Meal Shakes: Anak-anak Suka Makan Sayur-sayuran - CIK MIL MILA

Tuesday, October 28, 2014

Meal Shakes: Anak-anak Suka Makan Sayur-sayuran

Menu tengahari tadi ialah Sambal Udang dan Sawi Putih Masak Lemak. Ini memang favourite anakanda saya Nurin dan Alya. Sejak setia dengan Mealshake dan ESP sebagai sarapan, Nurin sudah tidak ada masalah selera makan, malah dia mula berjinak-jinak dengan sayur-sayuran. Sayur kegemarannya lebih kepada sayuran berdaun hijau seperti bayam, kangkung dan sawi putih. Kalau bayam dia lebih suka bayam masak air, kangkung goreng belacan dan sawi putih masak lemak. Kalau diubah cara masak, kemungkinan dia makan sedikit sahaja. 

Walaupun begitu, saya bersyukur sebab dia boleh makan sayur. Sebenarnya banyak lagi sayur yang dia suka seperti petola, kobis, kacang panjang, cendawan dan kobis bunga. Ulaman yang saya perasan dia lebih kepada salad.  Alya pula lebih mengikut-ngikut selera kakaknya. Sejak akhir-akhir ini, Nurin sudah mencuba terung. Sedap katanya. Ada satu jenis sayur yang memang kami sekat pengambilannya! Petai!!!

Dia sangat suka petai. Saya di rumah jarang membeli dan memasak petai. Adakalanya suami beli juga, tapi menu saya untuk itu agak terhad. Mama mertua saya pula suka masak petai, dan bila kami ke sana ada menu itu, tentulah Nurin yang melompat riang! Dia sangat suka petai!



Mengapa saya kata sejak konsisten minum Mealshakes Nurin dan Alya sudah mula suka kepada sayur-sayuran? 

Kerana mereka sudah mendapat nutrisi yang lengkap daripada Mealshakes jadi mereka tidak mengalami masalah selera makan.  Ia diperbuat daripada bahan semulajadi, iaitu buah-buaha, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu). Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protein yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam sistem tubuh dari peringkat bayi hingga ke orang dewasa. 

Untuk mengetahui lebih lanjut tentang Mealshakes yang hebat ini jemput baca di bawah ini


Rasanya sangat lazat, tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula triuan. Ianya hanya mengandungi 120 kalori untuk setiap hidangan. Terpulang kepada anda untuk menikmatinya



Call/whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com
*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: