Nutriferon: Perlu ada Dalam First Aid Kit - CIK MIL MILA

Saturday, October 25, 2014

Nutriferon: Perlu ada Dalam First Aid Kit

Nutriferon seumpama antibiotik dalam rumah saya. Pantang ada sesiapa yang selesema, sakit tekak atau batuk memang saya bagi je Nutriferon.



Nurin suka makan begitu sahaja sebab dia tak suka bancuh dgn air atau Performance Drink.  Tapi dia perlu minum air yang banyak. Rasanya manis kerana antara bahannya ialah honey suckle safflower. 

Alya pula sudah pandai membancuh sendiri Nutriferon + Performance Drink + air sejuk. Sedap katanya.

Biasanya selepas minum/makan selesema cepat kering dan sakit tekak cepat pulih. Syukurlah!



Saya pula memang mengamalkan nya setiap hari sejak mengetahui bahawa saya dijangkiti virus Hepatitis B. Nutriferon ialah interferon yang di formulasikan secara semulajadi. Ini untuk membantu memperkasakan imun sistem saya. Doktor kata tiada ubat untuk virus ini tapi saya boleh mengurangkan simptom-simptomnya.



Apabila stok Nutriferon mula kehabisan di seluruh Malaysia saya terpaksa catu pengambilan nya. Haha. Yang penting vitamin asas untuk ibu hamil wajib saya ambil.  Doakan saya kuat ya!



No comments: