Kenapa Saya Mengambil ESP Shaklee Tanpa Jemu - CIK MIL MILA

Monday, June 15, 2015

Kenapa Saya Mengambil ESP Shaklee Tanpa Jemu

Bila orang tanya saya vitamin apa yang paling basic yang perlu ambil, saya sukaaaa sangat bagi tahu ambillah ESP dulu. Kenapa kenapa ye??

Penting ke ESP ni? Ya, bagi saya memang penting. ESP tu apa? ESP  ni sebenarnya adalah protein. Sel badan manusia terbentuk dari protein. Memanglah kita ada sumber protein dari makanan harian kita seperti ikan, ayam, tauhu, air soya, tempe, telur, daging etc etc namun sejauh mana kita boleh menjamin bahawa sumber protein ini benar-benar diserap oleh badan untuk pembentukan sel baru yang sihat.

Sekarang ni dalam media sosial banyak sungguh pendedahan tentang makanan semulajadi seperti ayam yang sudah dicemari dengan pelbagai bahan kimia melalui suntikan. Tambahan pula sumber protein itu digoreng dengan suhu yang tinggi. Entah-entah protein yang tinggal tidak memenuhi keperluan pembentukan sel dalam tubuh. Suhu yang terlalu panas boleh membunuh dan merosakkan sel. Fikirkan balik cara kita masak protein kita tu.


Sumber Protein


Pengambilan ESP yang konsisten membantu memastikan sel mendapat protein yang sempurna dan membantu melahirkan sel yang sihat. Apabila sel sihat, maka penyerapan vitamin dan galian adalah lebih optimum.

Seorang kawan saya, pengamal ESP tegar. Tujuannya sebagai milkbooster. Saya dapati kulitnya cantik, tiada lagi tompok-tompok hitam bekas jerawat lama, anaknya yang menyusu dah kurang dapat jangkitan selsema, hubungan suami isteri semakin baik dan yang paling seronok, anaknya mudah kenyang dan tidur lena di malam hari.

Setiap pagi saya bersarapan dengan biskut kraker tinggi fiber bercicahkan air milo yang saya campurkan dengan ESP dan oat. Makan begini setiap hari walaupun nampak ringan tapi ianya mengenyangkan. Saya hanya bersarapan berat pada hujung minggu ketika suami dan anak-anak bersarapan bersama.

Apa beza protein Shaklee dengan protein yang melambak di pasaran. Apa yang boleh saya katakan, ESP Shaklee mengandungi 9 asid amino yang tidak boleh dibuat oleh badan yang diperlukan oleh tubuh. Ianya adalah protien yang lengkap. Tidak menggunakan alkohol untuk proses pembersihan soya. Ia diproses dengan suhu yang sangat terjaga demi memastikan semua asid amino tidak rosak. ESP Shaklee ada protein terbaik di pasaran!

Tak percaya? Cuba dulu baru tahu, tapi ingat ye, vitamin ni bukan magik! Perlu amalkan secara konsisten. Doa dan tawakkal!

Call/whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
Blog Urus Akaun Bisnes Kecil: www.normilamuhamad.blogspot.com

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit   

No comments: