Bila Anak Kurang Selera Makan - CIK MIL MILA

Wednesday, April 20, 2016

Bila Anak Kurang Selera Makan

Bila Anak Kurang Selera Makan

Sejak Nurin Sofea masuk setahun, saya rasa susah sangat untuk memenuhi selera makannya. Ada kalanya dia makan banyak. Ada ketika cuma sesudu dua. Pernah juga tak mahu makan langsung. Hanya susu ibu sahaja. Makanan kegemarannya yang dikenalpasti dia suka ialah buah-buahan. Setakat ni semua buah yang diberikan disukainya termasuk lemon yang masam itu. Tapi dia perlukan makanan seimbang. Buah sahaja tidak memenuhi nutrisi harian.

Pernah saya terlalu sedih kerana dia menolak makanan. Saya berdoa semoga Allah ilhamkan saya makanan yang disukainya. Alhamdulillah. Beberapa minggu selepas itu selera dia berubah. Hanya beberapa minggu. Kemudia dia menolak lagi. Saya tetap berdoa dan suami mencadangkan agar saya biarkan Sofea makan sendiri. Jadi saya perlu rajin melayannya.

Sejak semalam dia makan sendiri. Saya sediakan makanan bite size untuk dia. Alhamdulillah. Nampak berselera dan ceria. Bersepah jangan cerita lah. Hihi. Itulah kesusahan yang membahagiakan. Nikmat yang mana satukah yang hendak engkau dustakan?

Ibu ibu kalau ada resepi dan menu untuk sofea sila taip di ruangan komen ya. Mamanurins kadangkala ketandusan idea.

Bila Anak Kurang Selera Makan


Whatapps/sms: 019 2250752 
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.
Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit  

No comments: