Pantang Larang Minum Susu untuk Ibu Mengandung - CIK MIL MILA

Thursday, December 4, 2014

Pantang Larang Minum Susu untuk Ibu Mengandung

Entry ini khas untuk ibu mengandung yang ada GDM ye. Ini adalah khidmat nasihat dari dietitian atau pakar pemakanan Kementerian Kesihatan Malaysia. Oleh kerana saya sendiri GDM jadi saya 'layak' untuk di konsultasi. Hehe. 
Sumber: Google


Ibu mengandung yang ada GDM tidak boleh atau tidak digalakkan minum apa jua susu khas ibu mengandung. Menurut kata puan dietitian tu kerana susu untuk ibu mengandung diperkayakan dengan kandungan zat besi yang tinggi. Apabila zat besi tinggi rasa susu agak pahit dan tidak sedap. Untuk menyedapkan rasa susu, pengeluar menambah kandungan gula yang banyak. Haaa... sebab tu la susu ibu mengandung manis.

Ibu-ibu yang tiada masalah GDM atau diabetik jangan risau. Teruskan minum jika anda suka. Nasihat saya, jika anda ingin kalsium , magnesium , vitamin D yang cukup untuk keperluan diri dan bayi dalam kandungan tanpa mengambil risiko ambillah supplement dari Shaklee iaitu Ostematrix. Yang pasti tiada gula dan satu hidangan sehari mencukupi tanpa perlu minum susu lagi.

Saya dah rasa bezanya. Kaki saya tidak kejang lagi. Tidur lena dan pagi yang segar. Nak rasa pengalaman yang sama? Jom hubungi saya!
Call/whatapps/sms: 019 2250752

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: