Kita Layak untuk Diuji kerana Kita Hanya Hamba - CIK MIL MILA

Tuesday, October 28, 2014

Kita Layak untuk Diuji kerana Kita Hanya Hamba

Tangan saya injured tengah hari tadi kerana terlebih rajin mengelap table top dengan dapurnya sekali. Kalau lepas masak saya memang akan mengelap terus supaya lebih kemas dan tidak berminyak. Saya gunakan spray Basic H yang saya terima percuma kerana membeli satu set Get Clean produk. 



Syok kan? Campuran degreaser dalam botol ini saya buat sendiri. Sangat mudah! Hanya 1 1/4 tsp Basic H dan penuhkan botol itu dengan air biasa. 

Bila saya mahu mengelap minyak-minyak atau percikan masakan saya, saya cuma spray dan lap. Easy peasy lah! dan sangat murah berbanding jenama X,Y dan Z. 

Balik kepada tangan saya yang injured tu. Bila dan ada Basic degreaser ni, saya lebih excited nak kemas dapur tau. Sampai saya terlupa yang dapur itu masih panas dan lengan saya terkena tungku yang panas itu maka... terjadilah kejadian yang tidak diingini. Tangan saya melecur. Panjangnya 1 inci tau! Sob sob. Rasa tak berdaya aje nak drive.

Kesan melecur tu saya cepst-cepat sapu dengan pekatan Basic H. Basic H ni bukan sahaja sebagai alat pencuci dalam rumah ini, ia menjadi First Aid Kit juga dalam dapur rumah saya. Saya sapu dan biarkan ianya kering. Rasa lebih sejuk berbanding tadi.

Saya kan memang suka bercerita dengan anak-anak tentang aktiviti seharian saya. Begitulah juga mereka. Nurin pesan;

"Mama nanti makan Zinc. Elok untuk luka kan?"

Aduhai... kecil kecil dah pandai consult mama ye Nurin. Sweet sangat bila tengok expression dia masa tu. Hihi.

By the way, zinc memang baik untuk penyembuhan luka. Bukan luka sahaja, malah sangat baik untuk kesuburan, untuk rambut yang kuat, meningkatkan daya ingatan dan juga untuk pertumbuhan sel.



Boleh klik link ini untuk mengetahui lebih lanjut tentang manfaat zinc


Dulu Nurin pernah mengalami kemalangan kecil di sekolahnya ketika berumur 6 tahun. Kepalanya cedera dan luka agak teruk sehingga terpaksa dijahit. Dia refused makan ubat doktor dan prefer vitamin Shaklee.  Boleh baca cerita penuhnya di sini.



Call/whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: