Tips Ketika Marah Anak-anak

10:18 PM

Tips Ketika Marah Anak-anak

Nurin dan Alya bermain bersama. Mula - mula elok je. Beberapa minit kemudian dah mula gurau-gurau manja. Tak lama lepas tu gurau kasar pula. Berkejaran satu rumah. Bingit sangat sebab masing-masing tak mahu mengalah. Jerit dana sini. Mama pun mula-mula tu lampu hijau. Lepas tu lampu kuning. Haaaa lepas tu lampu merah. Mama sound elok-elok tak de respon. Dah jerit pun tak de beza. Bila nak angkat tangan baru nak senyap.

Nurin: Mama, kata al marraya kalau nak pukul anak, tunggu bila dah hilang marah (sambil mata kelip kelip laju-laju).

(Tengahari semalam saya tengok slot al marraya. Anak-anak buat urusan sendiri sambil jeling-jeling tv)

Mama: Oh ye ker? (Terus senyum lebar). Eh.. mama dah tak marah lah ni. Meh sini mama cubit. Betul.. mama dah tak marah ni. (Buat-buat muka manis)

tips mengawal marah, Anak solehah, doa untuk melembutkan hati anak-anak, shaklee cyberjaya, shaklee puchong, shaklee amanputra, shaklee Putra Perdana,
Tips Ketika Marah Anak-anak

(Bertempiaran gigirls tu lari sambil gelak-gelak)

Geram sebab tak dapat mama nak cubit diaorang. Penat pula tu berlari-lari pusing meja makan. Betul la tips tu. Kalau nak pukul anak, pukul masa dah hilang marah. Memang tak jadi terus nak pukul.

Anak adalah anugerah yang tidak ternilai. Daripada mereka saya belajar erti kesabaran.

Wahai orang-orang yang beriman! Bersabarlah kamu (menghadapi segala kesukaran dalam mengerjakan perkara-perkara yang berkebajikan) dan kuatkanlah kesabaran kamu (lebih daripada kesabaran musuh, di medan perjuangan) dan bersedialah (dengan kekuatan pertahanan di daerah-daerah sempadan) serta bertakwalah kamu kepada Allah supaya kamu berjaya (mencapai kemenangan).(Surah Al Imran[3] : 200)
 
Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit    

You Might Also Like

0 comments