Hepatitis B dan Interferon. Drug vs Natural. - CIK MIL MILA

Monday, October 28, 2013

Hepatitis B dan Interferon. Drug vs Natural.

Setelah saya disahkan positif  Hepatitis B, saya giat mencari supplemen yang boleh membantu meningkatkan antibodi saya. Menurut perbincangan dengan dokor pakar gastro, sistem imun saya terlalu rendah yang menyebabkan saya dijangkiti. Punca virus tidak diketahui asal usulnya.

Menurutnya, jika antibodi badan seseorang itu melebihi 100 mIU/mL , kemungkinan besar ianya dijangkiti, sangat rendah. Bermakna suami tidak perlu gusar kerana ia antibodi dia sangat kuat dan boleh melawan serangann virus.

Alhamdulillah.

Saya dijadualkan untuk  mendapat suntikan Interferon tahun hadapan. Bergantung kepada stok. 

Saya berdoa supaya saya tidak perlu mengambil Interferon ini. 

Mengapa?

Sebab saya mahu merawat secara natural. Bukan dengan 'drug' yang sudah pastinya punya kesan sampingan. Berpandukan sumber 'google' dan bahan bacaan lain, penerima ubat ini mungkin menghadapi kesan sampingan seperti kelesuan melampau, sakit kepala, demam berulang, loya, cirit  birit, tekanan, 'imsomnia', kegatalan, masalah kulit, keguguran rambut dan banyak lagi.

Apa pilihan yang saya ada.

Sudah pasti lah saya merujuk kepada vitamin yang saya percaya iaitu Shaklee.

Shaklee juga punya interferon. Malah ianya semulajadi dan berkesan. Ianya dinamakan dengan NutriFeron.

NutriFeron.

Merupakan penemuan terhebat dalam bidang immunologi. 

Mari kita imbas kembali sejarah interferon. Interferon buat julung kalinya ditemui oleh Dr. Yasuhiko Kojima dari University Tokyo pada tahun 1954.

http://content.time.com/time/covers/0,16641,19800331,00.html
 
Selepas membuat kajian selama 40 tahun dan semakan semula beribu-ribu jenis sebatian dan lebih 200 jenis herba yang berlainan, Dr. Kojima telah berjaya membangunkan satu-satunya interferon semulajadi di dunia (NutriFeron). Dia telah berjaya menetapkan bahawa ekstrak dari 4 tumbuhan; iaitu biji labu, bunga safflower, Honeysuckle Jepun dan biji Plantago; mempunyai daya kebolehan mendorong pengeluaran semulajadi interferon tubuh. Formulanya yang digunakannya adalah semulajadi, selamat, tulin dan berkesan. Penemuan dan rekaannya telah diiktiraf sebagai penemuan terhebat dalam bidang immunologi.



Perlu diingat!!

NutriFeron adalah satu Formula Eksklusif dan diPaten oleh Shaklee dan tidak dijual dikeadai-kedai biasa. Ianya hanya boleh didapati melalui Shaklee.

Di dalam bidang perubatan, suntikan interferon banyak digunakan untuk merawat penyakit hepatitis kanser, hidrophobia (penyakit anjing gila), herpes dan HIV dan lain-lain. Tambahan pula, ia telah terbukti bahawa interferon amat berksan untuk melindungi kita dari jankita influenza dan berbagai jenis penyakit.





No comments: