Kisah di Facebook: Kenapa Bagi Meal Shakes Pada Anak Kecil? - CIK MIL MILA

Thursday, October 2, 2014

Kisah di Facebook: Kenapa Bagi Meal Shakes Pada Anak Kecil?


Tersenyum-senyum buka FB.  Sedih pun ada bila terbaca kisah duka. Lepas tu macam nak marah pula bila ramai yang fanatik mempertahankan idea dan pendapat masing-masing sampai tak boleh nak terima pendapat orang lain. Arh.. biarlah. Kenapa nak marah? Memang diri kita memang begitu kan? Be rational. Bersederhana dalam segala hal. Tak perlulah bertekak buang masa mempertahankan pendapat. Senyum pulak!

Mixed feeling.

Sebenarnya saya terbaca tentang ini. Saya copy & paste. Tak mau nak printscreen.

Napa yer bg mealshake pada anak2 kecil?

Setakat ini ada 95 comments.

Macam-macam komen yang saya baca. Ada yang tak setuju bagi anak-anak meal shakes. Ada yang kata hanya untuk orang dewasa. Tak terlarat nak baca. Ada yang kata mereka bagi anak mereka meal shakes sebab anak-anak picky eater dan sembelit. Saya pula?

Saya bagi anak-anak saya mealshakes sebab saya tak mampu nak sediakan makanan yang berkhasiat dan cukup nutrisinya untuk anak-anak saya. Melalui meal shakes saya boleh menampung kekurangan nutrisi anak-anak dalam makanan seharian mereka. Itu sahaja jawapan saya. 

Terus terang, walaupun tidak bekerja, saya kadangkala makan di luar juga. Bosan dengan hidangan masakan sendiri. Walaupun saya masak pada hari bekerja/hari bersekolah tetapi cara masakan saya membuatkan nutrisi makanan itu berkurang. Saya suka ayam goreng! Malah bahan masakan saya bukanlah organik dan segar sentiasa. Stok makanan basah saya, adalah untuk seminggu. Saya tak berupaya hendak ke pasar setiap hari. Bahan masakan organik agak pricey dan saya suka masakan yang bersambal, bersantan, berminyak etc etc. Nak ubah cara masak saya? 

Saya pernah cuba masak gaya sihat. Suami dan anak-anak tidak berselera seperti selalu. Sudahnya saya terpaksa makan sendiri dan terpaksa membuangnya. 

Jadi, saya nekad, masak seperti biasa, cuma saya kurangkan yang part yang kurang sihat itu sedikit demi sedikit. Contohnya, kurangkan minyak, tak guna langsung perasa kecuali garam (saya guna rock salt), gunakan bahan asli untuk perasa, buang lemak, hanya lean meat dan paling penting air bersih yang dirawat!

Anak saya, alhamdulillah tiada masalah selera makan, walaupun tanpa meal shakes. Meal shakes yang saya beli untuk mereka bukan untuk masalah picky eater ataupun sembelit. Saya bagi sebab saya nak pastikan mereka cukup nutrisi!

Apa ada dalam Meal Shakes
  • Mengandungi 19 jenis vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh badan untuk tumbesaran yang sihat
  • Merupakan sumber terbaik serat dan protein
  • Membekalkan kalsium harian yang diperlukan badan
  • Index glisemik rendah membuatkan glukosa dilepaskan secara perlahan-lahan dan teratur bagi kegunaan sel badan
Apakah isu yang menyebabkan ramai ibu-ibu tidak bersetuju untuk memberikan anak mereka Meal Shakes?

1. Kandungan Maltodexrin
2. Kandungan gula.
3. Tidak sesuai untuk kanak-kanak bawah 6 tahun

Untuk penjelasan yang lebih detail saya jemput anda semua baca blog Master Aimi Syairah . Klik di situ dan anda akan dapat penjelasan yang jelas.

Kenapa pertikaikan orang lain yang memberi anak-anak mereka supplement sedangkan banyak lagi makanan lain yang bahaya di luar sana yang memudaratkan? Seperti makanan segera/processed food pelbagai jenama; burger, nugget, junk food, gula-gula, air kotak malah susu formula sendiri sangat tinggi gulanya!

Tiada siapa yang perfect. Cuma bersederhanalah jika mahu memberi pendapat.

Klik link ini untuk mengetahui manfaat Meal Shakes kepada anak-anak anda.


Jangan lepaskan peluang promosi Meal Shakes Beli 3 percuma 1 bulan ini sambil menderma




Call/whatapps/sms: 019 2250752 
Email : normila.muhamad@gmail.com 
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad 
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop 
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com 

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: