Mahu Menurunkan Berat Badan dengan Shaklee? - CIK MIL MILA

Saturday, May 11, 2013

Mahu Menurunkan Berat Badan dengan Shaklee?



Tergelak bila teringat saat pertama kali saya mahu cuba vitamin Shaklee. Mula mula ‘desperate’ mahu kurus. Bila mentor biz saya Jannatul Fadilah consult saya, dia kata elok lah kalau saya bagi badan saya sihat dulu. Baru la ada stamina untuk bersenam secara konsisten. Ada betul nya juga. Macamana hendak kurus kalau makanan tidak seimbang, sementelah lesu sepanjang masa untuk bersenam?

Dengan nasihat professional nya, saya mencuba set kesihatan optimum dan berjangkit-jangkit dengan set-set lain. Sejujurnya, vitamin Shaklee memang hebat. Dari makan makan sendiri, berkongsi cerita dengan keluarga dan kawan-kawan terdekat, Ia menjadi periuk nasi kedua saya. Bemula dengan dua angka, tiga angka dan menjadi 4 angka. Pendapatan sambilan 4 angka? Alhamdulillah, rezeki dari Allah. Siapa pula hendak bagi kan? 

Berbalik cerita tentang set kurus tu, saya lebih suka namakan dia Set Diet Program.  Bagaimana ia membantu menurunkan berat badan dan ukuran nya sekali. Ada tiga langkah.

Detoksifikasi atau dikenali dengan DETOX sahaja.
Apa itu detox? Detox adalah proses pembersihan usus, segala toksin yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Mungkin ada yang pernah berdiet tapi tak nampak kesannya. Puncanya mungkin masalah usus. Bila toksin banyak, badan akan sukar untuk menyerap nutrien yang diambil samada daripada supplemen atau diet harian. Kami cadangkan supplemen herb lax dan alfalfa untuk tujuan ini.

Herb Lax membersihkan najis yang tersekat di usus. Ia merangsang usus untuk mempercepatkan secara lembut dan membantu masalah sembelit. Tindakan permbersihannya yang lembut boleh mengembalikan semula proses semulajadi pergerakan usus (natural bowel movement)
Memecahkan Lemak
Supplemen yang sesuai untuk tujuan ini ialah Lecithin atau Omega Guard. Lecithin menyerap vitamin yang larut lemak. Ia bertindak untuk memecahkan lemak dan kolesterol. Membersih salur darah malah pengambilan tambahan membantu mengemulsi dan metabolism lemak, kolesterol dan trigliserid di dalam tubuh.

Ia dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak, dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung di dalam darah, dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membran. Lecithin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.
Membina otot dengan protein
Protein adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta komponen utama kepada hormon manusia. Protein sangat diperlukan untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%. Kerana apabila lemak diuraikan daripada badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruangan yang kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam.Untuk protein terbaik, kami ada Cinch Shake atau ESP.


Jadi, perlukah anda mengambil kesemua produk?

TERBAIK adalah ambil semua tapi saya faham mungkin ada yang mengalami kekangan kewangan. Untuk mereka ini, boleh mulakan samada dengan herb-lax+lecithin atau alfalfa+lecithin dulu. Selepas berat badan mula turun, boleh tambah protein. Jangan risau kami boleh menawarkan set mengikut bajet pelanggan.

Mengambil supplemen yang baik, tapi tidak mengambil pemakanan yang seimbang juga tidak membantu. Lebihkan pengambilan buah buahan dan sayuran. Kurangkan makanan yang diproses. Segar lebih baik . Makanan yang diproses biasanya mengandungi Indeks Glisemik dan kalori yang tinggi. Pengambilan air yang banyak itu juga sangat penting. Pastikan pengambilan air lebih dari 3 liter.

Bila stamina bertambah, barulah boleh bersenam dengan konsisten. Selamat mencuba.

Call/whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: Normila Muhamad
Like Fan Page: Mamanurins Vitamin Shop
Blog: www.mamanurins.blogspot.com
*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit






No comments: