Mind Your Own Business

10:20 PM

Some said I am an ignorance person. Yes I am.

Sebab tak berapa suka nak amik tahu hal orang yang tak de kena mengena. Tak related. Nak buat apa kan? Tapi dah matang ni, amik tau jugak ler. Cuma tengok keadaan.

Even gossip yang diviralkan kat FB pun kadang-kadang baca headlines je. Err.... malas la nak contribute dosa kering kat situ. Dosa sendiri berat nak ditanggung. Kadang-kadang terbaca jugak. Kalau dah terbaca nak tahu lanjut. Sudahnya tak menjadi kerja lain.

Mind your own business laaa. Kadang-kadang bila terbusy body, en suami selalu sound. Kata dia jangan sibuk hal orang. Sibukkan hal sendiri dulu. Bab-bab buruk orang tu jangan sebut. Takut jadi kat batang hidung sendiri. Dosa pahala, amal orang jangan dinilai. Kita tak berhak menilai semua tu. Tu Allah punya kerja. Silap-silap, pahala kita kena diskaun sebab kita sibuk mengumpat orang. Sia-sia amalan yang tak seberapa. Tapi isteri dia ni selalu terlupa. Astagfirullah...


Call/whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

You Might Also Like

1 comments

  1. LIKE <3 betul cakap encik suami tu..jangan sibuk hal orang. Sibukkan hal sendiri dulu.

    ReplyDelete