Adakah Vitamin C Memadai dari Buahan - CIK MIL MILA

Thursday, June 19, 2014

Adakah Vitamin C Memadai dari Buahan


Setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45-60mg Vitamin C. Buah-buahan akan menghasilkan vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum. Oleh yang demikian, buah yang ranum mengandungi kandungan vitamin C yang sedikit. Kandungan vitamin C pada buah akan berkurangan kepada separuh apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada kepanasan - Buku Panduan Nutrisi, Shaklee.

Sukar untuk mendapat khasiat vitamin C dari buah-buahan sahaja. Berapa banyak buah yang kita perlu ambil untuk 500mg vitamin C? 10 biji sehari? Mampukah kita? Sebab itu lah kita perlukan supplemen untuk menampung kekurangan vitamin C dalam tubuh kita.

Apa beza Sustained Release Vita-C Plus Shaklee dengan vitamin C lain di pasaran?

1. Mengandungi hanya 100% bahan semulajadi-diekstrak daripada kanji jagung ("sumber semulajadi vitamin C"). Ia dihasilkan menyerupai molekul yang sama dalam buah sitrus. Mengandungi 120mg bioflavonoids.

Bioflavonoids-meningkatkan lagi fungsi vitamin C, mencegah pengoksidaan vitamin C dalam badan dan mengawal paras kolesterol sihat

2. Bersifat Sustained Release- Setiap tablet vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah oren termasuk kulitnya dan ianya dibebaskan setiap jam sebanyak 1.5 hidangan. Dengan mengambil vitamin C Shaklee, vitamin C mampu kekal di dalam plasma darah kita berterusan.

Bahasa mudahnya, vitamin C dilepaskan secara perlahan-lahan di dalam tubuh. Ini sangat penting kerana vitamin C larut air, dan mudah rosak. Jika kita mengambil vitamin C yang tidak bersifat sustained release, ia akan larut dalam darah dan terus dibuang melalui air kencing. Ia perlu ditop up secara manual untuk mengekalkannya di dalam darah.

Kan senang kalau ambil yang sustained release. Tak payah top up banyak kali.

Call/whatapps/sms: 019 2250752 
Email : normila.muhamad@gmail.com 
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad 
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop 
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com 
*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: