kepentingan lecithin

Lecithin Baik untuk Fungsi Otak

3:14 PM

Lecithin Baik untuk Fungsi Otak


Sekarang ini memang ramai yang sedar pengambilan makanan harian memberi kesan kepada perkembangan otak dan minda. Ramai ibu mengandung bersiap sedia mengamalkan makanan yang sihat untuk perkembangan janin dan otak bayi. Begitu juga ibu yang menyusukan sebab percaya makanan yang sihat dan kaya dengan nutrisi baik untuk bayi yang disusuinya.

Pernah tak kita yang dah dewasa ni rasa macam serabut sekali sekala. Mudah lupa benda-benda mudah seperti nombor, nama seseorang, susah nak ingat tarikh dan kadangkala lupa perkara rutin. Tahu apa sebabnya? Inilah antara kesan kekurangan nutrisi dalam tubuh kita.

Otak kita ni seperti juga organ yang lain memerlukan nutrisi yang spesifik untuk menjalankan tugasnya yang tersendiri. Makanan otak yang paling terkenal ialah asid lemak omega-3, tapi tak ramai yang tahu tentang lecithin.

Tahukah anda lecithin membantu tubuh mencernakan lemak dan minyak untuk memastikan keberkesanan otak dan fungsi saraf. Paling penting ia menguatkan memori dan ingatan dengan menyediakan tubuh dengan bahan-bahan yang diperlukan untuk menghasilkan 'neurotransmitter acetylcholine'. Ini adalah neurotransmitter yang bertanggungjawab untuk penyimpanan ingatan dan mendapatkan semula memori itu dan keberkesanan isyarat saraf dalam banyak bidang otak. Otak kita ni, jika ia kering dan dianalisis, ia akan menunjukkan komposisi kira-kira 30% daripada lecithin.

Apa sebenarnya lecithin ni ya?

Lecithin ini ialah bahan seperti lemak dikenali sebagai 'phospholipids' dan merupakan sumber yang sangat baik daripada choline vitamin B dan inositol. Membran sel, yang membolehkan nutrien untuk meninggalkan atau memasuki sel, sebahagian besarnya terdiri daripada lecithin. Ia didapati dalam telur dan kacang soya dan, kerana ciri-ciri sabun seperti itu, membantu dalam penyerapan dan penggunaan lemak dan mengandungi lemak penting vitamin oleh mengemulsi mereka (pecah menjadi kepingan kecil) supaya mereka boleh digunakan oleh setiap sel. Untuk contoh mudah, kita bayangkan macam ni saja, minyak dengan air tidak boleh bersatu, dengan adanya lecithin, minyak dan air boleh disatukan.


Panjang sungguh penerangan saya tentang lecithin ini ya. Harap anda faham lah ye.

Selain baik untuk fungsi otak, lecithin juga banyak khasiatnya


  • Lecithin membersihkan saluran darah dan juga pengemulsi semula jadi bagi lemak di dalam darah.
  • Lecithin merupakan emulsifier yang sangat HEBAT!!
  • Mencerdaskan otak dan mengurangkan risiko nyanyuk.
  • Menggalakkan penyerapan vitamin A, D, E & K.
  • Menggalakkan metabolisma lemak
  • Mencairkan lemak & turunkan paras kolesterol
  • Menjaga kesihatan saraf.
  • Untuk rambut yang sihat.

shaklee cyberjaya, shaklee Putra Perdana, shaklee amanputra, shaklee puchong
Lecithin Baik untuk Fungsi Otak
Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

kepentingan lecithin

Kepentingan Lecithin

10:38 AM

Kepentingan Lecithin

Lecithin membersihkan saluran darah dan juga pengemulsi semula jadi bagi lemak di dalam darah.
.
Lecithin merupakan emulsifier yang sangat HEBAT!!
.
Mencerdaskan otak dan mengurangkan risiko nyanyuk.
.
Menggalakkan penyerapan vitamin A, D, E & K.
.
Menggalakkan metabolisma lemak.
.
Mencairkan lemak & turunkan paras kolesterol
.
Menjaga kesihatan saraf.
.
Untuk rambut yang sihat.
.
Nak harga promosi bulan ini ? 



kepentingan lecithin, shaklee cyberjaya, shaklee Putra Perdana, shaklee puchong, shaklee amanputra,
Kepentingan Lecithin

.
WA 019 2250752
WA 019 2250752
WA 019 2250752


Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit      

gurindam menutup aurat

Gurindam Menutup Aurat

4:53 PM

Gurindam Menutup Aurat


Kata ustaz:

Nak tutup aurat pun orang kata
Dedah aurat pun orang kata
Lebih baiklah kita dikata dalam menutup aurat
Dapat penghinaan di dunia
Dimuliakan di akhirat


Alang-alang menutup aurat biarlah sempurna
Mula-mula susah, lama-lama biasa
Suami redha, Allah sayang
Hati selalu tenang

Nak beli produk Shaklee? 
 
Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit     

merajuk

Sofea Merajuk

4:07 PM

Sofea Merajuk

Semalam Sofea bermain di kawasan larangan (plug charger). Papa Pie Shafie nampak dan Sofea kena tegur dengan papa. Papa tak tinggi suara tapi papa cakap dengan muka serius sambil tunjuk jari dan kepala geleng-geleng. Mama tengok sengih-sengih. Saja nak tengok Sofea faham dan dengar tak arahan papa.

Mula-mula dia senyum-senyum tapi papa tetap muka serius. Lepas tu mata dah berair. Reaksi papa tetap sama. Tak lama dia menangis kuat. Papa biar je. Mama yang dukung sambil pujuk.

Selalu dia boleh dipujuk kalau mama dukung. Serba tak kena. Susu tak mahu. Makan tak mahu. Main dengan kakak-kakak pun tak mahu. Semalam lama rajuknya. Papa pujuk baru ok. Itupun jenuh papa keluarkan 'skill' memujuk. Akhirnya tertidur dalam dakapan papa setelah 3 jam merengek. 
 
 
merajuk, shaklee cyberjaya, shaklee puchong, shaklee amanputra, shaklee Putra Perdana,
Sofea Merajuk
 
Nak beli produk Shaklee?
 
Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit     

B Complex

Episod Sakit Tekak

4:02 PM

Episod Sakit Tekak


Sejak Jumaat lepas sakit tekak dan seperti rasa mahu demam. Bukan meminta tapi memang perit rasanya. Sangat melegakan bila dapat minum air madu panas. Bukanlah panas sangat tapi bukan juga suam. In between lah. Sekarang masih lagi batuk tapi tidaklah sakit seperti sebelumnya. Allah Yang Maha Penyembuh

Penawar sakit tekak yang serasi dengan saya.


1. Air madu panas suam. Bila perlu
2. Vita-C 2 biji setiap kali lepas makan.
3. Vita Lea 2 biji
4. B complex 2 biji
5. Air masak secukupnya. Lebih baik kalau air panas.

Jika anda ada masalah yang sama bolehlah cuba ya. Kalau tiada simpanan vitamin di rumah boleh beli dari saya.
 
WA 019 2250752 untuk maklumat lanjut.

Gambar di bawah hanya sekadar hiasan.
 
 Sustained Release Vita C 500mg, vitamin C, vitamin C  murah, Vitamin C Shaklee, chewable vita c, B Complex, vita lea, penawar sakit tekak, shaklee cyberjaya, shaklee puchong, shaklee Putra Perdana, shaklee amanputra,
Episod Sakit Tekak
 
Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit    

bioflavonoid

Vitamin C Shaklee

12:27 AM

Vitamin C Shaklee, Sustained Release Vita C 500mg, vitamin C, vitamin C  murah, bioflavonoid, shaklee cyberjaya, shaklee Putra Perdana, shaklee amanputra, shaklee puchong,
Vitamin C Shaklee




Vitamin C tidak boleh dibuat oleh tubuh manusia malah ia  merupakan komponen yang sangat penting dalam diet harian seorang manusia. Ia diperlukan untuk kesihatan secara amnya dan pembaikan tisu di dalam badan kita, termasuklah untuk kulit, tulang, gigi dan tulang rawan.


Kekurangan vitamin C secara berterusan dalam diet boleh menyebabkan keadaan yang dipanggil 'scurvy'.  Gejala penyakit 'scurvy' ini termasuklah mudah lebam, sering mengalami dan sakit sendi dan otot. Kekurangan vitamin C boleh dirawat dengan makanan tambahan vitamin C dan makanan yang kaya dengan vitamin C. 


Apakah vitamin C? 

 

Nutrisi yang diperlukan dalam jumlah yang kecil oleh badan untuk mengekalkan kesihatan. Vitamin C ini juga dikenali sebagai asid askorbik. Ia tidak boleh dibuat oleh tubuh manusia tetapi sangat penting dalam diet harian. Vitamin C diperlukan untuk membuat  kolagen yang diperlukan untuk kesihatan dan pembaikan tisu dalam badan, termasuklah  untuk kulit, tulang, ligamen dan tendon, dinding salur darah juga gigi.

Terdapat pelbagai makanan yang kaya dengan vitamin C termasuklah buah-buahan sitrus seperti oren, anggur, limau dan lemon. Berries seperti blackcurrants, strawberi, raspberi, beri biru dan kranberi. Tembikai dan buah kiwi. Sayur-sayuran seperti bayam, lada hijau dan merah, tomato, kubis bunga, kubis, brokoli, tauge dan kentang. Makanan tertentu seperti bijirin diperkaya dengan vitamin C. Vitamin C juga terdapat dalam susu segar, ikan dan organ dalamanseperti hati

Kira-kira 90% vitamin C dalam diet manusia adalah dari buah-buahan dan sayur-sayuran. Memasak buah-buahan dan sayur-sayuran mengurangkan kandungan vitamin C sekitar 30-40%. Pengambilan harian yang disyorkan dalam diet bergantung kepada umur dan jantina. Jika anda wanita hamil dan menyusukan anak, anda memerlukan jumlah vitamin C yang lebih tinggi dalam diet harian!

Apakah Tanda Kekurangan Vitamin C?


Kekurangan vitamin C dalam badan berlaku kerana kekurangan pengambilannya dalam diet harian. Jika kekurangan vitamin C, kolagen baru tidak boleh dibentuk. Ini menyebabkan pelbagai tisu dalam badan mula rosak dan  pembaikan tisu dari masa ke masa menjadi terjejas.

Tanda-tanda yang jelas apabila kekurangan vitamin C
  • Letih dan lesu 
  • Sakit otot dan sendi . 
  • Mudah lebam
  • Lebam merah -biru pada kulit anda.
Lain-lain gejala termasuklah
  • Kulit kering. 
  • Rambut bercabang 
  • Bengkak dan perubahan warna gusi 
  • Pendarahan secara tiba-tiba dan tidak dijangka dari gusi anda. 
  • Hidung berdarah . 
  • Penyembuhan luka yang lama. 
  • Masalah melawan jangkitan . 
  • Pendarahan dalam sendi yang menyebabkan sakit sendi yang teruk. 
  • Perubahan dalam tulang anda. 
  • Gigi mudah luruh
  • Pengurangan berat badan yang ketara
Nampaknya saya juga mengalami kekurangan vitamin C sebab kulit saya kadangkala kering. Gusi juga selalu berdarah dulu tetapi sekarang sudah pulih. Bahaya juga jika tidak di rawat.

Jika tidak dirawat dengan segera , kekurangan vitamin C juga boleh menyebabkan sesak nafas, masalah saraf , suhu yang tinggi (demam ) dan sawan. Pendarahan di dalam otak dan di sekitar jantung boleh menyebabkan kematian pada sesetengah orang. Walau bagaimanapun , keadaan ini sangat jarang berlaku.

Bagaimana Mencegah Kekurangan Vitamin C?


Kekurangan vitamin C boleh dielakkan dengan memastikan bahawa anda mempunyai diet yang sihat dan seimbang yang mengandungi banyak buah-buahan dan sayur-sayuran.

SUSAH NAK DAPATKAN VITAMIN C DALAM MAKANAN HARIAN?


Ya saya setuju susah nak dapatkan vitamin C yang cukup. Apatah lagi sibuk dengan urusan harian. Memasak buah-buahan dan sayur-sayuran mengurangkan kandungan vitamin C sekitar 30-40% tau!

Jadi untuk memudahkan tugas kita semua, selain ambil makanan berkhasiat apa kata kita cuba ambil makanan tambahan yang mudah diserap oleh tubuh badan.


SUSAH NAK PILIH VITAMIN C DI PASARAN?

 

SAYA BANTU ANDA BUAT KEPUTUSAN-PILIH LAH JENAMA SHAKLEE!


  • Mengandungi hanya 100% bahan semulajadi-diekstrak daripada kanji jagung ("sumber semulajadi vitamin C"). Ia dihasilkan menyerupai molekul yang sama dalam buah sitrus. Mengandungi 120mg bioflavonoids. Bioflavonoids-meningkatkan lagi fungsi vitamin C, mencegah pengoksidaan vitamin C dalam badan dan mengawal paras kolesterol sihat

  • Bersifat Sustained Release- Setiap tablet vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah oren termasuk kulitnya dan ianya dibebaskan setiap jam sebanyak 1.5 hidangan. Dengan mengambil vitamin C Shaklee, vitamin C mampu kekal di dalam plasma darah kita berterusan. Bahasa mudahnya, vitamin C dilepaskan secara perlahan-lahan di dalam tubuh. Ini sangat penting kerana vitamin C larut air, dan mudah rosak. Jika kita mengambil vitamin C yang tidak bersifat sustained release, ia akan larut dalam darah dan terus dibuang melalui air kencing. Ia perlu ditop up secara manual untuk mengekalkannya di dalam darah. Mudahnya kalau ambil yang sustained release. Tak payah 'top up' banyak kali

Anak solehah

Tips Ketika Marah Anak-anak

10:18 PM

Tips Ketika Marah Anak-anak

Nurin dan Alya bermain bersama. Mula - mula elok je. Beberapa minit kemudian dah mula gurau-gurau manja. Tak lama lepas tu gurau kasar pula. Berkejaran satu rumah. Bingit sangat sebab masing-masing tak mahu mengalah. Jerit dana sini. Mama pun mula-mula tu lampu hijau. Lepas tu lampu kuning. Haaaa lepas tu lampu merah. Mama sound elok-elok tak de respon. Dah jerit pun tak de beza. Bila nak angkat tangan baru nak senyap.

Nurin: Mama, kata al marraya kalau nak pukul anak, tunggu bila dah hilang marah (sambil mata kelip kelip laju-laju).

(Tengahari semalam saya tengok slot al marraya. Anak-anak buat urusan sendiri sambil jeling-jeling tv)

Mama: Oh ye ker? (Terus senyum lebar). Eh.. mama dah tak marah lah ni. Meh sini mama cubit. Betul.. mama dah tak marah ni. (Buat-buat muka manis)

tips mengawal marah, Anak solehah, doa untuk melembutkan hati anak-anak, shaklee cyberjaya, shaklee puchong, shaklee amanputra, shaklee Putra Perdana,
Tips Ketika Marah Anak-anak

(Bertempiaran gigirls tu lari sambil gelak-gelak)

Geram sebab tak dapat mama nak cubit diaorang. Penat pula tu berlari-lari pusing meja makan. Betul la tips tu. Kalau nak pukul anak, pukul masa dah hilang marah. Memang tak jadi terus nak pukul.

Anak adalah anugerah yang tidak ternilai. Daripada mereka saya belajar erti kesabaran.

Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan) dan kuatkanlah kesabaran kamu (lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan) dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertakwalah kamu kepada Allah supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).(Surah Al Imran[3] : 200)
 
Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit    

hepatitis B

Nurin Sofea Turns 8 Months Old

11:45 PM

Nurin Sofea Turns 8 Months Old


shaklee cyberjaya, shaklee puchong, shaklee Putra Perdana, shaklee amanputra, hepatitis B,
Nurin Sofea Turns 8 Months Old
 
Nurin Sofea sudah berusia 8 bulan hari ini. Alhamdulillah. Perkembangannya sama seperti bayi lain. Ceria dan gembira. Kalau dia tidur, saya jadi rindu dengan keletahnya. Pada usia ini, Sofea sudah pandai memanjat dan berdiri dengan bantuan. Masih belum boleh melepaskan tangan. Merangkak jangan cakaplah, kalau dibiarkan memang boleh sampai ke dapur.

Saya masih menyusukannya secara ekslusif. Syukur alhamdulillah. Rezeki Sofea. Semoga saya dapat menyempurnakan sehingga usianya 2 tahun. Kesihatannya baik. Terlewat juga mendapatkan vaksin Hepatitis B yang sepatutnya dijadualkan pada umur 6 bulan. Sofea mendapatkannya pada usia 7 bulan kerana dia batuk dan selesema. Walaupun begitu dia tetap aktif dan cepat sembuh. Maklumlah dapat khasiat susu ibu sepenuhnya.

Sofea ada 3 temujanji lagi pada bulan Disember ini. Dua temujanji dengan Paedetrik Hospital Serdang. Satu lagi dengan Klinik Kesihatan Ibu dan Anak. Berdebar-debar juga untuk melalui saat itu. Semoga Nurin Sofea bebas dari virus Hepatitis B. Allah saja yang tahu. Apa pun keputusan darah itu saya serahkan segalanya kepada Allah. Rasa nak menangis pula ketika menaip ni. Allah al Musta'an.

Allah knows best. Saya masih teringat kata-kata doktor pakar yang merawat saya, katanya kebarangkalian bayi dalam kandungan boleh dijangkiti virus itu ialah 30%. Saya yakin apa saja yang akan berlaku adalah yang terbaik buat kami, sebab tu saya berusaha keras untuk menyusukan Sofea secara eksklusif. Semoga ia menjadi penawar dan menguatkan antibodi Sofea untuk melawan virus itu.

Ok. Tak mahu fikir yang negatif. Saya mahu menikmati saat-saat bahagia bersama keluarga tercinta. Bersihkan hati, sucikan jiwa. Kata pakar motivasi, hati yang bersih dilindungi dari penyakit. Hidup ini sebenarnya indah.
 

Oh ya, jangan lupa penjimatan hebat dengan Shaklee. Bulan ini promosi vitamin C tau!  Hubungi saya SEGERA.
Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit    

shaklee amanputra

Vitamin C 500mg Murah?

4:35 PM

Vitamin C 500mg Murah?

Seronok sangat bulan ni promosi SR Vita-C yang sangat laku keras tu. Ya Allah, mana tak laku kalau kesannnya sangat menakjubkan. Bayangkanlah hampir setiap set vitamin Shaklee mesti ada SR Vita-C ni. Cepat ambil peluang ni sebab harganya sangat murah.

shaklee cyberjaya, shaklee Putra Perdana, shaklee amanputra, shaklee puchong,
Vitamin C 500mg Murah?

Kalau ada sesiapa yang pernah makan SR Vita-C ni mesti tak sanggup nak tinggal makan walaupun sehari. Betul tak? Saya nampak ramai yang mengangguk tu. 

Kenapa mesti makan vitamin C ni? Kenapa vitamin C ni ramai yang ambil? Nak tahu kenapa? Ni sebab musababnya.


Vitamin C dikenali sebagai the 'do-everything' nutrien, merupakan antioksidan yang sangat baik yang mempunyai pelbagai fungsi di dalam tubuh manusia. Badan kita memerlukan vitamin C untuk menyokong kesihatan kulit, kolagen, tulang, gigi, gusi, otot, tulang rawan, kulit dan saluran darah. Selain daripada itu, vitamin C juga boleh membantu melindungi sel-sel terhadap kerosakan yang disebabkan oleh pencemaran alam sekitar, tekanan, asap dan tabiat makan yang buruk.

Tubuh kita tidak boleh membuat atau menyimpan vitamin C, dan oleh kerana ia hilang semasa beraktiviti setiap hari, ia memerlukan pengisian semula yang berterusan. Walau bagaimanapun, pelbagai jenis buah-buahan sitrus yang kita makan sehari-hari sebenarnya membekalkan hanya sedikit vitamin C. Buah oren sederhana misalnya, hanya mengandungi 66mg vitamin C, separuh grapefruit (limau gedang) mengandungi hanya kira-kira 37mg. 
 

Dalam banyak-banyak vitamin C di pasaran, mengapa kita perlu memilih Shaklee?

  • Semua sumber semulajadi, potensi tinggi 500mg vitamin C. Shaklee menggunakan vitamin C yang diperolehi daripada kanji jagung (semula jadi-sumber vitamin C) untuk menyediakan sebahagian besar tuntutan label vitamin C. Vitamin C yang dihasilkan dengan cara ini adalah sama  dengan molekul yang berlaku dalam buah-buahan sitrus.
  • Sistem pelepasan masa vitamin C ke dalam badan kita selama 5 jam, memastikan tubuh kita mendapat vitamin C apabila badan kita memerlukannya. Ianya setaraf dengan memakan 1.5 biji oren, setiap jam, selama 5 jam.
  • Shaklee meniru 'Mother Nature' dengan menambah kepada  tablet bahan-bahan semulajadi lain yang mengandungi vitamin C dan sebatian yang berkait rapat dengan vitamin. Ianya diperkaya dengan120mg Citrus Bioflavonoids Complex. Fungsi bioflavonoid ialah untuk meningkatkan penyerapan vitamin C dan memanjangkan keberkesanannya. 

Kenapa pula kena beli pada bulan November 2016 ni?


Sebab harga yang sangat MURAH!!!

Dapatkan harga promosi Vitamin C 500mg. Beli 6 percuma 1 

@ beli twin pack dengan harga 5% diskaun.


 Jangan tangguh-tangguh tau. Dapatkan sekarang juga. Sebotol mengandungi 180 biji dan boleh tahan sehingga 6 bulan. Murah!!! Sangat-sangat berbaloi dengan harganya. Cepat buat pesanan.

Hubungi saya pada nombor yang tertera di bawah. 


Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit    

Mini Baked Macaroni

Baked Macaroni

12:38 AM

Baked Macaroni 

 

Assalamualaikum...

Lama juga saya offline dari berblog. Mood jerebu. Sebelum masuk bab-bab yang lebih serius, saya ingin memenuhi permintaan sahabat-sahabat FB saya. Apalagi kalau bukan resepi.

Saya memang peminat pasta. Setiap minggu pasti ada menu pasta yang berlainan dan saya akan masak pada hari yang saya rasa macam malas sangat nak masak. Malas tapi perlu masak sebab anak-anak perlu makan. Kebiasaannya masakan pasta ini dibuat pada hari Jumaat. Hujung minggu samada suami yang ambil alih dapur atau kami berlibur di luar.

Kali ini saya kongsikan resepi Makaroni Bakar atau Baked Macaroni. Jika rajin, saya buat mini, jika malas saya lebur semua dalam satu bekas sahaja.

Baked Macaroni





shaklee cyberjaya, shaklee puchong, pengedar shaklee taman amanputra puchong, shaklee Putra Perdana, shaklee amanputra,
Mini Baked Macaroni


250 g makaroni, direbus hingga lembut bersama sedikit garam, toskan

250g daging cincang, dibersihkan (saya lebih suka proses sendiri)
1 labu bawang besar-cincang
3 ulas bawang putih-cincang
1 sudu besar rempah kari 
1 sudu besar rempah kurma
sedikit gula perang
garam secukup rasa
sedikit serbuk lada hitam
minyak untuk menumis

6 biji telur gred A - pukul sedikit hingga sebati.

parutan keju mozarella/cedar secukupnya
1 tangkai cili merah, dihiris
1 tangkai cili hijau, dihiris 
1 tangkai saun sup, dihiris
 
 
shaklee cyberjaya, shaklee puchong, pengedar shaklee taman amanputra puchong, shaklee Putra Perdana, shaklee amanputra,
Mini Baked Macaroni

Cara-caranya

 
Panaskan minyak dan tumis bawang besar dan bawang putih sehingga naik bau. Kemudian masukkan rempah kurma dan rempah kari. Kacau jangan sampai hangus. Masukkan daging. Kacau sehingga daging masak. Tambahkan garam, gula perang dan serbuk lada hitam secukup rasa. Angkat dan ketepikan.

Dalam muffin tray, griskan dengan butter, masukkan makaroni yang sudah direbus satu sudu besar. Lapiskan dengan satu sudu besar daging cincang yang sudah dimasak dan lapiskan semula dengan makaroni bakar sehingga hampir penuh. Jangan terlalu penuh. Sebaiknya hanya 3/4 sahaja. Ikut citarasa masing-masing.
 
Sudukan telur yang dipukul ke dalam muffin tray yang diisikan dengan makaroni dan daging. Ulang langkah yang sama sehingga habis. Taburkan cheese yang diparut dan diikuti dengan daun sup, cili hijau dan cili merah. 

Bakar pada suhu 160 darjah celcius. Api bawah sahaja.

Siap. 

Mudah je kan? Ni cara saya. semoga anda semua dapat manfaatnya.
 
Oh ya, jangan lupa penjimatan hebat dengan Shaklee. Bulan ini promosi vitamin C tau!  Hubungi saya SEGERA.

Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit    




shaklee amanputra

Testimoni GLA Complex: Period Kembali Normal

4:52 PM

Testimoni GLA Complex

Segala puji hanya milik Allah SWT. Tidak akan ada yang boleh mengatasi kekuasaan Nya. Maha Suci Allah Tuhan semesta alam. Segala pujian hanya kembali kepadaNya, Tuhan semesta alam. Selawat dan salam semoga buat junjungan baginda Nabi Muhammad SWT. 

Allahumma salli `ala muhammadin wa`ala ali muhammad

Ya Tuhan kami, selawatkanlah ke atas Nabi Muhammad dan ke atas keluarganya.

Segala yang berlaku semuanya atas kehendakNya. Kita sebagai manusia hanya berikhtiar dan berusaha sekuatnya. Alhamdulillah, saya mendapat lagi testimoni dari seorang customer saya. Beliau sedang berusaha untuk hamil setelah setahun lebih berumahtangga. Saya cadangkan beliau mencuba dulu GLA Complex dan B-Complex sebagai usaha untuk menstabilkan kembali period nya yang tidak teratur.

shaklee cyberjaya, shaklee puchong, shaklee amanputra, SRA Putra Perdana,
Testimoni GLA Complex: Period Kembali Normal


haaa alkisah nye...lps kawen ni period sy trus tk teratur..

tu yg kawn kte kate

shaklee is the best product
sje nk try




Setelah sebotol mengambil GLA Complex secara konsisten, period beliau kembali normal. Syukur Alhamdulillah.


shaklee cyberjaya, shaklee puchong, shaklee amanputra, SRA Putra Perdana,
Testimoni GLA Complex: Period Kembali Normal
Lebih informasi tentang GLA Complex sila klik SINI




Jika anda ada masalah yang sama boleh hubungi saya untuk konsultasi percuma


Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit    

shaklee amanputra

Ujian Sebagai Ciri Keimanan

11:08 AM

Ujian Sebagai Ciri Keimanan


Salam Jumaat yang berkat. Emosi saya bercampur-campur hari ni bila tengok kedua kaki baby Sofea kena gigit dengan serangga. Mungkin semut. Patutlah malam tadi baby Sofea merengek manja. Tidur saya dan suami agak terganggu. Jari halusnya menggaru-garu kedua belah kaki. Saya tak hiraukan sangat, kerana rengekan manjanya masih terkawal. Pagi ni saya terkejut melihat kedua kakinya bengkak. Awal pagi lagi saya mandikan dia dengan Basic H dan sapukan dengan Herbal Blend. Lepas bf terus tertidur lena. Semoga Allah bagi kesembuhan pada kakinya. 
shaklee cyberjaya, shaklee puchong, shaklee amanputra, shaklee Putra Perdana,
Ujian Sebagai Ciri Keimanan


Sedang saya mengeluh kenapa serangga tu gigit baby Sofea, saya menyalahkan diri juga kerana cuai. Kecuaian saya menyebabkan Sofea kegatalan. Saya cuai tidak meletakkan ubat awal-awal. Entah kenapa saya resah tak bertempat. Mood memasak hilang. Tiba-tiba saya teringat satu website yang sering saya baca untuk 'basuh' minda saya. Saya terbaca sepotong ayat ini.

Allah berfirman,

Dan jika Allah mengenakan engkau dengan sesuatu yang membahayakan, maka tiada sesiapa pun yang akan dapat menghapuskannya melainkan Dia dan jika Dia menghendaki engkau beroleh sesuatu kebaikan, maka tiada sesiapapun yang akan dapat menghalangi limpah kurniaNya. Allah melimpahkan kurniaNya itu kepada sesiapa yang dikendakiNya dari hamba-hambaNya dan Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani. (Surah Yunus [10] : 107)

Terasa lega pada jiwa yang resah. Sesungguhnya setiap permasalahan kita ada hikmahnya. Redha! Bukankah percaya kepada Qada' dan Qadar itu salah satu kepada rukun iman.

Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit    

asid lemak omega-3 boleh mengurangkan gejala alahan atau bersin

Asid Lemak Omega-3 Boleh Mengurangkan Gejala Alahan atau Bersin

11:41 PM

 Penyelesaian kepada Bersin dan Asma


Omega Guard sangat baik untuk mereka yang ada masalah bersin setiap pagi. Bersin yang saya maksudkan ini bukan bersin yang sekali dua, tetapi yang berulang kali atau yang banyak kali sehingga menyebabkan keradangan paru-paru dan sesak nafas.

Kajian telah menunjukkan bahawa makan makanan yang tinggi antioksidan dan asid lemak omega-3 boleh mengurangkan gejala alahan atau bersin. Satu kajian 2007 menunjukkan bahawa kanak-kanak dari pulau Yunani Crete yang makan diet Mediterranean penuh buah-buahan dan sayur-sayuran, ikan, minyak zaitun, dan kekacang, yang merupakan sumber yang kaya dengan nutrien ini, adalah kurang kemungkinan untuk mendapat alahan dan asma berbanding diet yang kurang nutrisi ini.
Makanan lain yang tinggi antioksidan dan antihistamin semulajadi ialah seperti quercetin termasuk teh hijau dan makanan merah seperti epal, bawang merah, anggur dan raspberi. Bawang diketahui sebagai antioksidan semulajadi yang paling mujara. Jadi, banyak-banyaklah makan bawang  terutamanya bawang mentah. 'Chia Seed' dan ikan seperti salmon dan tuna mengandungi dos anti keradangan yang sangat baik iaitu omega-3 asid lemak. Ini kenyataan yang sangat tidak asing lagi.


shaklee cyberjaya, shaklee puchong
Asid Lemak Omega-3 Boleh Mengurangkan Gejala Alahan atau Bersin



Satu kajian 2007 wanita hamil mendapati bahawa anak-anak yang ibu-ibu makan paling epal semasa mengandung adalah kurang kemungkinan untuk mendapat asma doktor pada umur 5 tahun, berbanding dengan anak-anak yang ibu-ibu makan sedikit buah epal. Ingat tak peribahasa ini, an apple a day keep your doctor away?
Yogurt juga baik untuk penyelesaian masalah ini kerana ia mengandungi probiotik, atau bakteria sihat yang juga boleh membantu sistem imun untuk bertindak balas lebih sesuai kepada alergen seperti debunga. Probiotik membantu mengimbangkan bakteria baik dalam usus anda yang menyokong sistem imun anda dan membantu mengurangkan tindak balas alahan 

Secara ringkasnya, saya sangat menggalakkan pengambilanOmegaGuardTM dalam diet harian kita. Tak perlulah nak tunggu sehingga kita bersin, sesak nafas atau alahan baru nak ambil sebagai ubat. Silap tu. Pencegahan adalah lebih baik.  

Kenapa mesti OmegaGuardTM tetapi bukan jenama lain?


Sangat-sangat berbeza!

Minyak ikan tulen berkepekatan tinggi

OmegaGuardTM membekalkan spektrum luas asid lemak omega-3 gred farmaseutikal yang asli dan tulen.

Minyak Ikan

OmegaGuardTM membekalkan spektrum luas asid lemak omega-3 yang terdiri daripada tujuh komponen utama, termasuk EPA untuk kesihatan keseluruhan dan DHA untuk fungsi dan perkembangan minda yang normal. Satu sajian OmegaGuard membekalkan 990mg asid lemak omega-3.

Gred Farmaseutikal yang Tulen

OmegaGuardTM dihasilkan melalui proses proprietari penyulingan molekul berganda yang bertujuan untuk meningkatkan kepekatan asid lemak omega-3 dan pada masa yang sama menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang sering mencemari pelbagai spesis ikan.
Kelebihan Omega 3 dalam Omega Guard Shaklee

In shaa Allah, dengan usaha kita istiqamah mengambil Omega Guard yang sangat baik ini dengan izin Allah tak mudah sejuk, bersin, selesema ataupun alahan-alahan lain.

Seperti biasa, dapatkan Omega Guard dari saya dengan harga promosi bulan Oktober ini. Salam sayang, salam ukhuwah.

Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit   

shaklee amanputra

Terpedaya dengan Testimonial Shaklee?

10:07 PM

Terpedaya dengan Testimonial Shaklee?

Menurut seorang doktor pakar perubatan apabila si penjual suplemen menggunakan aspek testimonial, ia adalah bukti saintifik yang terendah. Diakui memang terlalu banyak suplemen yang available di pasaran. Harga pun kadangkala tak masuk dek akal. Melihatkan testimonial sangat banyak sehingga diri pun terbuai-buai dengan terpedaya untuk membeli.

shaklee cyberjaya, shaklee amanputra, shaklee puchong, shaklee Putra Perdana,
Terpedaya dengan Testimonial Shaklee?

Jangan termakan oleh testimonial ya kawan-kawan, just make sure you are eating healthily, follow the food pyramid. In shaa Allah  you will be safe.

Opss... ada penambahan ni. Kalau kita mampu mengikut piramid makanan yang disarankan (organik , tanpa bahan pengawet, tanpa pewarna tambahan dan tidak berproses) tidak menjadi masalah. Yang menjadi masalah apabila kita tak mampu. Sedangkan makanan kita banyak yang tinggi kalori dan tidak berkhasiat, bagaimana nak dapatkan nutrisi daripada makanan itu?

Tidak keterlaluan saya katakan jika kita sangat memerlukan suplemen untuk menampung kekurangan nutrisi dalam badan.

Anyway, saya setuju memang ramai yang terpedaya dengan Shaklee disebabkan oleh testimonial yang banyak. Saya sendiri akui yang saya pun sama. (wink!~)

Tapi, saya percaya bukan kerana testimonial itu semata-mata, saya juga ada buat sedikit kajian dan mengikuti kelas nutrisi yang pihak Shaklee adakan. Shaklee kita ada ada banyak kajian dan penyelidikan.

Di Shaklee, kami percaya bahawa alam semula jadi mengandungi 1001 rahsia untuk kehidupan yang lebih lama, sihat dan produktif.

Kisah kami bermula hampir 60 tahun yang lalu apabila Dr. Forrest C. Shaklee, dengan falsafah kehidupannya Living in Harmony with Nature® telah mencetuskan gerakan yang berterusan untuk membantu ke arah kehidupan yang lebih bahagia dan lebih sihat.

Hari ini, kami merupakan syarikat pemakanan semula jadi nombor satu di Amerika Syarikat, dengan pejabat di seluruh dunia dan tenaga pakar terkemuka dalam bidang penyelidikan pemakanan. Kami melepasi dan melangkaui piawaian industri setiap masa bagi memastikan produk kami Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan dan Sentiasa Mesra Alam.
Kami menguji setiap bahan baharu untuk mengesan lebih 350 bahan cemar berbahaya.
Kami menjalankan lebih 100,000 ujian kualiti setiap tahun bagi menjamin ketulenan tertinggi sebolehnya.
Kami telah melaburkan lebih $250 juta dalam ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan.
Kami juga menawarkan peluang kepada sesiapa sahaja yang berminat untuk menjana pendapatan sampingan dengan berkongsi produk kami.

Sehingga hari ini, kami telah membayar komisen bernilai lebih $6.7 bilion kepada para Pengedar kami, dan kami menjemput anda untuk mengecapi manfaat memiliki perniagaan Shaklee anda sendiri.

Semua tanda dagangan adalah hak milik empunya masing-masing.


Dapatkan produk Shaklee daripada saya.

Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit  


GLA Complex

Merawat Endometriosis dengan GLA Complex

2:07 PM

Merawat Endometriosis dengan GLA Complex


Penyakit endometriosis bukanlah kanser. Mungkin ramai yang tidak mengetahui tentang penyakit ini sedangkan sekarang makin ramai wanita yang menghidapinya. Ia merupakan sejenis ketumbuhan yang di dalamnya ada darah dan tisu-tisu seperti di dalam dinding rahim yang mana ia boleh menyebabkan senggugut dan sukar untuk mengandung. Bukan itu sahaja, penyakit ini boleh menyebabkan kesakitan, pendarahan, gangguang kencing dan keguguran berulang kali jika tidak dirawat. 

GLA Complex, shaklee cyberjaya, shaklee puchong, shaklee amanputra, shaklee Putra Perdana,
Endometriosis

 Penyakit ini jarang sangat dialami oleh wanita zaman dahulu kerana wanita dahulu berkahwin awal berbanding dengan wanita masa kini. Zaman sekarang, kebanyakannya kahwin lewat iaitu sekitar 30 - 35 tahun. Oleh itu, endometriosis punya masa yang cukup untuk terbentuk.

Simptom yang paling ketara ialah apabila seorang wanita mengalami senggugut yang teruk.

Oleh kerana kebanyakan daripada mereka yang bertemu doktor mengalami ketidaksuburan ataupun berulangkali gugur yang mungkin disertai oleh senggugut, mereka memerlukan rawatan yang sewajarnya. Yang penting sekali tujuan rawatan ialah untuk wanita tersebut hamil, kerana keadaan hamil boleh mengawal pertumbuhan atau menghapuskan sama sekali penyakit endometriosis ini.

Adakah anda pernah mendengar tentang GLA Complex?

GLA ialah Gamma Linolik Asid. Kebanyakan GLA  yang tersedia di pasaran dihasilkan dari EPO manakala Shaklee diekstrak dari borage yang mengandungi lebih 2kali ganda GLA dari EPO. Borage juga adalah 3 kali lebih dari segi bioavailabiliti dan 3 kali lebih berkesan dari EPO. Shaklee mengekstrak GLA dari borage yang ditanam secara organik di kawasan Saskatchewan.
 
Merawat Endometriosis dengan GLA Complex, GLA Complex, shaklee cyberjaya, shaklee puchong, shaklee amanputra, shaklee Putra Perdana,
Merawat Endometriosis dengan GLA Complex


Setiap kapsul mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya. Kesegaran dan keberkesannya terpelihara oleh ShakleeGuard, antioksidan semulajadi yang dipatenkan. Bioavailabilitinya dibuktikan secara klinikal di mana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu manusia.

Hebatnya GLA, telah membantu ramai wanita di sana menstabilkan period, mengandung, mencantikkan kulit 

Untuk lebih tahu mengenai GLA dan manfaatnya, jemputlah klik ke ENTRY saya sebelum ini 
 
Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit  

set berpantang

Set Berpantang Shaklee - Pengalaman Berpantang Terindah

4:13 PM

 Set Berpantang Shaklee - Pengalaman Berpantang Terindah


Banyak soalan yang saya terima tentang set bersalin atau set berpantang Shaklee. Yang pastinya ramai yang was-was betul ke saya berpantang 100% dengan vitamin Shaklee. Pelik? 

Soalan seperti, 

Eh cukup ke makan vitamin aje ?
Banyaknya pil nak kena makan!

Mana boleh minum banyak air!

Well, you are what you think! Sebenarnya saya memang ada masalah dengan herba, jamu dan seangkatan dengannya. Bukannya sombong bongkak takabur, tetapi itulah kenyataannya. Sejak dulu-dulu, saya berjinak-jinak dengan teh herba. Allah.. saya tak serasi. Badan jadi panas dan saya pernah berak berdarah. Kata orang saya kekurangan air. Saya cuba pastikan pengambilan air yang cukup malangnya hasilnya masih sama.

Ketika pantang anak yang pertama, saya dan suami memilih untuk berpantang dengan set Mustika Ratu. Hiii... saya hanya berkesempatan menggunakan pilis yang diletakkan di dahi sahaja. Lain-lain ramuan dalam set itu tidak dapat digunakan. Rugi! Ini kerana Nurin mengalami jaundis dan saya disarankan untuk tidak mengambil sebarang jamu dan herba.

Berpantang kali kedua, saya menyambung guna set yang dibeli terdahulu. Maklumlah cuma selang setahun saja, masih elok dan tidak luput lagi. Pun sama, hanya serbuk pilis yang digunakan. Suami sudah malas membelikan set yang baru kerana saya sangat mengelat. Haha. Bukan saja-saja mengelat tetapi Alya mengalami prolonged jaundis, hampir 2 bulan lamanya. Sebagai seorang yang sangat mengambil berat tentang anaknya, tentulah saya mendengar saranan doktor. 

Kali ketiga, saya berpantang sepenuhnya dengan vitamin Shaklee! Hasilnya, alhamdulillah sangat menakjubkan. Untuk kisah lengkap berpantang dengan set bersalin Shaklee jemput baca di entry sebelum ini.

Saya tak suka recommend sesuatu yang saya tak pasti keberkesannya. I am not that type. Saya tak sanggup menerima bahana dari Allah atas ketidakjujuran saya. Subhanallah, saya serasi sungguh dengan vitamin Shaklee sebagai set berpantang saya.

Ini testimoni saya sendiri, yang di 'screenshot' kan oleh sahabat saya. Semoga memberi manfaat kepada anda.

set berpantang, testimoni set berpantang, set bersalin, testimoni set bersalin, shaklee cyberjaya, shaklee puchong, shaklee amanputra, shaklee Putra Perdana
Testimoni Set Berpantang Shaklee

set berpantang, testimoni set berpantang, set bersalin, testimoni set bersalin, shaklee cyberjaya, shaklee puchong, shaklee amanputra, shaklee Putra Perdana
Testimoni Set Berpantang Shaklee



Anda boleh baca pengalaman berpantang terindah saya di entry sebelum ini.

http://www.mamanurins.blogspot.my/2015/06/rahsia-kekal-cergas-sepanjang-berpantang.html

Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk anda yang sedang mencari set berpantang. Alah membeli menang memakai. Sangat berpatutan harganya. Tahan sehingga 4 bulan. Hubungi saya untuk maklumat lanjut.

Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit  


French Toast with Scrambled Egg Filling

French Toast with Scrambled Egg Filling

11:00 AM



French Toast with Scrambled Egg Filling 

 

Roti expired esok. Cara mudah nak habiskan dengan buat sandwich kegemaran anak-anak.


Bahan-bahan

Roti sandwich 8 keping
4 biji telur
2 biji garlic - cincang halus
Garam secukup rasa
Serbuk lada hitam secukup rasa
Serbuk dry parsley (kalau ada)
Sos cili 2 sudu
Mayonnaise 1 sudu

Campur semua dan kacau rata guna whisk.

Panaskan kuali leper non stick . Letak minyak sedikit je. Celupkan satu persatu roti depan belakang. Letak atas kuali. Bila telur masak terbalikkan lagi sebelah. Buat sampai habis.

Scrambled Egg Filling


Lebihan bancuhan telur tu letak telur dalam kuali yang masih panas. Kacau terus sampai hancur dan masak. Tutup api. Letakkan sos cili dan mayonnaise. Kacau rata. Angkat.

Sudukan filling scrambled egg pada roti macam buat sandwich. Kemudian potong ikut suka. Saya potong 4 dan susun seperti dalam gambar supaya lebih menarik untuk dimakan.

Happy trying mommies ...

shaklee cyberjaya, shaklee puchong, shaklee Putra Perdana, shaklee amanputra,
French Toast with Scrambled Egg Filling


Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit  

jerebu

Tindakan Semasa Jerebu

12:25 AM

Tindakan Semasa Jerebu


Bergelumang dengan debu dan asap jerebu bukanlah sesuatu yang menyeronokkan. Kasihan anak-anak kita kerana terpaksa berada dalam situasi ini sepanjang hari di sekolah. Saya mahu saja pontengkan mereka kerana khuatir akan kesihatan mereka, tetapi bulan ini mereka ada ujian LINUS. Tarik nafas dan melepaskan mereka ke sekolah. Tawakkal.

Balik sekolah petang tadi wajah anak-anak tidak seceria pagi tadi. Saya gesa mereka mandi secepat mungkin dan makan malam. Kebersihan sangat penting . Lebih-lebih penting pada cuaca seperti ini. Usai mandi dan makan mereka mengadu sakit kepala. Nurin pula sudah 2 kali muntah. Belum sempat memberikan mereka vitamin, mereka sudah pun tarik selimut dan tidur. Biarlah mereka berehat. Saya tahu mereka ada banyak kerja sekolah yang perlu disiapkan. Itu kurang penting, kesihatan mereka lebih penting.

Saya cadangkan anak-anak kita diberikan makanan tambahan selain dari air masak yang banyak. Ini kerana badan yang cukup nutrisi mampu menguatkan sistem imun anak-anak. Kita tak boleh mengawal jerebu tapi kita mampu membantu meningkatkan kualiti kesihatan keluarga kita.


Meal Shakes, Nutriferon, Performance Drink, Shaklee Cyberjaya, Shaklee Puchong, Shaklee Amanputra, Shaklee Putra Perdana
Tindakan Semasa Jerebu

 

Dapatkan vitamin Shaklee untuk kesihatan maksima

 
Performance drink - mengandungi elektrolit dan bagus diambil untuk elakkan dehidrasi. Jerebu buat kulit cepat kering selain masalah pernafasan.
Jangan lupa selain Nutriferon dan Omega Guard , bancuhkan anak2 Performance Drink.  Bancuhkan cair-cair sahaja. Sekurang-kurangnya anak-anak kita kekal hidrasi dan kulit mereka lembab dan tidak terlalu kering.

Jangan lupa hidangkan mereka buah-buahan untuk tingkatkan keperluan vitamin C oleh badan selain membekalkan air untuk tubuh mereka.

Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 


Flea Market Amanputra

Flea Market Amanputra

9:38 AM

Flea Market Amanputra

Dear Friends,

Treat yourself to an irresistible and satisfying SUNDAY BREAKFAST at our neighbourhood area tomorrow.

But there's even more. We have scrumptious desserts, adorable kids clothing, toys and we don't stop there.... I will be distributing Shaklee flyers and FREE SAMPLE too.

See you tomorrow!
 
sampel free, shaklee cyberjaya, shaklee puchong, shaklee amanputra, shaklee putra perdana
Flea Market Amanputra

 
Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

pengedar shaklee taman amanputra puchong

Resepi Roti John Sedap

9:00 AM

Resepi Roti John Sedap


Roti John merupakan antara makanan kegemaran saya dan keluarga. Kami hanya beli di tempat tertentu sahaja. Bukan di pasar malam, tetapi di medan selera Presint 9, Putrajaya atau di Taman Warisan, Putrajaya. Kalau tempat lain kurang 'kick'. Pastinya agak mahal berbanding di pasaran, terasa sungguh isi daging atau ayam dan sayurnya juga lumayan.

Oleh kerana saya ini ada angin rajin sedikit (ini kisah 2 minggu lepas ni), saya pun buatlah sendiri Roti John istimewa. Jangan khuatir, rasanya sedap sangat. Resepi kombinasi Google. Kalau ikut tekak sendiri memang sedaplah. Kalau tekak orang lain saya tak pasti. Resepi ini hanya anggaran sahaja. Saya tak sukat beriya-iya pun. Bak kata orang main campak-campak!



Bahan-bahan


Sepaket roti hotdog -ada  6 (saya beli brand Gardenia)- belah tengah jangan sampai terputus.


Bahan Inti


2 biji telur gred A
400gm daging kisar (saya beli daging batang pinang dan kisar sendiri)
1 sudu besar serbuk kurma (bancuh dengan sedikit air)
2 sudu besar serbuk kari daging (bancuh dengan sedikit air)
1 biji bawang besar dicincang
3 ulas bawang putih dicincang
serbuk lada hitam dan lada putih
garam gula secukup rasa
sedikit minyak untuk menumis 




Bahan Lain 




Sos cili
Mayonis
Sayur-sayuran-saya tak letak sebab stok habis 


Cara-cara



Tumis bahan yang dicincang sehingga wangi. Masukkan serbuk kurma dan serbuk kari. Masak hingga pecah minyak. Kemudian masukkan daging kisar. Kacau sehingga daging empuk. Perasakan dengan serbuk lada hitam, serbuk lada putih, garam dan gula secukup rasa. Angkat dan ketepikan.

Mengisar Daging
Daging yang Sudah Di Kisar
Setelah Ditumis

Pecahkan telur dalam mangkuk. Masukkan bahan inti yang sudah dimasak. 


Campuran telur dan bahan inti

 Panaskan non stick pan yang sudah digriskan dengan sedikit minyak. 


Non Stick Pan

Letak sesenduk bahan inti yang sudah dicampurkan dengan telur ke atas kuali. Tangkupkan roti hotdog yang sudah dibelah tengah. Biar seketika sehingga bahan inti dan telur betul-betul masak dan melekat dengan roti.

Teelangkupkan Roti


Bila dah masak angkat.


Sudah masak

Letakkan sayur dan  sos bila mahu makan supaya tak 'soggy'


Siap

Selamat mencuba ye kawan-kawan.

Mahu dapatkan vitamin Shaklee?

Hubungi saya seperti nombor tertera di bawah

Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit