Eksperimen Berani Mati - CIK MIL MILA

Thursday, November 13, 2014

Eksperimen Berani Mati

Lama tak update blog. Tak dapat nak buat sebab lately ting tong sikit. Ting tong tu apa agaknya? Fikir lah sendiri .
Sumber: Google
Ibu hamil ini sedang merasai simptom-simptom kehamilan yang agak kronik. Itu pada pandangan saya lah. Sebab berbeza berbanding minggu lepas dan sebelum itu. Rasa sakit kaki, pening lalat, letih lesu. Nak tahu kenapa ? Sebab saya skip vitamin dah seminggu ni. Nak tengok apa jadi kalau saya tak makan vitamin. Pengambilan makanan harian saya seperti biasa tak cukup nutrien seperti yang disarankan. Walaupun begitu Ostematrix tidaklah dapat saya tinggalkan sebab kaki yang lenguh-lenguh sangat menyukarkan tugas harian. Bila makan tu rasa lega. Cuma lemau lemau tetap ada kerana tak cukup nutrisi . ESP pun tak boleh tinggal sebab sarapan saya tak sempurna tanpanya . Berani saya ambil risiko kan??? Walaupun nampak macam kerja gila tapi saya rasa inilah motivasi terbaik untuk saya konsisten dengan makan vitamin ikut jadual.

Kronik juga bila check up tadi. Hb saya sejak hamil yang ketiga tak pernah bawah 11. Hari ini cuma 10.6. Merah!!! Haaa... patutlah lemau lemau. Pening lalat. Letih lesu. Anda jangan berani nak skip multivitamin , b complex , omega dan vitamin C tau!! Ngeri sangat. Berbeza keadaannya.

Check up kali ni, saya dipertemukan dengan dietition iaitu pakar pemakanan. Dia terangkan tentang nutrisi penting untuk ibu mengandung, termasuk vitamin dan  makanan tambahan yang perlu diambil. Saya sangat beruntung kerana diberi peluang ini. Tak semua ada peluang ini. Hanya yang terpilih. Yang terpilih tu bukanlah yang terbaik, tetapi yang menghadapi masalah. Huwaaaa...
Nanti saya ceritakan serba lengkap tentang pemakanan untuk ibu hamil yang ada masalah GDM. Sehingga itu, tunggu...
Call/whatapps/sms: 019 2250752

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit


No comments: