Susu Ibu vs Susu Formula - CIK MIL MILA

Tuesday, August 4, 2015

Susu Ibu vs Susu Formula

Minggu lepas, saya menonton rancangan Prof Muhaya dot com. Pengisiannya berkenaan khasiat susu ibu. Memandangkan saya ini umpama ibu yang baru belajar tentang penyusuan susu ibu (5 bulan) saya sangat teruja mendengar dan menonton rancangan ini. Masha Allah, ilmu yang sangat baru buat saya. Saya sangat bersyukur kerana dapat menyusukan baby Sofea hingga ke saat ini, semoga saya dapat melengkapkan sehingga ke 2 tahun. Allahumma Amiin.

Saya sangat-sangat menggalakkan saudara mara saya, kenalan dan customer saya supaya menyusukan anak secara eksklusif! Kalau yang sedang dan masih merancang untuk berkahwin pun saya akan berkempen untuk ini. Selain dari 'buat sales Shaklee', yang sangat titikberatkan ialah tentang khasiat susu ibu yang tidak boleh digantikan dengan mana-mana susu lain di dunia ini. Lihat sahaja carta di bawah ini


Melihat carta ini buat saya overwhelmed!

Saya sendiri merasai betapa hebatnya menyusukan baby Sofea. Perasaan itu sangat unik dan penuh dengan kasih sayang luar biasa. Mana mungkin saya mampu ke tahap ini tanpa izin Allah, tanpa sokongan suami tercinta dan juga sahabat-sahabat Shaklee saya. You all are awesome!

Now, apa relatednya Shaklee dan perjalanan penyusuan saya?

Terus terang, kadang kala saya agak lesu apabila menyusukan baby Sofea. Bila saya cek balik rutin saya, rupanya saya tertinggal vitamin pagi saya. Its happened sometimes. Maklumlah, juggling dengan 2 orang anak yang bersekolah, sesi berlainan pagi dan petang. Waktu sarapan saya agak huru hara bergantung kepada keadaan. Jadi saya missed out makan vitamin WAJIB iaitu Vita Lea, B Complex dan Zinc.

Belum pun sempat nak masak tengahari saya dah penat sangat. Sambil menyusukan Sofea saya pun terlelap sekali. Jika terlupa biasanya saya akan makan selepas makan tengahari. Lepas tu seumpama baru lepas caj bateri macam tu la saya. Pernah juga sehari suntuk tak makan vitamin. Sama macam biasa juga, cuma tenaga tu on off, rasa penat, mood pula macam angin. Pantang ada yang tak kena, mulalah hilang sabar. 

Bila emosi tak stabil, buat apa pun serba tak kena. Baby Sofea pun biasanya cranky sama sebab dia dan saya sama. Bila mood kita baik, anak-anak pon baik begitulah sebaliknya. You give what you get kan!

Jadi, untuk anda yang mahukan tenaga super duper extra untuk melancarkan penyusuan secara eksklusif, apa kata cuba set penyusuan Shaklee yang hebat ini. Klik SINI untuk mengetahui lebih lanjut.

Call/whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: