hepatitis

Orang Dewasa Pun Boleh Kena Jaundis- Part 4

10:00 AM

Rabu 29hb Jun. 2016. 

Setelah berbincang dengan suami dan doktor yang terlibat, saya perlu menyerah diri ke Hospital Ampang pada hari Khamis. Jadi saya perlu buat persiapan. Anak-anak akan dicutikan dua hari sebelum bermulanya cuti persekolahan sempena hari raya. Saya pula sibuk menyiapkan tempahan Almond London sebanyak mungkin. Walaupun ada yang terpaksa dibatalkan saat akhir. Maafkan saya wahai pelanggan setia. Keadaan kesihatan tidak mengizinkan.

Suami sudah menguruskan GL untuk kemasukan wad. Saya siapkan baju seolah-olah akan bercuti di hotel. Haha. Malamnya, suami menghantar anak-anak ke rumah mama mertua. Syukurlah masih ada yang boleh menjaga anak-anak. Sedihnya tak terkata tapi tidaklah saya tunjukkan kepada mereka.

Ini baru permulaan bagi segala-galanya.



hepatitis

Orang Dewasa Pun Boleh Kena Jaundis- Part 3

10:00 AM

Selasa 28hb Jun. 2016. 


Saya mendapat panggilan bertalu-talu dari Klinik Suraya. Lupa saya ter 'set silent mode'. Saya 'return' call balik, Keputusan darah sudah keluar tapi Doktor Suraya sudah mula bercuti raya. Awal sungguh dia bercuti.

"Alamak... jadi siapa nak terangkan kat saya keputusan darah tu?"

"Mana-mana doktor pun boleh puan. Sekarang Doktor xxx bertugas" - saya tak ingat namanya

"Tak apalah. Nanti saya collect"

Saya buka sampul surat dan baca keputusan darah tu. Allahuakbar. Sukar nak percaya tapi itulah hakikatnya. Inilah dia keputusan yang paling teruk pernah saya dapat sejak di 'diagnosed' pada 3 tahun lalu.

ALT: 1200

Balik rumah saya snap gambar keputusan tu dan hantar kepada suami dan Doktor Azam. Doktor Azam merupakan sumber rujukan saya tentang masalah kesihatan terutamanya yang melibatkan kes saya ini. Alhamdulillah, sekurang-kurangnya saya lebih jelas tentang apa yang berlaku.

Suami pula forward kepada sahabatnya yang juga seorang doktor pakar SLE.

Tahu apa reaksi mereka?

Secara ringkas, kata mereka, saya perlu ke hospital dengan segera. Keputusan darah sangat membimbangkan dan besar kemungkinan saya perlu dimasukkan ke dalam wad untuk membuat ujian darah sekali lagi, ultrasound dan pemerhatian yang lebih mendalam.

Mulalah saya menggelabah dan tidak tentu arah. Dalam kepala memikirkan bagaimana untuk menguruskan persekolahan anak-anak yang tinggal beberapa hari lagi sebelum cuti hari raya. Paling penting, tentang Nurin Sofea yang masih menyusu badan. Ketika itu dia berusia 15 bulan. Menangis jugalah saya. Belum pernah saya berpisah dengan dia walaupun satu malam. Sedih sungguh!

Jika saya tidak mendapatkan rawatan secepat mungkin, mungkin keadaan menjadi lebih parah. Saya harus lupakan soal berpuasa dan berhari raya. Adalah lebih baik saya mengikuti rawatan sekarang dalam keadaan yang lebih baik dan selesa. Manalah tahu jika saya pulang berhari raya, saya jatuh sakit di mana-mana. Maklumlah usim perayaan hospital mestilah sibuk dan ramai doktor yang bercuti. Kes saya pula agak istimewa dan tidak semua hospital punya doktor pakar . Tidak dapat saya bayangkan situasi itu. Dalam keadaan sekarang pun saya rasa letih, lesu dan tidak bermaya. Penatnya saya lebih teruk dari orang yang berpuasa. Seolah-olah seperti saya berpuasa juga walaupun hakikatnya saya tidak berpuasa.

Selera makan menyusut. Anak-anak seperti hilang semangat berpuasa bila melihat saya lesu tak bermaya. Kasihan mereka. Saya cuba gagahkan diri tapi emosi sememangnya pada tahap yang paling bawah ketika ini. Sofea masih kuat menyusu. Dia juga kurang makan. Lebih banyak menyusu dari biasa. Saya fikir situasi ini buat saya lebih letih.



hepatitis

Orang Dewasa Pun Boleh Kena Jaundis- Part 2

6:34 PM

Isnin 27hb Jun. 2016. Tengahari.

Setelah selesaikan menguruskan anak-anak ke sekolah, suami membawa saya ke Klinik Suraya. Kasihan suami terpaksa mengambil cuti kecemasan apabila melihat isterinya ini susah hati. Isterinya ini tidaklah sakit teruk. Dia seperti biasa tenang saja. Jarang melihat dia kelam kabut seperti saya ini. Haha.

Doktor Suraya yang bertugas waktu ini. Benar. Katanya saya nampak kuning. Mata saya kuning. Keseluruhan wajah saya kuning. Beliau mengambil sampel darah saya untuk diuji. Mula-mula cuma menggunakan mesin di bilik prosedur tapi katanya keputusan darah itu agak 'weird'. Ada bacaan yang tak selari dengan bacaan yang lain. Hb saya normal iaitu 12.5. Platlet agak rendah katanya tapi ia bukanlah bacaan yang tepat. Jadi sampel darah yang sama dihantar ke makmal untuk keputusan yang lebih terperinci.

Ok. Saya berdoa semoga keputusan darah itu baik-baik sahaja.

Selepas selesai urusan di Klinik Suraya, sempat lagi kami ke HQ Shaklee untuk 'restock'. Walaupun agak bimbang dengan apa jua keputusan darah tu, tapi saya cuba berlagak seperti tiada apa. Suami saya memang cool orangnya. Dia cuba gembirakan saya. Ikut apa sahaja kemahuan saya. Allah... bersyukur sungguh dapat suami sepertinya. Penyabar dan sangat bertanggungjawab.

Urusan harian berlaku seperti biasa juga. Saya juga masih meneruskan tempahan cookies Almond London dari pelanggan setia. Tempahan perlu siap sebelum hujung minggu ini, Masih banyak yang perlu disiapkan.

Semoga Allah beri saya kekuatan untuk melalui ujian ini. Sentiasa redha dan tenang. Allah uji sebab sayang. Syukur selalu. In shaa Allah.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut tentang Shaklee.

COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit  
























hepatitis

Orang Dewasa Pun Boleh Kena Jaundis

12:05 AM

Orang Dewasa Pun Boleh Kena Jaundis

Ahad 26hb Jun, 2016. Malam.


"Kenapa muka Kak Mil kuning?"


Tegur adik ipar saya sewaktu saya mahu pulang dari rumah ibu mertua. Saya singgah sebentar dari Uptown Kajang sebelum pulang ke Puchong kerana anakanda Alya mahu membuang air besar. lebih selesa di rumah mertua.

Tergamam seketika lepas mendengar soalan itu. Cepat-cepat saya mencari cermin dan melihat wajah sendiri. Ya. Memang nyata jelas wajah saya berwarna kuning. Paling ketara mata putih saya berwarna kuning. Allah. Jantung berdegup kencang. Cuba bertenang. Lepas mengucapkan selamat tinggal saya dan meluru masuk ke dalam kereta. Saya tanya suami kuningkah muka saya? Suami cakap dia tak tahu. Mana nak perasan kan kalau sudah selalu menatap wajah ini.

Kami pulang ke Puchong. Anak-anak lena tidur kerana kepenatan dan bermacam-macam persoalan bermain di minda. Perlukah saya dapatkan rawatan? Saya tidak menjangka perkara ini akan berlaku kepada saya seawal ini. Mungkin saya terlalu positif. Terjawab lah soalan selama ini mengapa saya terlalu letih dan lesu pada bulan puasa ini. Lebih lesu berbanding tahun lepas ketika usia Sofea 5 bulan. Saya sangkakan saya terlalu letih kerana berpuasa dan menyusukan Sofea. Rupanya itu hanyalah sebab kecil sahaja. Ada sebab yang lebih serius.

Orang dewasa pun boleh kena jaundis kalau ada masalah hati.

Inilah wajah saya keesokan harinya. Nyata ketara kuningnya.

Jaundis
Panjang lagi saya nak cerita sebenarnya, tapi cukuplah setakat ini dulu. Saya nak korek balik gambar-gambar dan screenshot komunikasi saya dengan doktor yang merawat saya supaya pembaca lebih faham situasi dan penyakit yang saya lalui ini. Niat saya satu semoga ianya memberi manfaat kepada orang lain yang mungkin senasib dengan saya.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut tentang Shaklee.

COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit  


Meal Shakes Shaklee

Makanan Berkhasiat Sepanjang Ramadhan untuk Anak-anak

11:41 PM




Makanan Berkhasiat Sepanjang Ramadhan untuk Anak-anak

Anak-anak yang berpuasa perlukan makanan seimbang dan nutrisi yang cukup. Supaya mereka kekal sihat dan masih bertenaga walaupun berpuasa. Bila berpuasa, mereka teringin pelbagai makanan yang menyelerakan tapi biasanya kurang berkhasiat. Sebagai ibu, kita bertanggungjawab untuk mendapatkan makanan yang berkhasiat untuk mereka.

Apa kata berikan mereka multivitamin yang mudah diminum, sedap dan berkhasiat. 

sahur berkhasiat, shaklee puchong, shaklee amanputra, shaklee Putra Perdana, shaklee cyberjaya,
Makanan Berkhasiat Sepanjang Ramadhan untuk Anak-anak


‪#‎MealShakesShaklee‬


》Setiap hidangan yg dicampur dgn susu rendah lemak mengandungi 240 kalori tenaga.
---Membekalkan tenaga untuk memulakan hari si manja


》Sumber protein yang kaya dengan 9 asid amino penting.
---Menyokong tumbesaran yang sihat


》Sumber terbaik kalsium dan serat pemakanan
---Membantu mengekalkan kesihatan tubuh dan sistem pencernaan.


》Membekalkan 19 vitamin dan mineral penting, termasuk vitamin A, Bs, C, D, E, zat besi, zink dan iodin.
---untuk tubuh kekal sihat dan kuat.


》Formula rendah lemak dan rendah indeks glisemik.
---untuk mengekalkan berat badan ideal


Inginkan si Manja membesar dengan sihat? Shaklee Meal Shakes adalah pilihan yang tepat.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut.

COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit  

kanser nasofarink

Khasiat Wudhu

1:30 PM

Khasiat Wudhu

Hari tu saya ada tengok TvAlhijrah. Rancangan Assalamualaikum, tentang kanser Nasofarink - kanser hidung. Saya bukan pakar nak ulas tentang kanser tu tapi saya nak ulas tentang beruntungnya kita sebagai orang Islam. Menurut kajian saintifik amalan wudhu orang Islam mencegah dari kanser hidung dan kanser-kanser lain. Wudhu sangatlah baik utk kesihatan. Memang tidak dapat disangkal lagi. Ia merupakan Syifa'. Bersifat menyembuhkan. Kata seorang sheikh (saya lupa namanya) selepas ambil wudhu, baca doa lepas berwudhu. Jilat lebihan air dibibir. Kalau ada anak-anak sapukan lebihan air tapak tangan pada muka mereka sambil berselawat. Subhanallah... Sofea selalu ternanti-nanti saat itu.

kanser nasofarink, shaklee puchong, shaklee cyberjaya, shaklee amanputra, shaklee Putra Perdana, shaklee putrajaya
Sumber: Google

Saya kadangkala bersin pagi-pagi. Terutama kalau sudah lama tak vakuum rumah. Kadangkala melarat kepada selesema. Vitamin C dan lain-lain supplement memang saya ambil setiap hari (Pengguna tegar Shaklee). Bila ambil wudhu masukkan dalam hidung ikut sunnah nabi. Tadah air dengan telapak tangan. Berkumur sedikit dari sebahagian air itu dan selebihnya masukkan ke dalam hidung dan hembus keluar. Buat 3x.

Setelah diamalkan setiap kali mengambil wudhu saya rasa banyak bezanya. Bukan sahaja lebih segar malah saya sudah kurang selesema atau bersin pada waktu pagi.

Masha Allah. Betapa Allah sangat kasihkan kita makhluknya. Sanggupkah kita berkorban masa @ memberi pinjaman untukNya?

Surah At-Taghabun 64:17

Dan kalau kamu memberi pinjaman kepada Allah, sebagai pinjaman yang baik (ikhlas), nescaya Allah akan melipat gandakan balasanNya kepada kamu serta mengampunkan dosa-dosa kamu; dan Allah amat memberi penghargaan dan balasan kepada golongan yang berbuat baik, lagi Maha Penyabar (untuk memberi peluang kepada golongan yang bersalah supaya bertaubat).

Ramadhan Kareem buat semua muslimin muslimat. Maaf zahir batin.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut.

Whatapps/sms: 019 2250752 
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop

COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit  

Alergi Kulit

7:23 AM

 Alergi Kulit 

Alahai susah hati mama tengok anak setahun 3 bulan ni satu badan naik merah-merah. Jumpa doktor ingatkan chicken pox tapi bukan. Mama tau bukan, tapi nak pastikan dengan yang lebih pakar. Nak kata nyamuk gigit bukan sebab tak berbintat. Semut pun bukan. Mama sedar ni hari Khamis petang masa pulang dari Shaklee HQ. Masa di HQ di main dalam play area tu. Sejuk bukan main. 

Mama bawa jumpa Doktor Suraya hari Jumaat tengahari lepas ambil kakak sekolah agama. Doktor kata alergik. Lepas tu mama pun cerita yang sudah 2 hari ni mama memang tak sempat nak masak. Makan kat luar je. 

Doktor bagi ubat sapu dan ubat makan. Ubat makan tu serupa macam ubat selesema. Mama tak bagi dua ubat ni sebab mama rasa tak perlu.

Balik rumah mama pun buatlah macam biasa je. Kata doktor tak membimbangkan pun. Mama mandikan Sofea dengan pencuci pelbagai guna Basic H dan sapu satu badan dengan Herbal Blend. Semuanya dari Shaklee. 

Mula-mula makin banyak bintik merah yang keluar. Tapi Sofea aktif macam biasa je. Tak nampak pula dia menggaru. Hari Sabtu tu siap mama bawa Sofea pergi NC Shaklee di Sunway Convention. Baik sangat dia. Banyak menyusu dan banyak tidur. 

Hari Ahad pun tak banyak beza. Bila mama nak mandikan petang tu baru mama perasan merah-merah tu dah mula pudar. Hari Isnin makin pudar dan dah baik macam biasa. Ya Allah. Syukur sangat. Alhamdulillah. 

Tips: yang penting banyakkan doa. Banyakkan zikir. Usaha terus terusan. Sepatutnya bila mama tengok keadaan makin teruk bila pertama kali sapu, mama berhenti . Tapi mama teruskan juga. Suami cakap, Mula-mula memang macam tu. Dia akan keluar semua merah-merah. Lama-lama beransur pulih. 

herbal blend, testimoni herbal blend, shaklee puchong, shaklee amanputra, shaklee Putra Perdana, shaklee putrajaya, shaklee cyberjaya,
 Alergi Kulit 


Ok yang ni saya sarankan ibu-ibu simpan stok Herbal Blend ni di rumah untuk kegunaan harian. Bahan-bahan dalam Herbal Blend ni banyak sangat faedahnya

Alhamdulillah dengan izin Allah 2 gabungan produk ni memang berkesan. Dah banyak kali saya guna. 

Kongsikan kisah benar saya ini mungkin ramai yang boleh mendapat manfaatnya.
Hubungi saya untuk maklumat lanjut.

Whatapps/sms: 019 2250752 
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop

COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit  

bayi alergi

Testimoni Alfalfa Complex dan OsteMatrix

5:00 PM

Testimoni Alfalfa Complex dan OsteMatrix

Suatu kepuasan bila customer mendapat manfaat dari produk yang kita jual. 

Jemput baca perkongsian auntie ni. Saya seronok baca kisah dia. Dulu bangun tidur nak pijak kaki kat lantai pun sakit. Nak buang air besar pun seminggu sekali.

Lepas makan Alfalfa dengan OsteMatrix tak lama pun. Tak sampai sebulan dah nampak hasilnya. 

Jom kita panjangkan kisah ini semoga ramai yang mendapat manfaatnya.

PM 019 225 0752.

Shaklee puchong, shaklee cyberjaya, shaklee Putra Perdana, shaklee amanputra, testimoni alfalfa, testimoni herbal blend, bayi alergi,
Testimoni Alfalfa Complex dan OsteMatrix
Hubungi saya untuk maklumat lanjut.

Whatapps/sms: 019 2250752 
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit  

pengedar shaklee taman amanputra puchong

Vitamin C Murah

10:00 AM

Vitamin C Murah

Aduhai... taip berjela-jela tiba-tiba semuanya hilang sekelip mata. Bukan rezeki saya nak berkongsi ayat yang panjang itu.

Tak mengapa. Kali ini saya taip pendek je. Antara respon penggemar vitamin C Shaklee. Vitamin C ni antara vitamin kegemaran saya dan suami. Vitamin cinta gitu. Hehe.

Apa bestnya vitamin Shaklee berbanding vitamin C jenama lain?

Mengandungi hanya 100% bahan semulajadi

Diekstrak daripada kanji jagung ("sumber semulajadi vitamin C"). Ia dihasilkan menyerupai molekul yang sama dalam buah sitrus. Mengandungi 120mg bioflavonoids. Bioflavonoids-meningkatkan lagi fungsi vitamin C, mencegah pengoksidaan vitamin C dalam badan dan mengawal paras kolesterol sihat

Bersifat Sustained Release


Setiap tablet vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah oren termasuk kulitnya dan ianya dibebaskan setiap jam sebanyak 1.5 hidangan. Dengan mengambil vitamin C Shaklee, vitamin C mampu kekal di dalam plasma darah kita berterusan. Bahasa mudahnya, vitamin C dilepaskan secara perlahan-lahan di dalam tubuh. Ini sangat penting kerana vitamin C larut air, dan mudah rosak. Jika kita mengambil vitamin C yang tidak bersifat sustained release, ia akan larut dalam darah dan terus dibuang melalui air kencing. Ia perlu ditop up secara manual untuk mengekalkannya di dalam darah. Mudahnya kalau ambil yang sustained release. Tak payah 'top up' banyak kaliKalau beli bulan ni dapat harga istimewa . Beli twin pack dapat diskaun 5%. Atau beli 7 pada harga 6 botol sahaja. Best ke best ?

Apa kata mereka yang pernah makan vitamin C Shaklee?

Sustained Release Vita C 500mg, shaklee cyberjaya, shaklee puchong, pengedar shaklee taman amanputra puchong, shaklee Putra Perdana, testimoni vitamin C
Vitamin C Murah

Cegah/Rawat Sakit Sendi

10:00 AM

Cegah/Rawat Sakit Sendi

3 vitamin serangkai ini sangat popular kerana sangat berkesan merawat sakit sendi. Raaaamai sangat antara warga emas yang mengalami sakit sendi. Sangat sakit terutamanya ketika hendak solat.


shaklee cyberjaya, shaklee puchong, pengedar shaklee taman amanputra puchong, shaklee Putra Perdana, omega guard, ostematrix, ajht, advance joint health, sakit sendi,
Cegah/Rawat Sakit Sendi

AJHT 

Memang diakui oleh penggunanya sangat berkesan bagi mengurangkan masalah sakit-sakit sendi. Kandungan glukosakamina didalam AJHT akan membantu memberikan keselesaan kusyen sendi dan tulang rawan yang sihat.

Ostematrix 


Mengandungi Vitamin D, Kalsium, Magnesium, Zink dan mineral lain untuk kesihatan tulang dan mengelakkan osteoporosis. Untuk tidur yang lebih lena dan melawaskan pembuangan. Anda akan rasa sakit sengal sengal akan berkurangan dengan kadar segera.


Omega Guard  


Kaya dengan omega-3, EPA, DHA, ALA dan diperbuat dari minyak ikan laut dalam yang melalui 3 saringan penulenan. Bukan sahaja baik untuk sel-sel otak berhubung ia juga sangat berkesan sebagai anti keradangan sendi. Membantu juga dalam pengurangan paras koleterol dalam darah dan mengurangkan selera makan.

Cegah dari awal. Yang muda pun tak lari dari masalah ini terutamanya yang aktif bersukan dan pernah mengalami kemalangan.

Hubungi saya untuk maklumat lanjut.

Whatapps/sms: 019 2250752 
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit  

omega guard

Tips Memilih Minyak Ikan di Pasaran

10:00 AM

Tips Memilih Minyak Ikan di Pasaran


Saya pasti ramai yang dah aware tentang betapa pentingnya pengambilan minyak ikan yang kaya dengan DHA dan EPA dalam pemakanan kita. Baik untuk orang dewasa atau sejak bayi lagi.

Tapi yang menjadi isunya ialah bagaimana memilih minyak ikan yang terbaik. Terdapat banyak jenis, jenama dan sumber yang berbeza. 

Untuk mengetahui sesuatu minyak ikan itu berkualiti tinggi atau tidak, kita lihat pada berapa tinggi kepekatan dan ketulenan minyak ikan tersebut serta kandungan minyak ikan dalam setiap capsul yang di makan.

Jangan terkejut pula kalau kita tengok saiz hidangan 1200mg tapi kandungan EPA dan DHA nya cuma 660mg. Selebihnya bukannya minyak ikan tetapi mungkin lemak ikan. 

Semua orang yang beli dan makan minyak ikan semestinya mahukan khasiat daripada minyak ikan. Bukannya lemak. Kannnn???

Jom kita tengok apa yang Shaklee Omega Guard tawarkan. 

1000mg / servings

540mg EPA + 360mg DHA = 900mg kandungan minyak

JADI...

90% adalah minyak ikan yg berkualiti!

Ada banyak lagi fakta menarik tentang Omega Guard Shaklee. Nanti kita cerita lagi.

Untuk maklumat lanjut boleh cek blog saya 

http://mamanurins.blogspot.my/search/label/omega%20guard?m=1

shaklee cyberjaya, shaklee puchong, pengedar shaklee taman amanputra puchong, shaklee Putra Perdana, omega guard,
Tips Memilih Minyak Ikan di Pasaran


Selain itu...minyak ikan shaklee (omega guard) melalui 3x penyulingan

Penyulingan TIGA molekul

✅BEBAS dari logam berat dan bahan cemar
❌TIDAK mengandungi oksida dan lemak trans
❌TIADA bau dan rasa ikan

Whatapps/sms: 019 2250752 
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit  


Bila Anak Kurang Selera Makan

Bila Anak Kurang Selera Makan

4:08 PM

Bila Anak Kurang Selera Makan

Sejak Nurin Sofea masuk setahun, saya rasa susah sangat untuk memenuhi selera makannya. Ada kalanya dia makan banyak. Ada ketika cuma sesudu dua. Pernah juga tak mahu makan langsung. Hanya susu ibu sahaja. Makanan kegemarannya yang dikenalpasti dia suka ialah buah-buahan. Setakat ni semua buah yang diberikan disukainya termasuk lemon yang masam itu. Tapi dia perlukan makanan seimbang. Buah sahaja tidak memenuhi nutrisi harian.

Pernah saya terlalu sedih kerana dia menolak makanan. Saya berdoa semoga Allah ilhamkan saya makanan yang disukainya. Alhamdulillah. Beberapa minggu selepas itu selera dia berubah. Hanya beberapa minggu. Kemudia dia menolak lagi. Saya tetap berdoa dan suami mencadangkan agar saya biarkan Sofea makan sendiri. Jadi saya perlu rajin melayannya.

Sejak semalam dia makan sendiri. Saya sediakan makanan bite size untuk dia. Alhamdulillah. Nampak berselera dan ceria. Bersepah jangan cerita lah. Hihi. Itulah kesusahan yang membahagiakan. Nikmat yang mana satukah yang hendak engkau dustakan?

Ibu ibu kalau ada resepi dan menu untuk sofea sila taip di ruangan komen ya. Mamanurins kadangkala ketandusan idea.

Bila Anak Kurang Selera Makan


Whatapps/sms: 019 2250752 
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit  

pengedar shaklee taman amanputra puchong

Set Berpantang Asas Shaklee

3:34 PM

Set Berpantang Asas Shaklee

Lama sungguh saya menyepikan diri dari berblogging. Sibuk dengan FB dan pelbagai sosia media yang lain. So lame excused. In fact saya sedang berusaha keras untuk update tapi mungkin belum ditakdirkan lagi untuk meluahkan di blog ini. Apa pun moga penulisan ini bermanfaat untuk anda yang sedang membaca.

Saya nak tanya ni, ada yang tengah survey set berpantang ke tu? Apa kata survey untuk set berpantang asas shaklee juga. Murah. Berkesan. Boleh guna sehingga 4 - 6 bulan. Maksudnya boleh dilanjutkan untuk supplement penyusuan. Saya dah mencubanya. Memang sangat berbaloi.

Apa itu Set Berpantang Asas Shaklee?


Vita Lea.


*Vita Lea merupakan multi vitamin lengkap di dalam satu tablet dengan 28 jenis vitamin dan mineral.
*Ia mengandungi zat besi yang sangat penting untuk pembinaan sel darah merah.
*Mengelakkan ibu berpantang daripada kelihatan pucat lesi, lesu dan tidak bermaya
*Mengelakkan pengsan atau pitam.
*Meningkatkan tenaga.


B complex.


*Membantu dalam proses pembinaan sel darah merah
*Menstabilkan hormon.
*Ibu berpantang lebih bertenang dan tidak mudah rasa stress dan meroyan.
*Hormon yang stabil membantu untuk proses pemulihan bagi si ibu yang baru melahirkan anak.
*Meningkatkan imun sistem dan pertahanan badan.
*Ibu yang tenang berupaya menghasilkan susu yang banyak


Zinc Complex.


*Membantu mempercepatkan proses baik luka.
*Vitamin yang penting untuk pertumbuhan dan tumbesaran
*Mengurangkan keguguran rambut ibu
*Pengambilan zink setiap hari dalam diet ibu berpantang mempercepatkan pemulihan ibu berpantang.

Vita-C Plus 500mg.


*Sebagai antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan ibu dan bayi dan menjadikan kulit lebih cantik, putih dan bersih
*Mengelakkan selsema
*Menguatkan antibodi dan pertahanan badan
*Mempercepatkan pemulihan luka
*Mengelakkan pendarahan.


Untuk maklumat lanjut boleh baca kat link ini 

http://mamanurins.blogspot.my/search/label/set%20berpantang?m=1

Ada banyak perkongsian menarik di sana.

Ada juga testimoni dari customer. Jom kita tengok apa kata mereka.

shaklee cyberjaya, shaklee puchong, set berpantang, vita lea, vita c, zinc, b complex
Set Berpantang Asas Shaklee

Whatapps/sms: 019 2250752 
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit