Tips Memilih Vitamin - CIK MIL MILA

Wednesday, October 22, 2014

Tips Memilih Vitamin

Iklan memainkan emosi. Kadang-kadang iklan itu tak kisahlah di televisyen, radio atau di FB sekalipun, rasanya macam tak logik tapi apabila kita sentiasa di momok momokkan, akhirnya kita terikut-ikut dan terpedaya juga.

Sumber: www.shaklee.com.my

Jika itu baik untuk kita, iman kita, dan tubuh badan kita, tak mengapalah. Sekurang-kurangnya kita buat ikut landasan yang diredhai. Kalau mengikut emosi ke arah yang tak betul, apa nk jawab kat akhirat nanti. Iklan sebenarnya bermain dengan minda segar kita. Ia seperti lagu di corong-corong radio. Mula-mula bila lagu baru keluar rasa macam janggal dan kurang sedap di dengar. Bila DJ asyik mainkan lama-lama ia jadi siulan kita.

Apa kaitan iklan dengan tips memilih vitamin. Mengapa vitamin yang bagus dan baik jarang sekali diiklankan, sebaliknya yang kurang baik sentiasa diiklankan? Ia seperti kereta mahal. Tak perlu diiklankan tapi permintaan tetap ada! Shaklee tidak mahu membayar kos pengiklanan yang banyak kepada media. Daripada dia membayar kepada advertiser, eloklah dia bayar bonus besar kepada pengedar-pengedarnya.

Berhati-hati dengan kata-kata manis si penjual. Buatlah kajian serba sedikit yang penting pastikan sumbernya dan ketulenan produk.Selamat dan mematuhi undang-undang. Jangan mudah terpedaya dengan testimoni tanpa ada merasainya sendiri. Sebab itulah saya sarankan Shaklee. Mengapa?

Sumber: www.shaklee.com.my

Kerana produk itu kami uji sendiri pada tubuh badan sendiri dan pada keluarga kami. Setelah merasai keberkesannya barulah kami berani berkongsi segala kebaikannya kepada orang-orang di luar sana. Masakan berani kami hendak berkongsi kalau ianya berbahaya dan tidak selamat untuk diambil!

Kenapa ambil supplement? Saya dah pernah cerita panjang lebar dulu. Boleh cek link di bawah ini.

http://www.mamanurins.blogspot.com/2013/03/mengapa-kita-perlu-supplemenvitamin.html

Kenapa dulu-dulu mak mak kita, nenek kita tak perlu makan supplement tapi usia mereka tetap panjang tanpa penyakit? Sedia maklum, dulu-dulu tanah atau soil kita sangat tinggi nutrisi. Tiada pestisid, tiada baja kimia dan sangat organik. Sebab tu orang dulu-dulu makanlah apa sahaja yang ditanam. Ulam-ulaman menjadi amalan. Even, ayam, itik, lembu semuanya makan daun-daun, rumput-rumput yang asli. Tiada makanan haiwan ini yang diproses. Sebab tu daging mereka berkhasiat dan hasil tenusu mereka segar tanpa kimia.

Sekarang bagaimana? Bila dah moden, tanah sudah tidak ada banyak nutrisi. Sayur-sayurn, buah-buahan pula mengandungi banyak bahan kimia yang kita tak sedar.

Untuk memilih vitamin, pastikan ianya punya kajian saintifik dan efektif komponen. Shaklee sangat jelas dengan hal ini. Boleh ke link ini untuk maklumat lanjut

http://www.shaklee.com.my/ms/about/

Dan sebenarnya saya pernah juga menulis Tips Memilih Vitamin di sini

http://www.mamanurins.blogspot.com/search/label/tips%20memilih%20vitamin

Cari saya jika anda perlukan pengedar yang boleh dipercayait

Call/whatapps/sms: 019 2250752 
Email : normila.muhamad@gmail.com 
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad 
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop 
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com 
*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: