Soya Mencetus Kontroversi - CIK MIL MILA

Thursday, October 16, 2014

Soya Mencetus Kontroversi

Saya memang suka soya. Apa-apa produk soya adalah kegemaran saya; tempeh, tauhu, tau fu fa, air soya, taucu etc. Memang saya tahu soya ada dark side nya. Sejak itu saya baca membaca tulisan doktor-doktor bertauliah dan juga doktor segera di FB dan media sosial. Ada yang dengan bukti sahih, ada juga yang propaganda semata-mata.
Tempeh sangat sedap dicicah dengan sambal kicap

Setakat ini, apa yang saya tahu dan setuju ialah soya tetap baik untuk kesihatan. Yang penting bagaimana ia ditanam dan diproses. Soya non GMO ini dihasilkan di bawah Program Pengekalan Identiti atau Identity Preservation Program (IPP), di mana proses penanaman hingga pemprosesan kacang soya dipantau dengan teliti dan dilakukan dalam keadaan terkawal. Hanya non GMO soya yang selamat untuk di consume untuk jangka masa panjang.

OK. Pendekkan cerita ESP Shaklee ada promo bulan ni. Beli 6 percuma 1 tau! Whats so special about ESP Shaklee? Jom ziarah link ini

Apa itu ESP secara ringkas?

ESP ialah singkatan dari Energizing Soy Protein (Soy Protein Isolate Powder). Ia membekalkan tenaga berpanjangan dengan kebaikan protein berkualiti tinggi daripada tumbuhan. Setiap satu canister mempunyai berat 850gm serbuk protein.

Serbuk ESP Shaklee merupakan sumber protein soya yang lengkap, iaitu 14 gram protein soya bukan GMO berkualiti tinggi termasuk sembilan asid amino penting yang diperlukan untuk proses sintesis protein tubuh.

Berbanding protein daripada sumber daging, telur dan tenusu, ESP juga mengandungi kandungan lemak yang rendah tanpa laktosa dan kolesterol.

Shaklee ESP:
  • Menyediakan sumber tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar
  • Mengandungi lima vitamin B penting, separuh daripada Nilai Harian kalsium, serta isoflavon soya. Kajian menunjukkan bahawa soya dapat membantu menyeimbangkan semula hormon semasa tempoh peralihan menopaus*
Call/whatapps/sms: 019 2250752 
Email : normila.muhamad@gmail.com 
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad 
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop 
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com 
*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: