Testimoni Vivix: Sakit Lutut (akibat Chikungunya) Semakin Berkurang dengan Vivix

11:12 PM

Seronok membaca berita gembira dari cucu Shaklee saya, Schakeyra. Dalam masa yang sama bersyukur kehadrat Illahi kerana memberi kesembuhan berperingkat kepada ayah Schakeyra. 

Abahnya pernah dijangkita penyakit demam Chikungunya 2-3 tahun lepas. Walaupun penyakit ini tidak berbahaya seperti virus H1N1 Selsema Babi, penyakit Chikungunya boleh dikategorikan sebagai penyakit yang agak berbahaya kerana penularan penyakit ini adalah melalui nyamuk aedes dan boleh menyebabkan kematian. Untuk pengetahuan, virus Chikungunya berjangkit melalui gigitan nyamuk Aedes albopictus atau Aedes aegypti yang membawa virus tersebut


Apakah tanda-tanda dan gejala penyakit ini?
  • Demam panas mengejut
  • Sakit teruk pada sendi
  • Ruam pada badan
  • Sakit kepala
Di Malaysia, khabarnya Chikungunya tidak pernah dilaporkan boleh menyebabkan pendarahan atau kematian. Tetapi, sesetengah pesakit mengalami gejala yang berpanjangan terutamanya kepada pesakit yang sudah berumur. Pesakit yang berumur boleh mengalami kesakitan berulang pada sendi sehingga beberapa bulan atau malah berlarutan hinga bertahun-tahun.

Seperti penyakit-penyakit yang disebabkan oleh virus, tiada rawatan yang khusus yang diberikan. Selalunya rawatan diberi berdasarkan gejala klinikal yang dialami oleh seseorang pesakit. Jika pesakit mengalami sakit sendi, hanyalah ubat sakit sendi yang diberikan


Schakeyra memang sangat mengambil berat tentang kesihatan kedua-ibu bapanya. Siapa yang tak sayang kan? Sanggup berhabis duit untuk melihat mereka sihat. Beruntung mak abah dia. Yang saya ingat, Schakeyra berkongsi duit dengan adik beradiknya yang lain untuk membelikan Vivix. Bila dibei kepada abahnya, abahnya agak berat hati untuk mencuba. Tetapi, oleh kerana anak-anaknya beriya-iya memujuk, dan susah payah berkongsi duit demi kesihatan abahnya, maka abahnya pun cuba lah jugak. Paksa rela gitu!

Kesannya sangat menakjubkan! Subhanallah, abahnya semakin sihat. Sakit lutut dan sakit urat yang dialaminya semakin berkurangan selepas mencuba Vivix secara konsisten.








Bila membaca whatapps ni, saya rasa macam nak menangis pun ada. Semoga Allah memberikan abah Schakeyra kesihatan yang baik dan berpanjangan. Dengarnya sedang bercuti di Eropah sekarang ini. Alhamdulillah... alhamdulillah..


Call/whatapps/sms: 019 2250752

Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com

 *Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

You Might Also Like

0 comments