kepentingan lecithin

Lecithin Baik untuk Fungsi Otak

3:14 PM

Lecithin Baik untuk Fungsi Otak


Sekarang ini memang ramai yang sedar pengambilan makanan harian memberi kesan kepada perkembangan otak dan minda. Ramai ibu mengandung bersiap sedia mengamalkan makanan yang sihat untuk perkembangan janin dan otak bayi. Begitu juga ibu yang menyusukan sebab percaya makanan yang sihat dan kaya dengan nutrisi baik untuk bayi yang disusuinya.

Pernah tak kita yang dah dewasa ni rasa macam serabut sekali sekala. Mudah lupa benda-benda mudah seperti nombor, nama seseorang, susah nak ingat tarikh dan kadangkala lupa perkara rutin. Tahu apa sebabnya? Inilah antara kesan kekurangan nutrisi dalam tubuh kita.

Otak kita ni seperti juga organ yang lain memerlukan nutrisi yang spesifik untuk menjalankan tugasnya yang tersendiri. Makanan otak yang paling terkenal ialah asid lemak omega-3, tapi tak ramai yang tahu tentang lecithin.

Tahukah anda lecithin membantu tubuh mencernakan lemak dan minyak untuk memastikan keberkesanan otak dan fungsi saraf. Paling penting ia menguatkan memori dan ingatan dengan menyediakan tubuh dengan bahan-bahan yang diperlukan untuk menghasilkan 'neurotransmitter acetylcholine'. Ini adalah neurotransmitter yang bertanggungjawab untuk penyimpanan ingatan dan mendapatkan semula memori itu dan keberkesanan isyarat saraf dalam banyak bidang otak. Otak kita ni, jika ia kering dan dianalisis, ia akan menunjukkan komposisi kira-kira 30% daripada lecithin.

Apa sebenarnya lecithin ni ya?

Lecithin ini ialah bahan seperti lemak dikenali sebagai 'phospholipids' dan merupakan sumber yang sangat baik daripada choline vitamin B dan inositol. Membran sel, yang membolehkan nutrien untuk meninggalkan atau memasuki sel, sebahagian besarnya terdiri daripada lecithin. Ia didapati dalam telur dan kacang soya dan, kerana ciri-ciri sabun seperti itu, membantu dalam penyerapan dan penggunaan lemak dan mengandungi lemak penting vitamin oleh mengemulsi mereka (pecah menjadi kepingan kecil) supaya mereka boleh digunakan oleh setiap sel. Untuk contoh mudah, kita bayangkan macam ni saja, minyak dengan air tidak boleh bersatu, dengan adanya lecithin, minyak dan air boleh disatukan.


Panjang sungguh penerangan saya tentang lecithin ini ya. Harap anda faham lah ye.

Selain baik untuk fungsi otak, lecithin juga banyak khasiatnya


  • Lecithin membersihkan saluran darah dan juga pengemulsi semula jadi bagi lemak di dalam darah.
  • Lecithin merupakan emulsifier yang sangat HEBAT!!
  • Mencerdaskan otak dan mengurangkan risiko nyanyuk.
  • Menggalakkan penyerapan vitamin A, D, E & K.
  • Menggalakkan metabolisma lemak
  • Mencairkan lemak & turunkan paras kolesterol
  • Menjaga kesihatan saraf.
  • Untuk rambut yang sihat.

shaklee cyberjaya, shaklee Putra Perdana, shaklee amanputra, shaklee puchong
Lecithin Baik untuk Fungsi Otak
Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 

kepentingan lecithin

Kepentingan Lecithin

10:38 AM

Kepentingan Lecithin

Lecithin membersihkan saluran darah dan juga pengemulsi semula jadi bagi lemak di dalam darah.
.
Lecithin merupakan emulsifier yang sangat HEBAT!!
.
Mencerdaskan otak dan mengurangkan risiko nyanyuk.
.
Menggalakkan penyerapan vitamin A, D, E & K.
.
Menggalakkan metabolisma lemak.
.
Mencairkan lemak & turunkan paras kolesterol
.
Menjaga kesihatan saraf.
.
Untuk rambut yang sihat.
.
Nak harga promosi bulan ini ? 



kepentingan lecithin, shaklee cyberjaya, shaklee Putra Perdana, shaklee puchong, shaklee amanputra,
Kepentingan Lecithin

.
WA 019 2250752
WA 019 2250752
WA 019 2250752


Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit      

gurindam menutup aurat

Gurindam Menutup Aurat

4:53 PM

Gurindam Menutup Aurat


Kata ustaz:

Nak tutup aurat pun orang kata
Dedah aurat pun orang kata
Lebih baiklah kita dikata dalam menutup aurat
Dapat penghinaan di dunia
Dimuliakan di akhirat


Alang-alang menutup aurat biarlah sempurna
Mula-mula susah, lama-lama biasa
Suami redha, Allah sayang
Hati selalu tenang

Nak beli produk Shaklee? 
 
Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit     

merajuk

Sofea Merajuk

4:07 PM

Sofea Merajuk

Semalam Sofea bermain di kawasan larangan (plug charger). Papa Pie Shafie nampak dan Sofea kena tegur dengan papa. Papa tak tinggi suara tapi papa cakap dengan muka serius sambil tunjuk jari dan kepala geleng-geleng. Mama tengok sengih-sengih. Saja nak tengok Sofea faham dan dengar tak arahan papa.

Mula-mula dia senyum-senyum tapi papa tetap muka serius. Lepas tu mata dah berair. Reaksi papa tetap sama. Tak lama dia menangis kuat. Papa biar je. Mama yang dukung sambil pujuk.

Selalu dia boleh dipujuk kalau mama dukung. Serba tak kena. Susu tak mahu. Makan tak mahu. Main dengan kakak-kakak pun tak mahu. Semalam lama rajuknya. Papa pujuk baru ok. Itupun jenuh papa keluarkan 'skill' memujuk. Akhirnya tertidur dalam dakapan papa setelah 3 jam merengek. 
 
 
merajuk, shaklee cyberjaya, shaklee puchong, shaklee amanputra, shaklee Putra Perdana,
Sofea Merajuk
 
Nak beli produk Shaklee?
 
Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit     

B Complex

Episod Sakit Tekak

4:02 PM

Episod Sakit Tekak


Sejak Jumaat lepas sakit tekak dan seperti rasa mahu demam. Bukan meminta tapi memang perit rasanya. Sangat melegakan bila dapat minum air madu panas. Bukanlah panas sangat tapi bukan juga suam. In between lah. Sekarang masih lagi batuk tapi tidaklah sakit seperti sebelumnya. Allah Yang Maha Penyembuh

Penawar sakit tekak yang serasi dengan saya.


1. Air madu panas suam. Bila perlu
2. Vita-C 2 biji setiap kali lepas makan.
3. Vita Lea 2 biji
4. B complex 2 biji
5. Air masak secukupnya. Lebih baik kalau air panas.

Jika anda ada masalah yang sama bolehlah cuba ya. Kalau tiada simpanan vitamin di rumah boleh beli dari saya.
 
WA 019 2250752 untuk maklumat lanjut.

Gambar di bawah hanya sekadar hiasan.
 
 Sustained Release Vita C 500mg, vitamin C, vitamin C  murah, Vitamin C Shaklee, chewable vita c, B Complex, vita lea, penawar sakit tekak, shaklee cyberjaya, shaklee puchong, shaklee Putra Perdana, shaklee amanputra,
Episod Sakit Tekak
 
Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit