Tindakan Semasa Jerebu - CIK MIL MILA

Tuesday, September 15, 2015

Tindakan Semasa Jerebu

Tindakan Semasa Jerebu


Bergelumang dengan debu dan asap jerebu bukanlah sesuatu yang menyeronokkan. Kasihan anak-anak kita kerana terpaksa berada dalam situasi ini sepanjang hari di sekolah. Saya mahu saja pontengkan mereka kerana khuatir akan kesihatan mereka, tetapi bulan ini mereka ada ujian LINUS. Tarik nafas dan melepaskan mereka ke sekolah. Tawakkal.

Balik sekolah petang tadi wajah anak-anak tidak seceria pagi tadi. Saya gesa mereka mandi secepat mungkin dan makan malam. Kebersihan sangat penting . Lebih-lebih penting pada cuaca seperti ini. Usai mandi dan makan mereka mengadu sakit kepala. Nurin pula sudah 2 kali muntah. Belum sempat memberikan mereka vitamin, mereka sudah pun tarik selimut dan tidur. Biarlah mereka berehat. Saya tahu mereka ada banyak kerja sekolah yang perlu disiapkan. Itu kurang penting, kesihatan mereka lebih penting.

Saya cadangkan anak-anak kita diberikan makanan tambahan selain dari air masak yang banyak. Ini kerana badan yang cukup nutrisi mampu menguatkan sistem imun anak-anak. Kita tak boleh mengawal jerebu tapi kita mampu membantu meningkatkan kualiti kesihatan keluarga kita.


Meal Shakes, Nutriferon, Performance Drink, Shaklee Cyberjaya, Shaklee Puchong, Shaklee Amanputra, Shaklee Putra Perdana
Tindakan Semasa Jerebu

 

Dapatkan vitamin Shaklee untuk kesihatan maksima

 
Performance drink - mengandungi elektrolit dan bagus diambil untuk elakkan dehidrasi. Jerebu buat kulit cepat kering selain masalah pernafasan.
Jangan lupa selain Nutriferon dan Omega Guard , bancuhkan anak2 Performance Drink.  Bancuhkan cair-cair sahaja. Sekurang-kurangnya anak-anak kita kekal hidrasi dan kulit mereka lembab dan tidak terlalu kering.

Jangan lupa hidangkan mereka buah-buahan untuk tingkatkan keperluan vitamin C oleh badan selain membekalkan air untuk tubuh mereka.

Whatapps/sms: 019 2250752
Email : normila.muhamad@gmail.com
Add FB: https://www.facebook.com/normila.muhamad
Like Fan Page: https://www.facebook.com/MamanurinsVitaminShop
COD sekitar Cyberjaya, Puchong dan kawasan sekitarnya.

Dapatkan konsultasi PERCUMA dan TIPS EKSKLUSIF dengan setiap pembelian ISTIMEWA untuk anda!

*Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit 


No comments: