Makanan Wajib Ibu Hamil: Makanan yang Kaya dengan Omega-3 - CIK MIL MILA

Monday, November 3, 2014

Makanan Wajib Ibu Hamil: Makanan yang Kaya dengan Omega-3

Mengapa omega-3 dikatakan sangat penting untuk ibu hamil dan anak-anak seawal usia kelahiran? Mengikut pembacaan saya, jika ibu hamil mengamalkan omega-3 asid lemak asid docosahexaenoic (DHA) yang banyak sepanjang kehamilannya, bayi yang dilahirkan iaitu dalam tempoh enam bulan pertama boleh menjangkaui dua bulan lebih awal berbanding ibu hamil yang mempunyai tahap DHA yang rendah. Penting juga untuk antibodi bayi sejak dalam alam rahim lagi.

Bermaksud, perkembangan bayi itu lebih cepat atau lebih awal dua bulan dari bayi yang normal. Jika sepatutnya bayi sudah merangkak sekitar usia 5 bulan, bayi yang dilahirkan oleh ibu yang mempunyai tahap DHA yang tinggi sudah boleh merangkak sekitar usia 3 bulan. Faham tak? Hihi... kalau tak faham bolehlah baca kat link ini ya

http://www.webmd.com/baby/news/20040716/pregnant-omega-3-essential-for-babys-brain

Ini menunjukkan betapa pentingnya ibu hamil mengambil makanan yang kaya dengan asid lemak omega-3 untuk perkembangan dan kecerdasan otak bayi dalam kandungan.

DHA sangat penting untuk perkembangan otak, yang mana ianya terkumpul dalam dua tahun pertama kehidupan seseorang. Berbanding dengan organ yang lain, otak dan sistem saraf mengandungi tahap DHA yang paling banyak.

Kajian menunjukkan bahawa wanita memerlukan kira-kira 250 mg DHA setiap hari semasa mengandung, tetapi sangat sedikit yang memenuhi kriteria ini. Diakui, untuk mendapatkan DHA daripada sumber makanan menjadi masalah besar bagi wanita hamil. FDA mengesyorkan makan sehingga 12 ounces bersamaan dengan 340 gram seminggu ( purata dari 2 kali makan) dari pelbagai jenis ikan dan kerang-kerangan yang rendah merkuri, seperti udang, tuna , salmon, dan ikan keli. Masalahnya pula, kebanyakan makanan laut ini terdedah kepada pencemaran (tinggi merkuri dan toksik) yang boleh menyebabkan kanser. 


Sumber: Google


Opsss!!! Jangan risau ibu-ibu!

Shaklee telah menghasilkan OmegaGuard. Shaklee OmegaGuard™ ialah suplemen pemakanan yang mengandungi minyak ikan. Satu sajian OmegaGuard™ membekalkan 1000mg asid lemak omega 3 termasuk DHA dan EPA. Untuk ibu hamil disarankan mengambil satu pertiga sajian sahaja. Lebih dari cukup!

Minyak Ikan Terbaik Di Dunia

Ia diekstrak dari ikan laut sejuk (sardin, mackerel, herring, anchovies) di perairan negara Jepun. Ia bukanlah dari hati minyak ikan. 3x lebih tumpat dari ketumpatan hati minyak ikan. Berbanding dengan produk omega di pasaran, Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis lemak Omega 3 semulajadi termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi.

DAN.... bulan ini adalah waktu yang paling sesuai untuk menikmati khasiat terunggul. MENGAPA??
Sebab Shaklee telah menawarkan promosi beli 6 botol OmegaGuard™, percuma sebotol OmegaGuard™ atau beli 2 botol dan mendapat 5% diskaun! Hanya bulan November 2014!!






Call/whatapps/sms: 019 2250752

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

1 comment: