Ragam Anak-anak di Hari Nuzul Quran - CIK MIL MILA

Friday, July 26, 2013

Ragam Anak-anak di Hari Nuzul Quran

Gigi depan Nurin dah dicabut. Agak-agak siapa yang cabut? Malam Rabu lepas semasa makan di Pizza Hut (read:makan bukan buka puasa sebab makan pukul 9:30pm) gigi depan dia berdarah dan bergoyang. Kalau ditarik memang boleh tercabut.




Saya paksa en Hubby cabut pada saat itu juga. Hahahahahaha.  Kejam. Nurin tak mahu. Habis serviettes atas meja untuk mengelap darah yang banyak. Akhirnya kami mengalah.
Esok petangnya masa mengambil si comel ni dari school gigi depan dia sudah pun tercabut.  Bila ditanya siapa yang cabut,  dia kata kawan sekelasnya!! Tarik nafas panjang saya dibuatnya.

Yang si kecil Alya Fatihah hari ni buat saya kagum. Dia boleh pakai baju saya dan solat.  Baju saya jadi jubah untuk dia. 



Ya Allah jadikanlah anak - anak ku antara orang - orang yang mengerjakan solat. Mereka lah saham akhirat kami.

No comments: