Confused Mana Lagi Baik-Omega Guard vs Lecithin - CIK MIL MILA

Thursday, September 11, 2014

Confused Mana Lagi Baik-Omega Guard vs Lecithin

Mana lagi baik untuk menurunkan berat badan cara selamat dan berkesan?

Kalau pening-pening sangat, ambil aje lah dua dua. Tak ada masalah. Lagi optimum! Tak percaya. Cuba sendiri.

Kalau terpaksa membuat pilihan disebabkan kekangan budget, nah... yang lebih murah tentulah lecithin dan omega lebih mahal. Pernah dengar frasa ini? Alah membeli menang memakai. Kalau nak yang terbaik pilihlah Omega Guard

Kenapa Omega Guard?

Omega Guard dihasilkan dari sumber ikan laut dalam dan melalui 3 x proses penyulingan. Lecithin pula dihasilkan  dari soya. Jadi lihat kos sumber dan cara pembuatannya di situ. Bagaimana Omega Guard Shaklee membantu dari segi penurunan berat badan pula? 

Omega Guard Shaklee mengandungi Omega 3 yang berupaya meningkatkan metabolisma badan. Kandungan Omega 3 di dalam darah juga memberi kesan tindakbalas kepada tubuh supaya menggunakan lemak dalam badan sebagai punca tenaga. Bukan itu sahaja, minyak ikan (Omega 3) ini juga mampu mengawal nafsu makan seseorang. Kunci kejayaan bagi menurunkan berat badan adalah kebolehan seseorang mengawal nafsu dan selera makan. Leptin (di dalam Omega 3) inilah yang akan beri signal kepada otak dan mengawal nafsu dan rasa lapar seseorang. Kesimpulannya, Omega Guard Shaklee mampu membakar lemak dan mengawal selera makan.



Apa bezanya dengan Lecithin?

Lecithin menyerap vitamin yang larut lemak. Ia bertindak untuk memecahkan lemak dan kolesterol. Membersih salur darah malah pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolism lemak, kolesterol dan trigliserid di dalam tubuh.

Ia dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak, dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung di dalam darah, dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membran. Lecithin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan. 

Sama tapi ada bezanya tau.

Bolehkah mengambil kedua-duanya sekali? Sudah tentu boleh. Gabungan kedua-dua vitamin ini membantu proses penurunan berat badan yang lebih berkesan dan lebih pantas. Jangan abaikan juga pemakanan seimbang dan senaman. Jangan pula anda makan kedua-dua vitamin ini tetapi tidak menjaga pemakanan dan senaman. Proses akan menjadi lambat. Ditakuti anda putus asa ditengah jalan. Salah sendiri la sebab ambil remeh.

Lengkapkan kedua-dua vitamin ini dengan pengambilan set kurus/set diet iaitu Herblax dan Alfalfa

Herb-Lax Shaklee - mengandungi adunan pelbagai herba yang sering digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit dan melancarkan fungsi usus. Bertindak secara lembut bagi membantu anda menangani masalah pembuangan air besar yang mungkin dialami sekali-sekala.


Alfalfa Complex - Digelar raja segala tumbuhan. Khasiatnya yang membantu melawaskan pembuangan kerana adanya fiber di dalamnya. Ibaratkan pembantu kepada lecitin dan omega, ia membantu membawa keluar lemak-lemak dan kolesterol dari badan. 



Nak order? Call saya ye. Konsultasi disertakan dengan setiap pembelian!

Call/whatapps/sms: 019 2250752 
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com 
*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: