Shaklee Membership Fee: RM65 Sahaja. - CIK MIL MILA

Tuesday, August 27, 2013

Shaklee Membership Fee: RM65 Sahaja.

Sejak akhir-akhir ini, news feed FB saya penuh dengan cerita MLM xxx, yang dikatakan menjual marketing plan. Modal agak besar sehingga perlu mengambil personal loan. Bonus permulaan yang lumayan, tapi tidak bertahan lama.

Saya tak mahu komen tentang MLM lain. Saya mahu kongsi MLM yang saya cinta sekarang, Shaklee.

Untuk join membership, hanya perlukan RM65+RM10 (sekiranya perlu di pos) seumur hidup. Untuk mendapatkan free membership pula, Shaklee telah menetapkan pembelian sebanyak 200UV lebih kurang RM680. Dah la nak jadi member murah, boleh dapat free membership pula. Best kan?

Saya berbekalkan modal RM75 dan telah mendapat bonus 4 angka sebulan secara sambilan (part time). Mentor kami dalam Shaklee tidak menggalakkan kami bermodal besar dengan membeli stok yang banyak. Untuk permulaan, kami digalakkan membeli vitamin untuk diri sendiri dan keluarga. Sekiranya ada pesanan dari customer secara online, saya akan meminta bayaran dahulu (Modus operandi yang sama dengan biz online). Setelah pembayaran diterima, saya akan buat pesanan di Shaklee HQ, buat pembayaran ke akaun HQ (kad debit/kad kredit/maybank2u) dan HQ akan pos terus pesanan itu kepada customer.

Mudah bukan? Dengan cara ini, saya tidak perlu simpan stok dan hampir tidak perlu mendahulukan duit saya sendiri.

Bagaimana sekiranya saya perlu COD kepada customer? Untuk COD saya perlu simpan stok kerana bayaran hanya akan diterima ketika saya menghantar vitamin. Saya simpan stok yang famous sahaja. 

Itu ketika saya bermula dengan biz ini, ketika itu saya belum berani untuk menyimpan stok yang banyak. Sikit demi sedikit, biz ini menampakkan hasilnya. Rupanya mentor saya kata, stok itu umpama semut, jika ada stok, makin mudah perjalanan biz ini. Untuk berjaya, saya perlu ikut cara orang yang berjaya.Sekarang saya dah ada stok simpanan saya sendiri. Alhamdulillah. Jadi leader perlu act like a leader.

Hari ke hari, dowlines saya bertambah. Seperti mana mentor saya membantu saya, begitu juga lah saya membantu downlines saya. Hebatnya MLM ini, untuk berjaya, kita perlu bantu downlines kita berjaya.

Nak cerita panjang lagi ni..tapi tak pa la.

Berminat? Sila hubungi saya.

 Call/whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: Normila Muhamad
Like Fan Page: Mamanurins Vitamin Shop
Blog: www.mamanurins.blogspot.com

No comments: