"Rambut saya banyak gugur laaaaa" - CIK MIL MILA

Saturday, July 27, 2013

"Rambut saya banyak gugur laaaaa"

"Rambut saya banyak gugur la"

Biasakan dengar dialog ini. Sebenarnya saya pun mengalami perkara yang sama. Paling ketara setelah melahirkan dua anak-anak bertuah ini. Bangun tidur berhelai-helai rambut di bantal tidur saya. Sedih dengan keadaan itu, saya elakkan berambut panjang. Saya sentiasa berambut pendek.  Sahabat-sahabat rapat dan keluarga sudah faham betul dengan saya.

Senang nak manage. Suami lebih rela saya berambut panjang, tapi dia tahu keadaan isteri dia makanya dia terpaksa akur.

Saya juga rimas bila rambut bersepah-sepah di lantai yang putih bersih. Melekat pula di permaidani. Apatah lagi dalam bilik air, hampir tersumbat dibuatnya. Kalau diikutkan, segenggam  rambut saya itu. Lama lama boleh jadi  botak.

Di awal pembabitan saya dengan Shaklee, saya mengambil wellness set, dan saya juga ambil set zinc utk kesuburan. Sikit demi sedikit saya dapati rambut saya masih juga gugur tetapi semakin berkurangan. Lama kelamaan makin kurang dan kurang. Tiada lagi rambut berguguran di bantal. Bila bersyampu, rambut yang dulunya lebih kurang segenggam, sekarang yang gugur sangat sedikit. Alhamdulillah.

Selama ini saya memakai syampu pelbagai jenama. Kesan yang sama. Tiada beza langsung. Kalau tak syampu, rambut kusut dan busuk. Rambut gugur jangan cerita lah. Haih.

Menyedari Shaklee sebagai syarikat yang sudah bertapak selama lebih 50 tahun dan telah mencipta produk yang SELAMAT dan terbukti BERKESAN, saya pun berani untuk mencuba produk rambut ProSante.

Saya kaji dan mengkaji, akhirnya saya buat keputusan untuk mencuba ProSante dari Shaklee!

Lebih hebat dari yang saya jangkakan, seronok betul saya.

Saya lebih berani menyimpan rambut panjang sekarang. Lebih yakin di hadapan suami saya. Dia pun happy dengan penampilan baru yang meyakinkan..hehe...  

Sedikit tips dari saya untuk rambut yang sihat dan kuat

1. Elakkan sikat rambut ketika rambut basah
2. Pilih syampu yang betul, makan supplemen yang mengandungi zinc.
3. Pilih sikat yang betul
4. Urut kepala ketika bersyampu.

Tak dapat lah nak menempek gambar. Aurat.

Nak tahu pasal ProSante dari Shaklee? Tunggu entry seterusnya ya..

COD di kawasan berikut:- Puchong, Cyberjaya, Putrajaya, Bandar Baru Bangi, Serdang, Seri Kembangan,
Equine Park, Pasar Borong Selangor, Pulau Meranti, Highway MEX, Bukit Jalil, Sri Petaling, Kuchai Lama, Klang Lama, Sg Besi, Kem Sg Besi, UPNM, BTS, The Mines dan kawasan-kawasan sekitarnya.

Call/whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: Normila Muhamad
Like Fan Page: Mamanurins Vitamin Shop
Blog: www.mamanurins.blogspot.com

* Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments: