yang sihat. Memberikan tenaga segera kepada ibu, mencantikkan kulit ibu dan bayi dalam kandungan.

Omega Guard - Omega Guard mengandungi 1000mg asid lemak Omega 3 yang termasuk di dalamnya DHA dan EPA yang mana ia boleh menggalakkan perkembangan otak, sistem saraf dan fungsi mata bayi. Penting juga untuk antibodi bayi sejak dalam alam rahim lagi.

*Omega guard tidak digalakkan untuk trimester pertama.

 Nak tahu lanjut. Hubungi saya ye.

Call/whatapps/sms: 019 2250752 
Email : normila.muhamad@gmail.com 
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad 
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop 
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com 

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: