Kereta ada Meter untuk Penyelenggaraan.Manusia??? - CIK MIL MILA

Wednesday, October 22, 2014

Kereta ada Meter untuk Penyelenggaraan.Manusia???

Bukan kenderaan sahaja perlu diservis, manusia lagi- lagilah perlu. Kereta misalnya, mudah sahaja untuk diselenggara, kerana setiap kereta sudah tersedia meter untuk panduan. Pada kilometer tertentu kita perlu menukar  minyak hitam atau pun servis yang lain. Jika tiada kepakaran, hantar sajalah ke bengkel dan bayar harganya. Jika kita tidak mengikut 'user manual' yang dikeluarkan oleh pengeluar kereta, prestasi kereta kita pastilah terganggu. Apa jadi pula jika kita langsung tidak servis? Silap haribulan memang perlu overhaul. Berapa pula kosnya? Sudah pasti kos penyelenggaraan berjadual lebih murah daripada kos overhaul. Belum cerita lagi tentang pembaziran masa dan kesusahan yang dialami jika kerosakan terjadi dalam perjalanan.

Sumber: Google

Bagaimana dengan manusia? Hebatnya ciptaan Allah ini, tidak setanding kuasa manusia. Tubuh badan kita adalah amanah dari Allah. Wajib kita menjaga kesihatan untuk mengabdikan diri kepadaNya.

Oleh yang demikian janganlah kita ambil remeh tentang isu kesihatan. Makan yang baik-baik, buat perkara-perkara baik, doa yang baik-baik. Semuanya kerana Allah. Sebab bila kita sihat, tiada masalah untuk kita ke sana sini menhadiri  majlis ilmu dan memperelokkan lagi amalan dan pengabdian kita kepada yang Esa

Untuk tujuan itu, bukan mudah untuk kita makan makanan yang berkhasiat sepenuhnya sekarang ini. Dengan banyaknya pencemaran, tumbuh-tumbuhan yang sudah diubah genetiknya dan pelbagai isu lagi. Apakah solusinya? Cubalah sebaik mungkin mencari makanan yang berkhasiat dan tambahkan supplement untuk menampung kekurangan nutrisi dalam badan.

Saya selalu sebut rasanya tentang perkara ini. Untuk permulaan, eloklah kita mulakan dengan men detox usus kita dulu dengan Herb-Lax. Mengapa kita perlukan ini dahulu sebelum yang lain-lain?

Secara umumnya, nutrien diserap dalam tubuh kita di bahagian usus kecil. Sebelum sampai ke usus kecil, ia dicerna dan diuraikan kepada bentuk ringkas agar dapat diserap oleh tubuh. Kita seringkali mengambil ubat, makan terlalu banyak makanan yang diproses dan pengambilan daging, hasil tenusu dan ayam yang bukan organik (terlalu banyak antibiotik dicucuk) menyebabkan badan kita menjadi bermukus. Ini menganggu fungsi sistem pencernaan dan organ penyingkiran seperti usus, hati dan buah pinggang.

Herb-Lax paling bagus dan selamat untuk menyingkirkan permasalahan ini. Bagaimana Herb-Lax membantu? Ia berfungsi sebagai detoksifikasi. Detox adalah proses pembersihan usus, segala toksin yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Mungkin ada yang makan vitamin tapi tak nampak kesan atau manfaatnya. Puncanya mungkin masalah usus.

Ramuan asas produk ini terdiri daripada kombinasi sains perubatan tradisi dan teknologi barat. Ia mengandungi 9 herba semulajadi: alfalfa leaves, senna leaves, anise seed, blue malva flower, buckhorn bark, licorice root, rhubarb root, fennel seed dan culver's root. Sifatnya yang menggalakkan tindakan pembersihan yang lembut terbukti kesesuaiannya secara klinikal untuk digunakan oleh tubuh kita untuk jangka masa panjang.

Apakah Manfaat Utama Herb-Lax
  • Pembersihan najis yang tersekat
  • Merangsang usus untuk percepatkan proses pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh kita
  • Membantu masalah sembelit
  • Tindakan pembersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus (natural bowel movement) dan secara langsungnya membantu masalah sembelit
  • Mengempiskan perut
  • Ia membantu dalam mengurangkan atau memberi kepejalan pada perut
Selepas proses detox ini bolehlah amalkan supplement yang asas untuk kesihatan optimum. Anda boleh klik link ini untuk mengetahui dengan lebih lanjut.

http://www.mamanurins.blogspot.com/2014/02/set-family-wellness-shaklee.html
Untuk konsultasi sila hubungi no di bawah ini ya.



Call/whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com

 *Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: